PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szkolenie - lojalka

  • 1. Data: 2006-05-16 23:39:18
    Temat: Szkolenie - lojalka
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Witam,

    pracodawca wyslal mnie na szkolenie, ktore konczy sie w zasadzie rowno z
    koncem mojej umowy o prace w tej firmie (umowa na czas okreslony).
    Pracodawca najprawdopodobniej bedzie chcial mnie dalej zatrudniac (zreszta
    inaczej nie wysylal by mnie zapewne na szkolenie), ja rowniez mam ochote
    dalej pracowac w tej firmie aczkolwiek na pewno zazadam podwyzki. I teraz
    pytanie:

    Co sie stanie w wypadku jesli nie dojde do porozumienia z pracodawca ? Czy
    musze im zwrocic koszty szkolenia ? Najprawdopodobniej zeby dalej pracowac
    bede musial podpisac umowe lojalnosciowa, ustnie tak mi juz zreszta
    przelozony wspominal. Ale co jak sie jednak nie dogadamy co do pensji i ja
    nie wyraze checi pracowania tam dalej ? Czy z prawnego punktu widzenia bede
    zobligowany do zwrocenia kosztow szkolenia, ktore wlasnie podjalem ?

  • 2. Data: 2006-05-17 01:59:54
    Temat: Re: Szkolenie - lojalka
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Adam" <d...@t...pl> napisal w wiadomosci
    <cut>
> [...]
    > bede
    > zobligowany do zwrocenia kosztow szkolenia, ktore wlasnie podjalem ?

    Jesli nie podpisales na papierze, ze zobowiazujesz sie do zwrotu kaski za
    szkolenie w razie rozwiazania umowy o prace, to pracodawca moze ci nafiukac.
    pozdr
    /p

  • 3. Data: 2006-05-18 11:21:55
    Od: "Sławek Mróz" <slmroz@_krzak_wp.pl>

    > Jesli nie podpisales na papierze, ze zobowiazujesz sie do zwrotu kaski za szkolenie

    > w razie rozwiazania umowy o prace, to pracodawca moze ci nafiukac.
    > pozdr

    Hmm, umowa nie jest rozwiazywana, umowa wygasa, bo jest na czas nieokreslony.
    IMHO w takiej sytuacji nie ma mowy o utrzymaniu lojalki w mocy, ale przepisami tej
    tezy nie podepre :(

    Pozdr
    Slawek

  • 4. Data: 2006-05-18 11:50:13
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Sławek Mróz napisał(a):

    > Hmm, umowa nie jest rozwiazywana, umowa wygasa, bo jest na czas nieokreslony.

    1. Umowa jest na czas określony

    2. Umowa na czas określony rozwiązuje sie w ostatnim dniu obowiązywania

    3. Wygaśnięcie umowy następuje po śmierci pracownika/pracodawcy,
    tymczasowym aresztowaniu tegoż pierwszego i w innych sytuacjach
    konkretnie opisanych w KP. Umowa na czas określony nie wygasa po jej
    upływie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2006-05-18 12:16:46
    Od: "CD" <c...@w...pl>

    umowa rozwiazuje sie z ostatnim dniem obowiazywania. podpisujac nowa
    umowe po szkoleniu masz wyzsze kwalifikacje, wiec zadasz podwyzki lub
    nie podpisujesz nowej umowy. nie jest istotne kto zaplacil za
    podniesienie Twoich kwalifikacji, jesli nie podpisales umowy
    lojalnosciowej wczesniej

  • 6. Data: 2006-05-18 16:53:05
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sławek Mróz" <slmroz@_krzak_wp.pl> napisał w wiadomości

    > Hmm, umowa nie jest rozwiazywana, umowa wygasa, bo jest na czas
    > nieokreslony.
    > IMHO w takiej sytuacji nie ma mowy o utrzymaniu lojalki w mocy, ale
    > przepisami tej tezy nie podepre :(

    To nie istotne w tym przypadku:) Sprawa jest prosta - kolega Adam nie
    podpisal lojalki, wiec nikt nie morze zarzadac od niego zwrotu pieniedzy ani
    niczego innego.
    Pozdr
    /p

  • 7. Data: 2006-05-18 19:29:12
    Od: "Userek" <n...@w...net>

    Adam, niech zgadne ... czy nie pracujesz przypadkiem w pewnej firmie sektora
    informatycznego w Bydzi?

  • 8. Data: 2006-05-18 19:33:50
    Od: "Userek" <n...@w...net>

    Użytkownik "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >>
    > To nie istotne w tym przypadku:) Sprawa jest prosta - kolega Adam nie
    > podpisal lojalki, wiec nikt nie morze zarzadac od niego zwrotu pieniedzy
    A załóżmy taką sytuację - że lojalka została podpisana na początku maja) na
    trzy lata. Umowa na czas określony kończy się z końcem lipca. I co się
    stanie w sytuacji jak nie przedłóże umowy - po prostu nie podpisze nowej.
    Czy w takim przypadku lojalka mnie obowiązuje czy nie?

  • 9. Data: 2006-05-19 17:34:56
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Userek" <n...@w...net> napisał w wiadomości
    <cut>
> [...]
    > stanie w sytuacji jak nie przedłóże umowy - po prostu nie podpisze nowej.
    > Czy w takim przypadku lojalka mnie obowiązuje czy nie?
    No idea:) To juz problem dla prawnikow, zreszta moze na grupie zwiazanej z
    prawem ci pomoga?
    pozdr
    /p