PracaGrupypl.praca.dyskusjenazwa firmy a pieczątka

  • 1. Data: 2008-01-14 13:58:30
    Temat: nazwa firmy a pieczątka
    Od: "thaz" <t...@x...pl>

    Witam!
    Prowadzę DG już ponad 2 lata, przyszło mi zmienić biuro
    i tym samym papiery w UM, US no i pieczątkę itp.

    Mam pytanie: w zaświadczeniu o wpisie do ew. działalności
    gospodarczych, w miejscu "nazwa, pod którą wykonywana
    jest działalność" mam wpisane "FIRMA X",
    a w papierach GUS (REGON), w miejscu Działalność prowadzona
    jest pod nazwą "FIRMA X JAN KOWALSKI"

    - czy mogę na pieczątce firmowej zostawić same "FIRMA X" + nip, regon adres?
    - czy na fakturze mogę zrobić podobnie ?

    pozdr,
    t.

  • 2. Data: 2008-01-14 16:14:43
    Temat: Re: nazwa firmy a pieczątka
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYCIĄĆ...@i...pl_wyciąć>

    > - czy mogę na pieczątce firmowej zostawić same "FIRMA X" + nip, regon
    > adres?
    > - czy na fakturze mogę zrobić podobnie ?

    dopytaj dokładnie na pl.soc.prawo, ale z tego co wiem zasady nazewnictwa
    firm są uregulowane prawnie:
    spółki działające na zasadznie KSH muszą podawać w nazwach firmy rodzaj
    spółki i dodatkowe elementy,np
    spółka akcyjna musi podać oznaczenie conajmniej skrócone - S.A., np
    Stalexport S.A.
    spółka z ograniczoną odpowiedzialnością także - sp. z o.o., no REAL Sp.z
    o.o.
    spółka komandytowa musi podac oprócz skrótu sp.k. także nazwę lub nazwisko
    co najmniej jednego komplementariusza, np REAL sp.z o.o. spółka komandytowa.
    spółka cywilna i jawna podaje typ spółki i nazwiska wspólników, FENIX sp.j.
    Andrzej Kowalski, Brunon Zięba, Jadwiga Pypeć.
    Nie powiem na 100% ale osoba fuzyczna prowadząca DG podaje przede wszystkim
    imię i nazwisko. Przypuszczam że wygrałbym zakład że nazwę firmy można
    pominąć, bo tak naprawdę osoba fizyczna firmuje prowadzoną działalność swoim
    imieniem i nazwiskiem oraz numerem NIP.

    W zeszłym roku weszły uregulowania nakazujące podawanie dla spółek KSH
    numerów KRS, organu rejstrowego oraz wysokości kapitału zakładowego lub
    akcyjnego na wszystkich dokumentach oficjalnych, np na ofertach czy
    oficjalnych pismach wystosowywanych w imieniu spółki. Za nieprzestrzeganie
    ich grożą dość poważne sankcje finansowe.

    Urzędy Skarbowe są dość mocno kopnięte na punkcie formalizmów na dokumentach
    finansowych zwłaszcza fakturach vat. Znajomy prowadzący piekarnię miał
    kiedyś kontrolę z US. Na pieczątkach na fakturach miał "Piekarnia Malwa" E.
    Złotowski i dalej szły dane adresowe. Został zmuszony do wystawienia faktur
    korygujących wszystkim kontrahentow w opraciu o stwierdzenie US że " "E" to
    nie jest imię"
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2008-01-17 11:17:18
    Od: coolasice <c...@w...pl>

    niestety przy prowadzeniu dzialalnosci gospodarczej musisz miec na
    pieczatce pelną nazwe pracy, czyli FIRMA X JAN KOWALSKI

    mam ten sam bol,
    coolasice

  • 4. Data: 2008-01-17 15:33:36
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 17 Jan 2008 12:17:18 +0100, coolasice <c...@w...pl> wrote:

    >niestety przy prowadzeniu dzialalnosci gospodarczej musisz miec na
    >pieczatce pelną nazwe pracy, czyli FIRMA X JAN KOWALSKI
    Jest na to rada - nie wyrabiac pieczatki.

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 5. Data: 2008-01-21 21:47:41
    Od: coolasice <c...@w...pl>

    Dnia Thu, 17 Jan 2008 16:33:36 +0100, WAM napisał(a):

    > Jest na to rada - nie wyrabiac pieczatki.
    >
    > WAM

    no, mądra rada...
    --
    coolasice