PracaGrupypl.praca.dyskusjeWypowiedzenie z terminem natychmiastowym - problem

  • 1. Data: 2005-03-04 15:05:01
    Temat: Wypowiedzenie z terminem natychmiastowym - problem
    Od: "arkady" <a...@w...poczta.onet.pl>

    Mam takie pytanie.
    Moja koleżanka z pracy miała umowę na czas określony na 7 miesięcy z
    możliwością 2-tygodniowego wypowiedzenia. Praca jej się po jakimś czasie (3
    miesiącach) przestała podobać i sama wypowiedziała umowę z terminem
    natychmiastowym. Nie podała żadnej przyczyny. Czy takie wypowiedzenie jest
    możliwe. A jeśli tak to czy musi być podany powód i ewentualnei jaki?

  • 2. Data: 2005-03-04 15:16:45
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    arkady wrote:

> [...]
    > terminem natychmiastowym. Nie podała żadnej przyczyny. Czy takie
    > wypowiedzenie jest możliwe. A jeśli tak to czy musi być podany powód i

    Nie jest mozliwe. Dawniej to się nazywało porzucenie pracy. Można
    rozwiązać umowę natychmiast bez wypowiedzenia w wypadku ciężkiego
    naruszenia obowiązków pracodawcy wobec pracownika (np. gdy pracodawca
    nie płaci pensji lub płaci z naprawdę dużym opóźnieniem)

  • 3. Data: 2005-03-04 17:36:10
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 4 Mar 2005 16:05:01 +0100, "arkady"
    <a...@w...poczta.onet.pl> zakodował:

    >raca jej się po jakim? czasie (3
    >miesi?cach) przestała podobać i sama wypowiedziała umowę z terminem
    >natychmiastowym. Nie podała żadnej przyczyny. Czy takie wypowiedzenie jest
    >możliwe. A je?li tak to czy musi być podany powód i ewentualnei jaki?

    Nie może wypowiedzieć w trybie natychmiastowym.
    Może rozwiązać bez wypowiedzenia w trybie natychmiastowym - ale tylko
    w określonych przypadkach - np. naruszenie przez pracodawcę jego
    podstawowych obowiązków.

    W obecnej sytuacji nadal tam pracuje, ale nie stawia się w pracy bez
    usprawiedliwienia co _upoważnia_ pracodawcę do rozwiązania umowy za
    naruszenie podstawowych obowiązków pracownika i domaganie się
    odszkodowania (ale wcale nie musi jej zwalniać).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded