PracaGrupypl.praca.dyskusje › outsourcing IT

  • 1. Data: 2005-03-20 23:53:25
    Temat: outsourcing IT
    Od: azbest <a...@p...onet.pl>

    Witam!

    Jest sobie firma posiadajaca 20 komputerow, z tego pare to czysty DOS. 2 serwery
    - dzielenie internetu i serwer plikow.
    Pracy jest w niej za mało jak na etat informatyka, więc decyduje się na usługi
    firmy zewnętrznej - mnie.
    Nie jest to aż tak wielka firma, choć oprogramowanie mają zróżnicowane - każda
    komórka działa na innym sofcie.
    Odpowiedzialny byłbym za wszystko - zarządzanie siecią, ikonki na pulpicie,
    archiwizację danych, czy asystę przy el. wysyłce dokumentów z różnych
    dziwacznych programów. Jak wspomniałem jest tam 20 komputerów, większość to
    Windows 9x. Ile Wy byście wzięli za usługi w takie firmie ?
    Wg mnie to koszt zatrudnienia etatowego informatyka to koszt netto 1500-2000
    dla niego, czyli + ileśtam PLN odprowadzanych do budżetu za niego.
    Ludziska nie psują tam za często - czasem są to błache sprawy z punktu
    informatyka, więc pomyślałem sobie, że zawrę umowę z nimi - wstępnie
    umowa/zlecenie, a później DG, albo firma.
    Czy możecie ocenić mój cennik ? Wolałbym, aby firma płaciła abonament w wys.
    powiedzmy 800 PLN (w tym 5h roboczogodzin) + 75 PLN za każdą dodatkową.
    Czy możecie zatem ocenić moją kalkulację ? Ile inne firmy biorą za taką
    opiekę i czy moja oferta na tle innych firm wypada satysfakcjonująco ?
    Pomijam oczywiście sprawę własnych dochodów (czy wyzyje za to czy nie :), ponieważ
    mam obecnie pracę, a tą współpracę traktowałbym jako "kieszonkowe".

    Obszar działania to Szczecin

  • 2. Data: 2005-03-21 01:27:49
    Temat: Re: outsourcing IT
    Od: "Tomisio" <t...@c...pl>

    Piszesz wcześniej: "...W tym czasie dorobilem sie poteznej wiedzy".
    Szkoda, że nie starczyło czasu na inne tematy bo czym się różni DG od firmy
    ? Warto Tobie poświęcać swój czas za to kieszonkowe ?

  • 3. Data: 2005-03-21 08:47:11
    Od: azbest <a...@p...onet.pl>

    > Piszesz wcze?niej: "...W tym czasie dorobilem sie poteznej wiedzy".
    > Szkoda, że nie starczyło czasu na inne tematy bo czym się różni DG od firmy
    > ? Warto Tobie po?więcać swój czas za to kieszonkowe ?

    miec, a nie miec dodatkowe 1k to chyba wystarczajacy argument...?
    Ale wrocmy do tematu, bo sie zaraz forum onetu zrobi :)

  • 4. Data: 2005-03-21 10:02:36
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-03-21 09:47, Użytkownik azbest napisał:

    > miec, a nie miec dodatkowe 1k to chyba wystarczajacy argument...?
    > Ale wrocmy do tematu, bo sie zaraz forum onetu zrobi :)

    Jesteś bardzo zarozumiały. MAsz raptem 15-16 lat, szczycisz się mianem
    specjalisty "IT". Pieniądze, którzy niektórzy zarabiają pracując więcej
    niż 8 godzin dziennie i mając na utrzymaniu rodzinę obraźliwie nazywasz
    "kieszonkowymi".

    --
    Witiia

  • 5. Data: 2005-03-21 10:10:53
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Mon, 21 Mar 2005 11:02:36 +0100, Witiia
    <w...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > specjalisty "IT". Pieniądze, którzy niektórzy zarabiają pracując więcej
    > niż 8 godzin dziennie i mając na utrzymaniu rodzinę obraźliwie nazywasz

    No cóż, zależy ile kto wydaje na waciki. Jego pieniądze, jego prawo do
    oceny. Za pieniądze, które NAPRAWDĘ są kieszonkowym przeciętnej
    licealistki w *.pl, w niektórych krajach afrykańskich itd. blablabla.
    I pisze tak niezaleznie od faktu, ze nie rano miałem (i dziś nie będę
    miał) 2PLN na poniedziałkowe GWno z ogłoszeniami. Nie mówiąc o papierosach.

    --
    Miałem jakiś pomysł na nowego siga, ale chwilowo wyleciał mi z pamięci.
    (priv: z lewej from, w środku małpa, z prawej gazeta.pl)

  • 6. Data: 2005-03-21 10:19:38
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

    Użytkownik "Witiia" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d1m63d$c4v$1@news.onet.pl...

    > Jesteś bardzo zarozumiały. MAsz raptem 15-16 lat, szczycisz się mianem

    azbest napisal, ze jest na 6 roku studiow (? jakie studia poza medycyna sa
    jeszcze szescioletnie?). Jakby mial 15-16 lat, to by znaczylo, ze
    rzeczywiscie jest genialny ;)

    > specjalisty "IT". Pieniądze, którzy niektórzy zarabiają pracując więcej
    > niż 8 godzin dziennie i mając na utrzymaniu rodzinę obraźliwie nazywasz
    > "kieszonkowymi".

    A tego, ze to by mialo byc obrazliwe, to nie rozumiem. Czy to jest obrazliwe
    wobec pieniedzy, o ktorych nie wolno mowic lekko (?), czy wobec tego kogos
    zarabiajacego 1k?

    I.

  • 7. Data: 2005-03-21 10:59:12
    Od: "Mobistel" <n...@m...pl>

    pieniadze a zwlaszcza ich ilosc to rzecz wzgledna wiec nie wiem gdzie tu
    obrazliwe podejscie
    zdaje sobie sprawe ze niektorzy za takie pieniadze zywia 4-osobowa rodzine
    ale dla nie ktorych to tylko dodatkowy pieniadz na dodatkowe przyjemnosci
    pozdr

  • 8. Data: 2005-03-21 13:40:11
    Od: azbest <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > ale dla nie ktorych to tylko dodatkowy pieniadz na dodatkowe przyjemnosci

    macie racje, ale zostawmy go juz w spokoju.

    Choc z tymi studiami - licencjat to 3,5 roku, pozniej pol przerwy i 2
    magisterki. Niech sobie kalkuluje w domciu i zostawi w spokoju reszte.

    Anyway, wrocimy do pytania ? Wiem, ze stawki sa zroznicowane terytorialnie, ale
    chyba istnieje zawsze jakas podstawa do wyceny ?

  • 9. Data: 2005-03-21 19:59:36
    Od: "rok" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "azbest" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wg mnie to koszt zatrudnienia etatowego informatyka to koszt netto
    1500-2000
    > dla niego, czyli + ileśtam PLN odprowadzanych do budżetu za niego.

    No chciałbym tak zarabiać...

    > Czy możecie ocenić mój cennik ? Wolałbym, aby firma płaciła abonament w
    wys.
    > powiedzmy 800 PLN (w tym 5h roboczogodzin) + 75 PLN za każdą dodatkową.

    Wg mnie dobra cena, nawet jak na Kalisz.

    > Pomijam oczywiście sprawę własnych dochodów (czy wyzyje za to czy nie :),
    ponieważ
    > mam obecnie pracę, a tą współpracę traktowałbym jako "kieszonkowe".

    Twoje "kieszonkowe" to prawie moja wypłata !!!

    > Obszar działania to Szczecin

    No to już wiem gdzie się przeprowadzić....

    rok

  • 10. Data: 2005-03-21 20:14:49
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "rok" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "azbest" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > wys.
    >
    > Wg mnie dobra cena, nawet jak na Kalisz.

    U nas jest 100 zl/miesiac/komputer.

    I.