PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o dzieło - jaki termin wykonania

  • 1. Data: 2003-09-30 00:49:12
    Temat: Umowa o dzieło - jaki termin wykonania
    Od: "sajmon_templer" <f...@p...onet.pl>

    Witam,

    umowa o dzieło zgodnie z KC to zobowiązanie wykonawcy do czegoś w określonym
    terminie, zleceniodawca zobowiązuje się do wynagrodzenia. Moje pytanie
    dotyczy natomiast innego spojrzenia:
    - podpisano umowę o dzieło
    - zleceniodawca przeciąga z róznych przyczyn (zależnych od niego)
    przekazanie materiałów wymaganych do ukończenia zlecenia (nie zostały one
    przekazane jednorazowo); cos co zazwyczaj zabiera 2-3 tyg jest obecnie
    przeciągnięte do 2 miesięcy.

    Moje pytanie: jezeli w umowie nie zawarto terminu zobowiązującego
    zleceniodawcę do przekazania kompletu materiałów, czy istnieje prawna
    podstawa do odstapienia od takiej umowy ze strony wykonawcy? Jeżeli tak - z
    jakimi konsekwencjami?

    Mówiąc po ludzku - jak długo mam ręce związane taką umową? W tym momencie
    wykonanie jest niemozliwe z winy zleceniodawcy. Czy popełniłem gdzieś błąd?
    (np w braku odpowiedniej adnotacji w umowie?)

    dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam wszystkich

    Sajmon Templer

  • 2. Data: 2003-09-30 07:41:56
    Temat: Re: Umowa o dzieło - jaki termin wykonania
    Od: "FeX \(\)" <f...@t...autograf.pl>

    sajmon_templer <f...@p...onet.pl> typed:

    > Witam,
    >
    > umowa o dzieło zgodnie z KC to zobowiązanie wykonawcy do czegoś w
    > określonym terminie,

    a nie jest to raczej umowa zlecenie - w umowie o dzielo jest wazny rezultat
    a nie czas

    --
    FeX ()

  • 3. Data: 2003-09-30 11:17:53
    Od: "Tom" <t...@p...onet.pl>

    W umowie powinno być zaznaczone, w jakim terminie zleceniodawca
    ma przekazać Ci materiały. Twoim błędem jest, że tego nie zaznaczyłeś.
    To typowy błąd początkującego zleceniobiorcy ;-)

    O ile nie pozostajesz ze zleceniodawcą w bliskich stosunkach i nie masz
    do niego zaufania, to ja na Twoim miejscu negocjowałbym aneks do umowy
    uzależniający termin jej wykonania od daty przekazania materiałów.
    Chodzi o to, żebyś nie ryzykował, że napracujesz się, a zleceniodawca
    Ci nie zapłaci, powołując się na treść umowy.

    Tom

  • 4. Data: 2003-09-30 11:19:50
    Od: "Tom" <t...@p...onet.pl>

    > a nie jest to raczej umowa zlecenie - w umowie o dzielo jest wazny rezultat
    > a nie czas

    ???
    Jak to sobie wyobrażasz? Przecież zleceniodawca musi mieć gwarancję, że
    dzieło zostanie wykonane w sensownym terminie. Inaczej wykonawca powie,
    że zrobi dzieło za 25 lat.

    Tom

  • 5. Data: 2003-10-02 13:13:54
    Temat: Odp: Umowa o dzieło - jaki termin wykonania
    Od: "sajmon_templer" <f...@p...onet.pl>

    > O ile nie pozostajesz ze zleceniodawcą w bliskich stosunkach i nie masz
    > do niego zaufania, to ja na Twoim miejscu negocjowałbym aneks do umowy
    > uzależniający termin jej wykonania od daty przekazania materiałów.

    do tej pory było OK. Stosunki były koleżeńskie - znajomy. Kazda nastepna
    umowa na pewno będzie miała ten aneks. Dziękuję za podpowiedź.

    Sajmon