-
1. Data: 2007-11-08 09:59:58
Temat: Zakres obowiązków - czy musi być?
Od: marcolphus <n...@z...mojego.maila>
Witam!!
Podjąłem nową pracę i nie otrzymałem od pracowdawcy zakresu obowiązków.
Dowiedziałem się, że w tej firmie nikt takiego czegoś nie ma.
I stąd moje pytanie - czy tak może być, czy pracodawca ma obowiązek
stworzenia mi tego zakresu?
-
2. Data: 2007-11-08 10:36:53
Temat: Re: Zakres obowiązków - czy musi być?
Od: bhpekspert <b...@g...com>
On 8 Lis, 10:59, marcolphus <n...@z...mojego.maila> wrote:
> Witam!!
>
> Podjąłem nową pracę i nie otrzymałem od pracowdawcy zakresu obowiązków.
> Dowiedziałem się, że w tej firmie nikt takiego czegoś nie ma.
>
> I stąd moje pytanie - czy tak może być, czy pracodawca ma obowiązek
> stworzenia mi tego zakresu?
Do umowy o pracę pracodawca może dołączyć zakres obowiązków pracownika
określający i konkretyzujący zadania oraz obowiązki spoczywające na
pracowniku
podczas wykonywania przez niego pracy. Zakres obowiązków pracownika
określa
również zakres jego odpowiedzialności.
Podstawą do sporządzenia tego typu dokumentu jest art. 94 pkt 1 k.p.,
zgodnie
z którym pracodawca jest zobowiązany do zaznajamiania pracowników
podejmujących
pracę z zakresem ich obowiązków, sposobem wykonywania pracy na
wyznaczonych
stanowiskach oraz ich podstawowymi uprawnieniami.
To trzeba wiedzieć!
Pracodawca nie jest zobowiązany do sporządzania zakresu obowiązków
pracownika
w formie pisemnej.
Obowiązek zachowania takiej formy nie wynika ani z Kodeksu pracy, ani
z innych
aktów prawnych. Dlatego pracodawca ma swobodę w przyjęciu odpowiedniej
formy oraz określeniu treści dokumentu zawierającego zakres obowiązków
pracownika.
Forma zaznajomienia pracownika z zakresem jego obowiązków, sposobem
wykonywania
pracy na wyznaczonym stanowisku oraz jego podstawowymi uprawnieniami
zależy wyłącznie od woli pracodawcy.
Sporządzenie zakresu obowiązków pracownika w formie pisemnej, w formie
odrębnego
dokumentu lub przez zamieszczenie zakresu obowiązków w umowie o pracę
wydaje się być bardziej korzystne dla pracodawcy.
Przede wszystkim przy dochodzeniu roszczeń ze stosunku pracy
pracodawca będzie
mógł przedstawić na piśmie w celach dowodowych zakres obowiązków i
odpowiedzialności,
z którymi pracownik zapoznał się potwierdzając własnoręcznym podpisem.
Innym powodem uzasadniającym sporządzenie zakresu obowiązków
pracownika
w formie pisemnej może być późniejsza ocena pracy pracownika lub
przydatność
w uzasadnieniu wypowiedzenia pracownikowi umowy o pracę.
wiecej na ten temat
http://www.bhp.org.pl/modules.php?name=News&file=art
icle&sid=789
-
3. Data: 2007-11-08 14:41:21
Temat: Re: Zakres obowiązków - czy musi być?
Od: marcolphus <n...@z...mojego.maila>
Dnia 08-11-2007 o 11:36:53 bhpekspert <b...@g...com> napisał(a):
<ciach odpowiedź>
Dzięki za wyczerpującą informację!!