PracaGrupypl.praca.dyskusjeUbezpieczenie ZUS

  • 1. Data: 2004-04-23 10:21:58
    Temat: Ubezpieczenie ZUS
    Od: Daniel <dpilat@(nospam)konto.pl>

    Od momentu ustania zatrudnienia jestem na zasiłku chorobowym gdyz trwa
    zwolnienie. Mam pytanie czy jestem caly czas ubezpieczona w ZUS ?

    Gosia

  • 2. Data: 2004-04-23 18:24:38
    Temat: Re: Ubezpieczenie ZUS
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Daniel" <dpilat@(nospam)konto.pl> napisał w wiadomości
    Od momentu ustania zatrudnienia jestem na zasiłku chorobowym gdyz trwa
    zwolnienie. Mam pytanie czy jestem caly czas ubezpieczona w ZUS ?

    Przez cały okres pobierania zasiłku chorobowego masz prawo do bezpłatnej
    opieki lekarskiej, natomiast żadne składki ubezpieczeniowe nie są
    odprowadzane do ZUS.

    Jeżeli nie odzyskasz zdolności do pracy, to lekarz może wnioskować
    określenie niezdolności do pracy i przyznanie renty (jeżeli masz
    wystarczający okres ubezpieczenia).

    Pozdrawiam

    wa