PracaGrupypl.praca.dyskusje › cholerne odtracenia

  • 1. Data: 2004-12-06 14:15:01
    Temat: cholerne odtracenia
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Nie bedzie pytan.

    Zbulwersowalem sie i chce o tym napisac.
    Odebralem pierwsza wyplate, z umowy zlecenia co prawda ale zawsze. Na
    papierku bylo 824zl brutto.
    A tu sie okazuje ze po odliczeniu podatkow i innych gowienek zostalo 564zl.
    Bomba - 1/3 wyplaty z glowy. Zakladalem ze przynajmniej te 600 z haczykiem
    bedzie, a tu tyle ucinaja...

    Po odliczeniu dojazdow i internetu, zostalo jakies 450zl. Kupa pieniedzy.
    Normalnie trzeba szukac drugiej pracy, bo za to, to ja sobie nawet
    komputera nie utrzymam na czasie (pracuje w domu).

    Rynek jest straszny.
    Ale nastepna umowe negocjowac juz inaczej musze, bo sie to nie oplaca. Tyle
    to dostaja bezrobotni. Tylko ze ja nie moge jeszcze byc "oplacanym"
    bezrobotnym...

    --
    Kapsel
    kapsulski(malpka)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2004-12-06 14:38:58
    Temat: Re: cholerne odtracenia
    Od: "cv_kampania" <c...@g...pl>

    Kapsel <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Odebralem pierwsza wyplate, z umowy zlecenia co prawda ale zawsze. Na
    > papierku bylo 824zl brutto.

    Najlepiej zawsze umawiac sie na kwote netto i miec wszystko w d. Wtedy nie ma
    rozczarowan itp.

    Glowa do gory!

    Wis.

  • 3. Data: 2004-12-06 19:03:44
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "cv_kampania" <c...@g...pl> wrote in message

    > Najlepiej zawsze umawiac sie na kwote netto i miec wszystko w d. Wtedy nie
    ma
    > rozczarowan itp.

    Weź pod uwagę, że pracodawcy nigdy nie interesuje Twoja kwota netto.
    Interesuje go, jaki jest jego koszt z tytułu Twojego wynagrodzenia - dlatego
    uzgadnia się zawsze kwotę brutto. Podatki, ZUS, KUP - to Twój ból głowy (i
    księgowej, która musi to potem rozliczyć) - nie szefa. Poza tym czy myślisz,
    że przechodząc przez różne progi (podatkowe, ZUSowe) pracodawca odpowiednio
    zmienia Ci kwotę brutto tak, abyś zawsze dostawał tyle samo na rękę?

    strach

  • 4. Data: 2004-12-07 00:40:41
    Od: Cc <c...@g...pl>

    On 2004-12-06 20:03:44 +0100, "strach" <s...@g...pl> said:

> [...]
    > że przechodząc przez różne progi (podatkowe, ZUSowe) pracodawca odpowiednio
    > zmienia Ci kwotę brutto tak, abyś zawsze dostawał tyle samo na rękę?

    Tak jest u mnie. Dlatego zresztą uzgadnia się zawsze kwotę netto.
    Podatki, ZUS, KUP - to ból dla szefa, on to odprowadza. ty żyjesz z
    tego, co dostajesz na rękę i choćby kwota brutto była dwa razy taka, to
    nic Ci z tego nie przybędzie!

    Cc

  • 5. Data: 2004-12-07 07:25:55
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 7 Dec 2004 01:40:41 +0100, na pl.praca.dyskusje, Cc napisał(a):

> [...]
    > Podatki, ZUS, KUP - to ból dla szefa, on to odprowadza. ty żyjesz z
    > tego, co dostajesz na rękę i choćby kwota brutto była dwa razy taka, to

    No tak, ale w zasadzie ten ZUS w jakims tam procencie ma kiedys wrocic do
    mnie w postaci renty/emerytury...

    Ale faktem jest tez, ze pracodawcy lepiej orientuja sie w podatkach i
    odtraceniach. I nastepnym razem bede negocjowac chyba juz netto kwoty bo
    nie mam glowy do liczenia ile mnie wyjdzie.
    Tym razem probowalem, zakladalem ze zostanie cos 650zl na oko, okazalo sie
    100zl mniej =)

    A w ogole to od stycznia przebuduje szefowi w glowie, bo pracuje w domu,
    komputer, internet, prad moje, a on ma to w powazaniu.
    Jeszcze mnie poplonkuja za psucie rynku... ;)

  • 6. Data: 2004-12-07 18:59:58
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Kapsel; <5bbqeashstco$.1fl69135tk4w7$.dlg@40tude.net> :

> [...]
    >
    > Zbulwersowalem sie i chce o tym napisac.
    > Odebralem pierwsza wyplate, z umowy zlecenia co prawda ale zawsze. Na

    A gdzie "tyle dostają bezrobotni" bo bym chętnie się zgłosił? ;)

    Flyer

  • 7. Data: 2004-12-07 20:02:19
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 07 Dec 2004 19:59:58 +0100, na pl.praca.dyskusje, Flyer napisał(a):

    > A gdzie "tyle dostają bezrobotni" bo bym chętnie się zgłosił? ;)

    Dobra, moze sie zagalopowalem, ale w pewnym sensie dokonalem skrotu
    myslowego.
    Bo o ile wiem, to kojarze ze bezrobotny do raczki dostaje cos 450zl. Ja
    dostaje 560 -koszty internetu -koszty przejazdow -koszty pradu, i paru
    innych drobiazgow typu modernizacja kompa.

    Oczywiscie zamierzam ten stan zmienic, bo sam sie po czesci dalem tak
    zlapac podniecony pierwsza umowa, ale prawde mowiac bezrobocie byloby
    bardziej oplacalne, nie patrzac przez pryzmat ograniczen czasowych.

  • 8. Data: 2004-12-09 17:18:15
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Tue, 7 Dec 2004 01:40:41 +0100, Cc <c...@g...pl> wrote:

    >Tak jest u mnie. Dlatego zresztą uzgadnia się zawsze kwotę netto.

    Coś ty! Zawsze uzgadnia się kwotę brutto. Bo netto zależy od wielu czynników, na
    niektóre z nich pracodawca nie ma wpływu.

    >Podatki, ZUS, KUP - to ból dla szefa, on to odprowadza. ty żyjesz z

    Co ty opowiadasz???
    ZUS i podatki płacisz ty od swojego własnego dochodu! I nic szefowi do tego, on
    tylko odprowadza je za ciebie co miesiąc do ZUS-u i US-u.

    >tego, co dostajesz na rękę i choćby kwota brutto była dwa razy taka, to
    >nic Ci z tego nie przybędzie!

    Czyli co: jak sobie kupisz i wyremontujesz mieszkanie, i będziesz miał
    odliczenia od dochodu i podatku, to pracodawca powinien ci obniżyc pensję, żebyś
    miał tyle samo na rękę? Albo jak nagle zaczniesz się rozliczać z niepracującym
    małżonkiem to też powinieneś dostać mniejszą pensję???
    Bzdury waść pleciesz...
    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 9. Data: 2004-12-16 21:40:28
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Kapsel; <dcdac0ipmrk7$.10d45m7dez4j5.dlg@40tude.net> :

> [...]
    > dostaje 560 -koszty internetu -koszty przejazdow -koszty pradu, i paru
    > innych drobiazgow typu modernizacja kompa.

    Może i dostaje, chociaż musiałbym sprawdzić jak wyglądają obciążenia
    kwoty brutto. Ale nawet jeżeli dostaje, to tylko przez krótki czas i
    dodatkowo ten "zaszczyt" dotyka tylko ok. 10% bezrobotnych - większość
    [90%] nic nie dostaje.

    > Oczywiscie zamierzam ten stan zmienic, bo sam sie po czesci dalem tak
    > zlapac podniecony pierwsza umowa, ale prawde mowiac bezrobocie byloby
    > bardziej oplacalne, nie patrzac przez pryzmat ograniczen czasowych.

    Gadasz. Bezrobotny nie korzysta z prądu? A może nie musi dojeżdżać do UP
    [zwłaszcza jak ma wypłacany zasiłek i jest "kontrolowany"] itd. Skoro
    uważasz, że bardziej by Ci się opłacało być bezrobotnym, to droga wolna,
    ale obawiam się, że nawet nie dostaniesz tego "co dostają bezrobotni" ;)

    Flyer