PracaGrupypl.praca.dyskusjeStany praca... i ich numer nip!

  • 1. Data: 2004-02-13 22:28:58
    Temat: Stany praca... i ich numer nip!
    Od: "GrzechG" <o...@o...antyspam.pl>

    Witam.

    Czy ktorys z grupowiczow wie moze moze
    ile mozna czekac po przylocie do stanow na wyrobienie ich "nipa"?
    (chodzi chyba o iies czy cos takiego). Znajomy jedzie z work&travel i kaza
    mu podpisac papier na ktorym pisze ze moze czekac do 3 tygodni!
    To dosc spora strata czasu jesli chodzi o szukanuie pracy na miejscu- wie
    ktos jak wyglada sytuacja w rzeczywistosci??
    Czeka sie tyle, a może daja o wiele szybciej ten numerek??

    Z góry dzieki za info!

    Pozdraiwam

    /GrzechG

  • 2. Data: 2004-02-13 22:33:25
    Temat: Re: Stany praca... i ich numer nip!
    Od: jelen <j...@s...org>

    On Fri, 13 Feb 2004 23:28:58 +0100, GrzechG wrote:

> [...]
    > szukanuie pracy na miejscu- wie ktos jak wyglada sytuacja w
    > rzeczywistosci?? Czeka sie tyle, a może daja o wiele szybciej ten
    o ssn chodzi ?
    o ile mi wiadomo to do 3 tygodni w rzeczywistosci trwa okolo tygodnia
    --
    pozdrawiam,
    jelen

  • 3. Data: 2004-02-13 22:37:12
    Od: "GrzechG" <o...@o...antyspam.pl>

    > o ssn chodzi ?
    > o ile mi wiadomo to do 3 tygodni w rzeczywistosci trwa okolo tygodnia

    Dzieki

    Pewnie i o to :-) zapamietalem tylko o co chodzi bez skrutu! Jesli ktos ma
    dalsze doświadczenia prosze
    dalej pisac...

  • 4. Data: 2004-02-14 09:58:11
    Od: "Bianka" <b...@w...pl>

    czasem jednak trwa 3 tygodnie, ale to nie zaden problem, bo wystepujac o SSN
    dostajesz papierek urzedowy ze to zrobiles i czekasz tylko na numer, a to
    pracodawcom wystarczy zeby czlowieka zatrudnic /czasami, ale rzadko,
    pracodawca wstrzymuje wyplaty dopoki nie dostanie sie numeru, ale to nie
    zmienia faktu ze sie juz pracuje, zarabia i pieniadze sie w koncu dostanie
    :)/
    pozdrawiam
    Bianka

  • 5. Data: 2004-02-15 11:42:56
    Od: "KT" <s...@w...pl>

    tak, czeka sie niby do 3 tygodni, ale tak:
    ja w roku 2002 zadzwonilem po 3 dniach i juz pani mi powiedziala jaki jest
    moj numer, a papierek przyszedl po kolejnych kilku dniach, ale... w zeszlym
    roku
    jak znajomi starali sie o Social Security # to niektorzy czekali tydzien,
    niektorzy 3 a niektorzy dostali doepiro przed wylotem do polski, czyli
    jakies 3-4 miesiace... a jest to spowodowane zmianami w prawie i
    wprowadzeniem systemu sevis, ktory z zalozenia ma zawierac wszystkie twoje
    dane itd itd, generalnie dzieki temu systemowi bedzie coraz trudniej
    wyjechac na W&T wiecej niz 2
    razy bo w tymze systemie beda dane gdzie pracowales, kiedy etc(ja znam ludzi
    co byli 4 i w tym roku jada kolejny ,wiec da sie
    obejsc wszystko ),ale wracajac do tematu, to jak szybko dostaniesz twoj ss#
    (jesli sie nic nie zmieni w tym roku) to zalezy tez duzo od miejsca w jakim
    bedziesz tj miasto,stan i moment w jakim przyjedziesz...
    ja bylem np w miejscu gdzie nie ma Social Security Office i musialem sie
    przejechac do miasta obok ale jak jest sie w tym samym miescie to mozna
    nawet odebrac samemu z tego office'a ...
    pozdr
    k.

  • 6. Data: 2004-02-16 21:41:52
    Od: "myst" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KT" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przejechac do miasta obok ale jak jest sie w tym samym miescie to mozna
    > nawet odebrac samemu z tego office'a ...

    Witam

    ja bylem w USA dwa lata temu w San Diego, na SSN czekalem jakies 5 dni, ale
    byli i tacy, co po 2 dniach dostali numer przez telefon. Ogolnie trwalo to
    okolo 1 do 2 tygodni. My poprosilismy babke o szybsze zalatwienie sprawy i
    chyba pomoglo, chociaz nie wiem na ile byla to jej zasluga, a na ile zwykla
    szybkosc przyznawania sociala.
    pozdrowienia
    Bartek