PracaGrupypl.praca.dyskusje › pół etatu (brutto - netto)

  • 1. Data: 2004-04-09 15:48:36
    Temat: Re: pół etatu (brutto - netto)
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    Użytkownik "borsuk" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c56g95$rc7$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Jeśli jestem studentem i mam pracować na pół etatu, to jaka część pensji
    > znajdzie się w mojej kieszeni?

    Powinna być cała uzgodniona z pracodawcą.

    andrzej

  • 2. Data: 2004-04-09 17:41:54
    Temat: pół etatu (brutto - netto)
    Od: borsuk <b...@o...pl>

    Witam.

    Jeśli jestem studentem i mam pracować na pół etatu, to jaka część pensji
    znajdzie się w mojej kieszeni?

    TIA

    pozdrawiam,
    borsuk

  • 3. Data: 2004-04-09 20:24:15
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "borsuk" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli jestem studentem i mam pracować na pół etatu, to jaka część
    pensji
    > znajdzie się w mojej kieszeni?

    Jeżeli na umowę o pracę, to kwota netto (i udział procentowy) zależy od
    kwoty brutto, patrz kalkulator:
    www.personelodadoz.pl/kalkulator2004.xls

    Jeżeli na umowę zlecenie lub o dzieło (dla studenta poniżej 26 lat):
    netto = brutto - zaliczka na podatek
    gdzie: zaliczka na podatek = (brutto x 0,80) x 0,19

    Pozdrawiam

    wa

  • 4. Data: 2004-04-10 17:29:30
    Od: borsuk <b...@o...pl>

    waczek wrote:

> [...]
    > pensji
    >
    > Jeżeli na umowę o pracę, to kwota netto (i udział procentowy) zależy od

    To studentom też trzeba opłacać ZUS? Wydawało mi się, że właśnie niektóre
    firmy specjalnie zatrudniają studentów, bo są mniejsze opłaty.

    pozdr.
    borsuk

  • 5. Data: 2004-04-10 19:49:31
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    > To studentom też trzeba opłacać ZUS?

    Wszyscy pracownicy zatrudnieni na umowę o pracę (również studenci) mają
    opłacane wszystkie składki ubezpieczeniowe: E, R, Ch, W, Zdr.

    > Wydawało mi się, że właśnie niektóre
    > firmy specjalnie zatrudniają studentów, bo są mniejsze opłaty.

    Ale dotyczy to zatrudnienia na umowę zlecenie. Student do 26 lat nie
    podlega żadnym ubezpieczeniom z tytułu umowy zlecenia (ani obowiązkowo,
    ani dobrowolnie). Potrącana jest tylko zaliczka na podatek dochodowy
    (19%).

    Pozdrawiam

    wa