PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca nalezny urlop? pilne

  • 1. Data: 2006-07-27 06:18:48
    Temat: praca nalezny urlop? pilne
    Od: "news" <n...@n...pl>

    witam

    pracowalem w firmie A do grudnia 2005 roku, po tym okresie przez 6 miesiecy
    chorowalem gdy wyzdrowialem znalazlem nowa prace - od czerwca w niej
    pracuje - przysluguje mi 12 dni urlopu ----> dostałem taka informacje od
    firmy, prezez firmy kazał wykorzystac wiekszosc urlopu - zostawiajac sobie
    tylko po 3 dni . Problem poelga na tym ze teraz twierdza ze nie wiedza czy
    moga mi dac wykorzystac te 6 dni urlopu bowiem nie dlugo pracuje w firmie -
    czy jest jakaas podstawa prawna ktora by zakazywala wykorzystac urlop? Jak
    sie bronic? Mam wykupiona wycieczke z rodzina i teraz nei wiem co zrobic:(

    Generalnie czy moga mi zakazac wykorzystac urlop dlatego ze od 1,5 miesiaca
    pracuje w firmie/ Jak to jest?

  • 2. Data: 2006-07-27 18:06:49
    Temat: Re: praca nalezny urlop? pilne
    Od: "Rafał " <r...@W...gazeta.pl>

    no chyba mogą. Bo wg obecnych przepisów to jeżeli pracujesz 1.5 miesiaca a np
    w ciagu roku przysługuje Ci 20 dni urlopu. to wychodzi że za każdy miesiac
    przypada Ci 1,66 dnia uropu.. czyli po 2 miesiacach w pracy masz 3 dni.. w
    sumie można założyć że będziesz pracował tam np rok i mogą dać Ci te 20 dni
    ale nie wiem jak to prawnie wygląda. czy jakoś to rozwiązane jest czy nie.
    poszukaj w kodeksie.. będzie najszybciej

  • 3. Data: 2006-07-27 18:40:36
    Od: "Jacek M." <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > ale nie wiem jak to prawnie wygląda. czy jakoś to rozwiązane jest czy nie.
    > poszukaj w kodeksie.. będzie najszybciej

    Jest dokladnie tak jak piszesz. Formalnie nalezy sie tylko za przepracowany
    okres a nie deklarowany.

    ((wymiar roczny urlopu)/12) * ilość przepracowanych miesięcy.
    To wszystko.

    Jacek M.