PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie a zus.

  • 1. Data: 2005-12-10 21:05:01
    Temat: Re: Umowa zlecenie a zus.
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Radio69 [Sat, 10 Dec 2005 22:03:25 -0000]:

    > A przy okazji nastepna pytanie, jak ma się praca na umowę
    > zlecenie do tematu emerytury, podejżewam że czas pracy nie
    > jest wliczany?

    Oczywiście że nie jest bo nie pracujesz - wykonujesz zlecenie.

    Kira

    --
    http://Cyber-Girl.NET
    *Bo SIEĆ jest rodzaju żeńskiego :)*

  • 2. Data: 2005-12-10 21:09:24
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Radio69 [Sat, 10 Dec 2005 22:07:26 -0000]:

    > Nie pracuje, ale jakaś skladka jest odprowadzana.

    No ale skoro nie pracujesz, to jakie lata *pracy*
    miałyby Ci się liczyć?

    Kira

  • 3. Data: 2005-12-10 21:18:31
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Radio69 [Sat, 10 Dec 2005 22:14:41 -0000]:

    > Tak, ale rozumiem że sladka nie przepadnie?

    W ZUSie? Każda przepadnie, nie łudź się.

    Kira

  • 4. Data: 2005-12-10 21:24:38
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    żeś namąciła chłopakowi w głowie że jeszcze się pójdzie i powiesi:)

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 5. Data: 2005-12-10 21:31:44
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: gromax [Sat, 10 Dec 2005 22:24:38 +0100]:

    > żeś namąciła chłopakowi w głowie że jeszcze się
    > pójdzie i powiesi:)

    Albo zacznie myśleć ;)

    Daj spokój. Przeliczałam sobie: gdybym pracowała cały
    przewidywany czas, z 5-letnią przerwą (kiedyś trzeba
    te dzieci mieć, nie?) za ~1500 (czyli pi razy oko tak
    jak przeciętny człek w tym kraju) to wg. aktualnych
    przed 1,5 roku warunków, dostałabym emerytury jakieś
    chyba 650zł czy coś koło tego. I to tylko dlatego, że
    jest takie coś jak emerytura minimalna - bo bez tego
    wychodziło mi w okolicach 400 z kawałkiem. A zgadnę,
    czy za 40 lat dalej ta minimalna będzie istniała? A
    nawet jak będzie, to co ja do cholery za te 650zł mam
    zrobić, sznurek sobie kupić?

    Dzięki, ale ten interes wybitnie mi się nie podoba.

    Kira

  • 6. Data: 2005-12-10 21:36:29
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Radio69" <r...@u...com.pl> napisał w wiadomości

    > Wiem że odprowadzana jest skladka emerytalna, także coś na
    ubezpieczenie
    > zdrowotne. Ale pracodawca nie zawsze chce podstemplować ksiązeczke

    Tak składki wszystkie są odprowadzane ( z wyjątkiem studentów i
    uczniów). Książeczki może nie podbijać (bo tyczy się ona pracownika -
    ale tego nie jestem pewna), ale powinien co miesiąc wykazywać cię w
    dokumentach do zusu, a zatem dawać ci RMUA (umowa zlecenia ma swój kod).
    Jak to pierwszy miesiąc (i jeszcze nie było wypłaty) to powinien dać ci
    kopie ZUA (zgłoszenia do ubezpieczenia) - imo lekarze powinni to
    respektować.

    > A przy okazji nastepna pytanie, jak ma się praca na umowę zlecenie do
    > tematu emerytury, podejżewam że czas pracy nie jest wliczany?

    To nie jest czas pracy (nie podlega pod KP) ale składki są odprowadzane
    i ewidencjonowane na koncie twoim. Jeżeli jesteś młody i już po nowemu
    będziesz miał emeryturę, to liczy się kwota składek uzbieranych (nie
    ważne z jakiego tytułu - czy pracy czy zlecenia). [ Skrótowo: tyle ile
    uzbierasz, podzielą przez średnią długość życia i tyle emerytury
    będziesz miał.]. Czas pracy może to mieć znaczenie przy jakiś
    szczególnych uprawnieniach (minimalna emerytura, wcześniejsza?,
    renta...).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2005-12-10 21:45:37
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Ciekawi mnie kwestia oplat odporowadzanych przez pracodawce przy
    > umowie-zleceniu.
    > Wiem że odprowadzana jest skladka emerytalna, także coś na ubezpieczenie
    > zdrowotne.
    dowolny portal pracowy i kalkulator wynagrodzeń - i juz masz odpowiedź

    > Ale pracodawca nie zawsze chce podstemplować ksiązeczke
    > zdrowia. I stąd moje pytanie: <ciach>

    pod względem opieki zdrowotnej, możesz podpisać 3-miesięczną umowę -
    zlecenie, np. wyprowadzanie dziecka do przedszkola na sume łączną 100 zł.
    brutto. Od tej kwoty jest jakiś drobiazg kilkuzłotowy na fundusz zdrowia
    który pozwala ci korzystać z państwowego lecznictwa przez 3 miesiące + 1.
    Podstawą do skorzystania z usług zdrowotnych jest płacenie składki, nie ma
    żadnych innych przesłanek.
    tak przynajmniej było jeszcze kilka miesięcy temu i nie słyszałem żeby sie w
    tym zakresie cokolwiekzmieniło (festiwal przed i po wyborczy itp)

    > A przy okazji nastepna pytanie, jak ma się praca na umowę zlecenie do
    > tematu emerytury, podejżewam że czas pracy nie jest wliczany?
    nie jest. Umowa-zlecenie nie wynika z kodeksu pracy tylko z kc, jedynie co
    ustawodawca zrobił uklon rozliczeniowy (na "zwykłym picie") oraz w
    przypadku rejestracji dla bezrobotnych pod warunkiem osiągania miesięcznie
    minimalnych zarobków (obecnie jest to bodajże 889 zł brutto). w przypadku
    emerytury to bodajże nie płaci się przy zleceniu składki emerytalno -
    rentowej i to jest odpowiedź na pytanie dlaczego się nie liczy do emerytury
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 8. Data: 2005-12-10 22:03:25
    Temat: Umowa zlecenie a zus.
    Od: "Radio69" <r...@u...com.pl>

    Mam pytanie.

    Ciekawi mnie kwestia oplat odporowadzanych przez pracodawce przy
    umowie-zleceniu.
    Wiem że odprowadzana jest skladka emerytalna, także coś na ubezpieczenie
    zdrowotne. Ale pracodawca nie zawsze chce podstemplować ksiązeczke zdrowia.
    I stąd moje pytanie: pracodawca przy umowie o prace odprowadza skladke
    "zdrowotna" (chocby minimum - od minimalnego wynagordzenia), a
    umowa-zlecenie, może generować mniejsze dochody (i skladki) niż minimum.
    Więc np. jesli ktoś samotny zarobi 200 zl miesiecznie z umowy-zlecenia, i
    jest to jego jedyny dochód, proporcjonalna skladka jest odprowadzona, czy
    jest ubezpieczony? Bo w moim mniemaniu w Polsce nie ma jeszcze rozróznienia
    ubezpieczenia, albo sie jest ubezpieczonym, tj. mozna chodzic do lekarza,
    szpitala za friko, albo nie.

  • 9. Data: 2005-12-10 22:07:26
    Od: "Radio69" <r...@u...com.pl>

  • 10. Data: 2005-12-10 22:14:41