PracaGrupypl.praca.dyskusjeZUS a praca na zlecenie

  • 1. Data: 2002-11-25 23:28:50
    Temat: ZUS a praca na zlecenie
    Od: "KD" <l...@w...pl>

    Witam,

    Chcialbym sie dowiedziec jak to jest z ta praca na zlecenie
    (umowa-zlecenie). Chodzi mi konkretnie o to:
    - czy pracodawca/zleceniodawca jest zobowiazany zaplacic za mnie ZUS (i ew.
    co jeszcze bo jestem w tym temacie kompletnie zielony);
    - czy ma prawo nie zaplacic tego lub czegokolwiek;
    - czy ma znaczenie jezeli jestem studentem/bezrobotnym(zarejestrowanym w
    UP)/zatrudnionym juz gdzies na stale/bezrobotnym-niestudiujacym;
    - czy musze poinformowac Urzad Pracy jezeli jestem bezrobotny o takiej
    formie zarobkowania z mojej strony lub w ogole o tym ze podjalem taka prace
    na umowe-zlecenie;
    - czy musze poinformowac jakakolwiek inna placowke/urzad/... o w/w formie
    zarobkowania
    - jak sie ma do tego umowa o dzielo,czym sie rozni ?
    - gdzie w sieci moge szukac/znalezc szczegolowe informacje na tema
    umowy-zlecenie i umowy o dzielo (chodzi mi o pdst. zasady i warunki
    obowiazujace obie strony podpisujace taka umowe);

    Pozdrawiam,
    Konrad

  • 2. Data: 2002-11-26 08:02:38
    Temat: Re: ZUS a praca na zlecenie
    Od: "Agnieszka" <a...@N...hoga.pl>

> [...]
    ew.
    > co jeszcze bo jestem w tym temacie kompletnie zielony);

    jezeli nie pracujesz nigdzie to pracodawca oplaca za Ciebie skladke
    emerytalna, rentowa i zdrowotna obowiazkowo, natomiast chorobowa jest
    dobrowolna
    oczywiscie obowiazkowo Urzad Skarbowy...

    > - czy ma prawo nie zaplacic tego lub czegokolwiek;

    jezeli spelniasz warunek powyzszy to msui!!!

    > - czy ma znaczenie jezeli jestem studentem/bezrobotnym(zarejestrowanym w
    > UP)/zatrudnionym juz gdzies na stale/bezrobotnym-niestudiujacym;

    tak

    > - czy musze poinformowac Urzad Pracy jezeli jestem bezrobotny o takiej
    > formie zarobkowania z mojej strony lub w ogole o tym ze podjalem taka
    prace
    > na umowe-zlecenie;

    tak musisz sie wyrejestrowac z Urzedu Pracy, gdyz wtedy juz nie jestes
    bezrobotnym bo masz prace

    > - czy musze poinformowac jakakolwiek inna placowke/urzad/... o w/w formie
    > zarobkowania

    Pozdrawiam

    Agnieszka