PracaGrupypl.praca.dyskusjedodatek za godziny nocne (?)

  • 1. Data: 2005-12-02 15:30:28
    Temat: dodatek za godziny nocne (?)
    Od: "Dorota D." <d...@g...com>

    Czy w przypadku kiedy umowa jest sformułowana w sposób następujący:

    "równoważny system zmianowy, wynagrodzenie brutto X zł za godzinę",

    to oznacza, że zawsze będzie to tylko te X złotych na godzinę, nawet gdyby
    dotyczyło pracy w godzinach nocnych, czy może zawsze za pracę w godzinach
    nocnych przysługuje jakiś dodatek?

    Bardzo proszę o pomoc, nie wiem, gdzie szukać odpowiedzi na to pytanie.

    D.

  • 2. Data: 2005-12-02 20:36:22
    Temat: Re: dodatek za godziny nocne (?)
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Dorota D." <d...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > gdyby dotyczyło pracy w godzinach nocnych, czy może zawsze za pracę w
    > godzinach nocnych przysługuje jakiś dodatek?

    Tak jest taki dodatek - wynosi 20% najniższego wynagrodzenia (oczywiście
    przelicza się go na godziny).

    np. miesiąc ma 160 h
    czyli 849zł/160h = 5,31 zl
    5,31 zł *0,2= 1,06 zł dodatkowo za godzinę pracy w nocy.

    Oczywiście regulamin wewnętrzny może inaczej stanowić, o ile nie jest to
    gorzej niż mówi ustawa.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)