PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ta paskudna komuna...

  • 1. Data: 2012-07-12 12:59:18
    Temat: Ta paskudna komuna...
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Ciągle w dyskusjach powraca temat "komuny" i te kilkanascie milionów ludzi
    którzy pamiętają że za "komuny" to:
    - bezrobocia nie było
    - służba zdrowia była bezpłatna
    - kolejek do przychodni i szpitali nie było
    - oświata i wyższe uczelnie były bezpłatne
    - mieszkanie choć zazwyczaj po ponad 10 latach czekania ale stać było na nie
    wszystkich
    I na to szły podatki ludzi którzy wtedy pracowali.
    A jak jest teraz???

    pozdr

  • 2. Data: 2012-07-12 13:14:21
    Temat: Re: Ta paskudna komuna...
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-12 12:59, Emeryt pisze:
    > Ciągle w dyskusjach powraca temat "komuny" i te kilkanascie milionów ludzi
    > którzy pamiętają że za "komuny" to:
    > - bezrobocia nie było
    > - służba zdrowia była bezpłatna

    chyba, że się chorowało poważniej, wtedy trzeba było udać się albo
    prywatnie, albo z odpowiednim giftem to odpowiedniego lekarza

    > - kolejek do przychodni i szpitali nie było

    tia - może w MSW nie było, normalni ludzie czekali w kolejkach. Tyle -
    że zazwyczaj fakt nie dało się zapisać do lekarza na za kilka dni -
    trzeba było polowac pod przychodnią, żeby udało się zapisać na wizytę
    danego dnia.

    > - mieszkanie choć zazwyczaj po ponad 10 latach czekania ale stać było na nie
    > wszystkich

    A dziś wnuki spłacają dług zaciągnięty na ich budowę...

    > I na to szły podatki ludzi którzy wtedy pracowali.

    na to szły pożyczki + podatki ludzi, którzy pracowali.

    > A jak jest teraz???

    Teraz kupuje się samemu mieszkanie, bo jest taniej, zadłużasz co
    najwyżej siebie, a nie przyszłe pokolenia.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2012-07-12 16:41:04
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Emeryt" <w...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    wszystkich
    > I na to szły podatki ludzi którzy wtedy pracowali.

    To wszystko szczera prawda.
    Potwierdzam w 100%.
    Mam 55 lat, wiec znam "te czasy" z autopsji.

    PS: Eh.. Z pospiechu "zapomnialbym" dodac,
    ze to wszystko szczera prawda,
    ale _wylacznie_ w przypadku ludzi z tzw. "Resortu(ow)" :)

    > A jak jest teraz???

    Podobnie bardzo :)

    AK

  • 4. Data: 2012-07-12 17:48:10
    Od: Lapis <n...@s...com>

> [...]
    > wszystkich
    > I na to szły podatki ludzi którzy wtedy pracowali.

    W kazdym badz razie nikt nie musial żebrać o prace u facetow ktorych
    rodzice kopali rowy i pasli swinie a dzisiaj udaja wysoko urodzonych .

  • 5. Data: 2012-07-12 19:24:57
    Od: magnes <e...@t...pl>

    Emeryt napisał

    > A jak jest teraz???

    Teraz złodzieje cementu i desek, co pobudowali domy ze złodziejstwa
    nawet nie mają na wywóz śmieci nie mówiąc o węglu. Palą śmieciami w
    piecach. Spożywcze upadają na osiedlu bo banda lewusów co tylko kraść
    potrafiła żadnej pracy nie dostanie.

    W komunie trzeba było łaskawie prosić żeby może do roboty się wzieli.
    Teraz zapylają jak małe kaziki a jak się nie podoba to kopas w dupas i
    poszedł w podskokach. Na jego miejsce czeka stu następnych.

    W komunie imieninki na cztery fajery w pracy. Teraz w pracy alkomaty.
    Jak przyłapią na fazie to wyjazd w podskokach.

    W komunie 30 dolarów miesięcznie i paszport na komendzie.
    Teraz 900 dolarów miesiecznie i paszport niepotrzebny.

    W komunie dwa samochody w mieście.
    Teraz dwa samochody w rodzinie.

    --
    magnes

  • 6. Data: 2012-07-12 19:59:33
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2012-07-12 12:59, Emeryt pisze:
    > Ciągle w dyskusjach powraca temat "komuny" i te kilkanascie milionów ludzi
    > którzy pamiętają że za "komuny" to:

    Ciągle "powraca", bo ty ciągle wyciągasz z kapelusza (wysysasz z
    brudnego palucha?) te swoje fantazje. Jesteś pewien, że prominentów i
    bandytów z SB i innych cwaniaczków było aż kilkanaście milionów?

    > - bezrobocia nie było

    Było.

    > - służba zdrowia była bezpłatna

    Zrozum wreszcie, że za wszystko trzeba było płacić. Tak jak i teraz.
    Bezpłatna była tylko jako slogan propagandowy. Trzeba być nieźle
    ograniczonym żeby nie rozumieć, że KTOŚ musiał za to zapłacić. Kto
    płacił? Pan, pani płaciła. Płacili wszyscy, teoretycznie podatkami, a
    faktycznie i tak trzeba było dokładać, dodrukowywać albo zadłużać.
    Jak myślisz, dlaczego komuna zbankrutowała? Skąd się wzięła "tradycja"
    koperty dla lekarza?

    > - kolejek do przychodni i szpitali nie było

    Miałeś fart, albo byłeś wyjątkowym skurw..., że nie miałeś takich problemów.

    > - oświata i wyższe uczelnie były bezpłatne

    j/w
    + trzeba było mieć niezłe plecy, żeby się na niektóre kierunki dostać. A
    wylecieć było jeszcze łatwiej - za byle ulotkę, albo jak jakiemuś
    UBekowi pochodzenie studenta się nie spodobało. Sielanka normalnie.

    > - mieszkanie choć zazwyczaj po ponad 10 latach czekania ale stać było na nie
    > wszystkich

    Tak, tak. Wynalazek przymusowego sublokatora, dokwaterowanie z przymusu
    ludzi do czyjegoś mieszkania to wymysły. Gdyby ludzi było stać, to by
    sobie mieszkanie kupili, a nie gnieździli się w kamienicach z jednym
    kiblem na piętrze. A wiesz dlaczego był jeden kibel na piętrze? Bo
    wcześniej tam było JEDNO mieszkanie.

    I w końcu zdecyduj się: skoro wszystkich stać było na mieszkanie, to
    znaczy że wszyscy byli idiotami czekając kilkadziesiąt lat na te
    mieszkanie zamiast je sobie kupić. Przecież wszystkich było stać!

    > I na to szły podatki ludzi którzy wtedy pracowali.

    Jak widać g...no wiesz o podatkach w tamtych czasach.

    > A jak jest teraz???

    Ty powiedz. Razem się pośmiejemy. Spodziewam się niezłej zabawy, bo
    pewnie masz takie samo pojęcie o czasach obecnych jak o czasach komuny.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2012-07-12 20:29:49
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    > Ty powiedz. Razem się pośmiejemy. Spodziewam się niezłej zabawy, bo
    > pewnie masz takie samo pojęcie o czasach obecnych jak o czasach komuny.
    >
    > Pozdrawiam
    > Piotr

    Ja ci powiem jak jest, jest chujowo bezrobocie wieksze niz mialo USA w
    czasach wielkiego kryzysu emigracja za chlebem wieksza niz przed 2
    wojna swiatowa. Opieka socjalna to jakas kpina o propagandzie sukcesu
    nie wspomne bo ta za komuny to byl maly pikus.

  • 8. Data: 2012-07-12 21:53:47
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2012-07-12 20:29, Aha.... pisze:

    > Ja ci powiem jak jest, jest chujowo bezrobocie wieksze niz mialo USA w
    > czasach wielkiego kryzysu

    No to się pośmialiśmy :) Podaj źródło tych rewelacji.
    Ręce opadają. I weź tu przyjmij takiego ignoranta do pracy :)

    > emigracja za chlebem wieksza niz przed 2
    > wojna swiatowa.

    Przed 1914 z trzech zaborów wyemigrowało 5 mln osób, z czego powróciło
    do kraju ok. 1,5 mln. W latach 1918-1939 wyemigrowało ponad 2,1 mln
    osób, w latach 1955-1980 ok. 600 tys. osób.

    Czekam na ripostę.

    > Opieka socjalna to jakas kpina

    To zrezygnuj z opieki socjalnej i weź się do roboty.

    > o propagandzie sukcesu
    > nie wspomne bo ta za komuny to byl maly pikus.

    To nie słuchaj. Zmusza cię ktoś?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2012-07-12 23:54:49
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    > To zrezygnuj z opieki socjalnej i weź się do roboty.

    Idz i powiedz to tym ktorzy wyjechali za chlebem do Irlandii UK niemiec
    francji i innych krajow, przez ostatnie kilka lat to bedzie chyba jakies
    3-4 mln ?

    Ty qrwa chuju zajebany wszyscy ci co wyjechali powinni ci wlozyc tak
    gleboko chuja w dupsko twoje glupie zebys wyl jak osiol.

  • 10. Data: 2012-07-13 07:19:43
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2012-07-12 23:54, Aha.... pisze:

    > Idz i powiedz to tym ktorzy wyjechali za chlebem do Irlandii UK niemiec
    > francji i innych krajow, przez ostatnie kilka lat to bedzie chyba jakies
    > 3-4 mln ?

    Czyli można wziąć się do roboty? Można.

    > Ty qrwa chuju zajebany wszyscy ci co wyjechali powinni ci wlozyc tak
    > gleboko chuja w dupsko twoje glupie zebys wyl jak osiol.

    A to niby za co? Za to, że szanuję ludzi którzy coś robią? Uważasz, że
    lepiej siedzieć na dupie wyciągając łapsko po socjal i pluć jadem na
    grupach dyskusyjnych?
    Obetrzyj sobie pianę z pyska, ogarnij się, weź głęboki oddech i zacznij
    myśleć.

    Zdrowia życzę
    Piotr