PracaGrupypl.praca.dyskusje › nadgodziny a okres pracy

  • 1. Data: 2009-11-19 12:23:53
    Temat: nadgodziny a okres pracy
    Od: "rt" <x...@N...gazeta.pl>

    Witam

    mam nadgodziny zanotowane w elektronicznym systemie pracy lacznie ponad
    miesiac pracy
    czesc z nich okolo 100 godzin zostało wypracowane do 2006.10.31
    reszta po tym okresie

    wszystko jest ewidencjonowane dwoma systemia elektronicznymi

    w mojej firmie zeby dostac kase za nadgodziny trzeba wypelnic papierki -
    zlecenie pracy w godzinach nadliczbowych - tych papierków nie bylo

    chce teraz odebrac te nadgodziny w ramamch urlopu - calość lub część - jednak
    pracodawca nie chce sie zgodzić na urlop, poniewa zokazalo sie ze chcialby
    miec napisana dokumentację przekazane obowiazki i telefon do przyjaciela w
    razie problemów

    prosze o pomoc i odpowiedź na pytanie: do czego mam prawo w takiej sytuacji?

    pozdrawiam
    rt

  • 2. Data: 2009-11-19 15:01:09
    Temat: Re: nadgodziny a okres pracy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:he3dco$jeu$1@inews.gazeta.pl rt <x...@N...gazeta.pl>
    pisze:

> [...]
    > do przyjaciela w razie problemów
    > prosze o pomoc i odpowiedź na pytanie: do czego mam prawo w takiej
    Niewiele w zasadzie. O formie "zadośćuczynienia" za nadliczbówki (wolne,
    kasa) decyduje w gruncie rzeczy pracodawca.
    Ponadto zwracam uwagę, że roszczenia z tytułu stosunku pracy przedawniają
    się po 3 latach (to w kontekście tej daty 31.10.2006).
    Doradzam lekturę KP od art. 151 (Rozdział 5 Praca w godzinach
    nadliczbowych) - jest tam parę istotnych kwestii.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-11-23 11:58:21
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 19 Nov 2009 16:01:09 +0100, Jotte napisał(a):

    > Niewiele w zasadzie. O formie "zadośćuczynienia" za nadliczbówki (wolne,
    > kasa) decyduje w gruncie rzeczy pracodawca.

    Wystąpić w formie pisemnej (za potwierdzeniem na kopii) wypłatę
    wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych.
    Tu nie ma "albo wolne albo kasa", jak starał się powiedzieć jotte.
    Wolne i owszem, może pracodawca udzielić - ale w TYM SAMYM OKRESIE
    ROZLICZENIOWYM. jeżeli to wolne jest udzielane na wniosek pracownika - 1 do
    1 wówczas. Jeżeli z woli pracodawcy wówczas stosunek ten wynosi 1,5 do 1.
    oczywiście trzy letni okres ma tutaj zastosowanie.
    Dlaczego tak długo zwlekałeś z tym "fantem"?

  • 4. Data: 2009-11-23 22:33:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:he3mj5$5qb$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

> [...]
    > Doradzam lekturę KP od art. 151 (Rozdział 5 Praca w godzinach
    > nadliczbowych) - jest tam parę istotnych kwestii.

    Ponieważ podpiął się tu (skądinąd niepotrzebnie i w niewłaśniwym miejscu)
    niejaki Herald dopowiem, że to o czym pisze (nie zadając sobie trudu podania
    podstawy prawnej) znajdziesz w art. 151^1 §2 KP. Ale nie piszesz ile wynosi
    twój okres rozliczeniowy, ani czy te nadliczbówki po 2006 roku wypracowałeś
    poza nim, w jego trakcie, czy może troche tak, a trochę tak. Więc nie daj
    się wprowadzić w błąd, zresztą wyraźnie napisałem co warto przeczytać.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2009-11-24 10:01:12
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 23 Nov 2009 23:33:22 +0100, Jotte napisał(a):

> [...]
    > poza nim, w jego trakcie, czy może troche tak, a trochę tak. Więc nie daj
    > się wprowadzić w błąd, zresztą wyraźnie napisałem co warto przeczytać.

    No więc debilku popaprany - dlaczego odnosisz się do tego co ja napisałem,
    skoro to nie właściwe miejsce?
    I z czego złamasie wynikać ma obowiązek podawania podstawy w ramach wymiany
    zdań na grupie "p.p.d.????
    masz - i ucz się matołku, ucz:
    Art. 151^2 §1, §2, §3
    Facet mówi o nadgodzinach - zakładam że wie o czym pisze i co to oznacza.
    Więc jak tam jotte - będziesz znowu uczył swoja księgową"? :)))))))))))

  • 6. Data: 2009-11-24 21:59:14
    Od: "r" <x...@g...pl>

    obaj zwracacie uwage na okres przedawnienia, - 3 lata czy to oznacza ze
    nadgodziny wypracowane ponad 3 lata temu przepadaja ?
    mi sie wydaje ze nie jest tak do konca.

    nie zwracaja na to(3 letni okres) uwagi w moim hr, a zaprzyjazniona pani z hr
    stwierdzila ze to i tak smrod dla firmy ze nie rozliczyla sie ze zobowiazan w
    okresie rozliczeniowym i pachnie to sadem pracy

    atmosfera sie zageszcza, a ja nie chce odposcic firmie z ktorej odchodze ani
    grosza - glownie wynika to z jej dotychczasowych posuniec wobec mojego dzialu
    i osoby

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-11-24 22:14:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hehkvi$89b$1@inews.gazeta.pl r <x...@g...pl>
    pisze:

    > obaj zwracacie uwage na okres przedawnienia,
    Nie łącz mnie z tym gównem na "H", proszę.

    > - 3 lata czy to oznacza ze
    > nadgodziny wypracowane ponad 3 lata temu przepadaja ?
    Niekoniecznie. Mogą ci je z łaski wypłacić.

    > mi sie wydaje ze nie jest tak do konca.
    Ale jest.

    > nie zwracaja na to(3 letni okres) uwagi w moim hr, a zaprzyjazniona pani
    > z hr stwierdzila ze to i tak smrod dla firmy ze nie rozliczyla sie ze
    > zobowiazan w okresie rozliczeniowym i pachnie to sadem pracy
    To spytaj ją o konkrety, zobaczymy co powie na to "pani z hr".

    > atmosfera sie zageszcza, a ja nie chce odposcic firmie z ktorej odchodze
    > ani grosza - glownie wynika to z jej dotychczasowych posuniec wobec
    > mojego dzialu i osoby
    Doradzałbym wynajęcie prawnika. Tu ani wszystkiego nie powiesz, ani nie
    pokażesz, ani się nie dowiesz.
    Twoja sprawa wydaje mi się na tyle wiloaspektowa, że bezpośredni kontakt z
    prawnikiem jest konieczny.
    Powodzenia w dochodzeniu swego.

    --
    Jotte