PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o prace

  • 1. Data: 2006-06-09 21:11:54
    Temat: Umowa o prace
    Od: "Grzesiek" <o...@m...com>

    Czy dopuszczalne jest podpisanie umowy o prace przed jej podjeciem - data
    podpisania umowy jest wczesniejsza niz data rozpoczecia pracy (obie daty sa
    wyspecyfikowane na umowie)?
    Pytanie dotyczy ponizszej historyjki:
    Znajomy chcialby zmienic prace (ma umowe z 2-tygodniowym okresem
    wypowiedzenia). Idzie na rozmowe z nowym pracodawca. Nowy pracodawca
    deklaruje w rozmowie chec przyjecia go do pracy. Znajomy jest troche nieufny
    i chcialby miec zapis ustalen na papierze - proponuje wiec nowemu pracodawcy
    aby odrazu podpisac umowe o prace zawierajaca przyszla date rozpoczecia
    pracy. Pracodawca sie nie zgadza - twierdzi, ze umowe o prace mozna podpisac
    dopiero po jej podjeciu. Co znajomy moze podpisac zamiast umowy - jakies
    obstronne zobowiazanie? jak ma do tego podejsc?

  • 2. Data: 2006-06-09 21:43:22
    Temat: Re: Umowa o prace
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e6co6h$ai5$1@news.onet.pl Grzesiek <o...@m...com>
    pisze:

    > Czy dopuszczalne jest podpisanie umowy o prace przed jej podjeciem - data
    > podpisania umowy jest wczesniejsza niz data rozpoczecia pracy (obie daty
    > sa wyspecyfikowane na umowie)?
    Tak, to zgodne z prawem. Jest to normalna praktyka (w normalnych warunkach,
    rzecz jasna).

    > Pracodawca sie nie zgadza - twierdzi, ze umowe o prace mozna podpisac
    > dopiero po jej podjeciu.
    Myli się albo kłamie. KP art. 26.

    Jotte

  • 3. Data: 2006-06-10 04:52:20
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 9 Jun 2006 23:11:54 +0200, "Grzesiek"
    <o...@m...com> zakodował:

    >Czy dopuszczalne jest podpisanie umowy o prace przed jej podjeciem - data
    >podpisania umowy jest wczesniejsza niz data rozpoczecia pracy (obie daty sa
    >wyspecyfikowane na umowie)?

    Tak, można podpisać.
    Można też podpisać list intencyjny.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2006-06-11 10:25:03
    Od: "Grzesiek" <o...@m...com>

    > Tak, można podpisać.
    > Można też podpisać list intencyjny.

    Moze ktos z grupowiczow moglby zacytowac wzor listu intencyjnego. Bo google
    go myla z listem motywacyjnym, a znajomemu by sie taki wzor przydal.

  • 5. Data: 2006-06-12 07:31:18
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Grzesiek napisał(a):

    > Moze ktos z grupowiczow moglby zacytowac wzor listu intencyjnego. Bo google
    > go myla z listem motywacyjnym, a znajomemu by sie taki wzor przydal.

    "Mamy przyjemność zaproponowania Panu pracy w firmie [międzynarodowej, z
    tradycjami, ...] na stanowisku [...]

    Termin rozpoczęcia pracy: XX.XX.20XX
    Rodzaj pracy: ...
    Umowa: na czas...
    Wynagrodzenie: ...
    Dodatkowo: basen, lekarz..."

    To może być coś takiego.
    Problemem jest to, że tak naprawdę niewiele chyba można zrobić, jak
    pracodawca się rozmyśli.
    W przypadku takiego listu jak powyżej (z taką treścią się spotkałem w
    praktyce) niewiele może zrobić pracodawca, jeśli pracownik się rozmyśli.
    Mimo że dokument był podpisany przeze mnie, to nie wynika z niego, że
    zgadzam się na warunki i zobowiązuję się podjąć pracę.

    Niektórzy twierdzą, że można jeszcze do takiego listu dodać kary umowne
    w przypadku niewywiązania się jednej ze stron.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2006-06-14 06:48:55
    Od: Gracjan Abakanowicz <g...@y...com>

    On Sun, 11 Jun 2006 12:25:03 +0200, Grzesiek wrote:

    > Moze ktos z grupowiczow moglby zacytowac wzor listu intencyjnego. Bo google
    > go myla z listem motywacyjnym, a znajomemu by sie taki wzor przydal.

    Nie dziwię się, że kandydat do pracy jest nieufny wobec przyszłego
    pracodawcy, który - jak się wydaje - nie ma żadnej praktyki w zawieraniu
    umów o pracę, albo się na tym nie zna. Wcześniejsze zawarcie umowy
    o pracę jest powszecchnie stosowane. Podaje się datę zawarcia umowy
    o pracę oraz datę stawienia się do pracy (standardowy wzór z
    rozporządzenia dot. prowadzenia przez pracodawcę dokumentacji związanej
    ze stosunkiem pracy).
    Niech znajomy dowie się więcej o swoim przyszłym pracodawcy, albo
    odpuści... Przy takim stanie wiedzy pracodawcy dotyczącej prawa pracy
    wspominanie o czymś takim jak list intencyjny lub umowa przedwstępna nie
    ma sensu.
    Wyegzekwowanie zObowiązania pracodawcy zawartego w umowie przedwstępnej
    można przeprowadzic przed sądem. Ale nie będzie to sąd pracy, w związku
    z czym proces może byc długi i kosztowny.
    Podsumowując lepiej nie zaczynać z głupim... ;-)

    --
    abakan