PracaGrupypl.praca.dyskusje › art 18:1,2 i art 33 KP

  • 1. Data: 2005-09-14 06:10:36
    Temat: art 18:1,2 i art 33 KP
    Od: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl>

    Mam pytanie/prosbe do bieglych w prawie.

    Zamierzam uzyc Art 18 p. 1 i 2 KP

    (§ 1. Postanowienia umów o pracę oraz innych aktów, na których podstawie
    powstaje stosunek pracy, nie mogą być mniej korzystne dla pracownika niż
    przepisy prawa pracy.

    § 2. Postanowienia umów i aktów, o których mowa w § 1, mniej korzystne dla
    pracownika niż przepisy prawa pracy są nieważne; zamiast nich stosuje się
    odpowiednie przepisy prawa pracy.)

    odnosnie Art 33

    (Art. 33 [Umowy terminowe] Przy zawieraniu umowy o pracę na czas określony,
    dłuższy niż 6 miesięcy, strony mogą przewidzieć dopuszczalność
    wcześniejszego rozwiązania tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.)

    poniewaz mam dluzszy okres wypowiedzenia niz kaze tu KP i uznaje go za mniej
    korzystny dla siebie niz przepis KP.

    Temat byl omawiany na grupie i pamietam, ze mowiono o dwoch
    interpretacjach - 1) ze okres wypowiedzenia wynosi w takim przypadku 2
    tygodnie, o ile zażąda tego pracownik, tzn. uzna to za bardziej korzystne
    dla siebie 2) ze w takim przypadku, jako ze KP dopuszcza wylacznie 2-tyg.
    okres wypowiedzenia, wypowiedzenie nie jest mozliwe.

    Wersja 2 mi sie bardzo nie podoba. Czy ktos ma namiar na interpretacje
    dokonana przez kogos z autorytetem, ew. jakies orzeczenie, wspierajace
    interpretacje 1) ?

    I.

  • 2. Data: 2005-09-14 10:34:57
    Temat: Re: art 18:1,2 i art 33 KP
    Od: "MIKI_TK" <m...@p...ITEGOonet.pl>

> [...]
    > wcześniejszego rozwiązania tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.)
    >
    > poniewaz mam dluzszy okres wypowiedzenia niz kaze tu KP i uznaje go za

    Barzdo przepraszam ale chyba coś pokręciłas/łeś przecież jest wyraźnie
    określone
    >strony mogą przewidzieć dopuszczalność wcześniejszego rozwiązania tej umowy
    za dwutygodniowym wypowiedzeniem.
    czyli jeśli prcownikow będzie się spieszyło a pracodawca się zgodzi to mogą
    ustalić że rozstają się po 2 tygodniach, ale jeśli w UoP jest zapis że w
    przypadku wcześniejszego wypowiedzenia masz tylko 2 tygodnie wypowiedzenia
    to rzezywiście jest do dla pracownika bardziej niekorzystne niż ustalone w
    KP. Normalnie takie wypowiedzenie powinno trwać miesiac.
    Przynajmniej ja to tak rozumiem
    Pozdarwiam
    Michał

  • 3. Data: 2005-09-14 10:47:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MIKI_TK napisał(a):

    > KP. Normalnie takie wypowiedzenie powinno trwać miesiac.

    Jesteś pewien???

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2005-09-14 10:48:14
    Od: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl>

    Użytkownik "MIKI_TK" <m...@p...ITEGOonet.pl> napisał w
    wiadomości news:dg8uq7$mj2$1@news.onet.pl...

    > Barzdo przepraszam ale chyba coś pokręciłas/łeś przecież jest wyraźnie
    > określone

    Sorry, z Twojego postu wynika, ze nic nie zrozumiales.
    Mam w umowie miesiac wypowiedzenia.
    KP mowi o dwoch tygodniach w moim przypadku.
    Umowa nie moze byc dla mnie bardziej niekorzystna niz KP, wiec kiedy ja chce
    miec dwa tygodnie, to mam.
    Problem w tym, ze to jest jedna ze szkol interpretacji, a wedlug drugiej nie
    mozna sobie tak skrocic.

    I.