PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiązanie umowy o prac

  • 1. Data: 2004-05-18 16:14:26
    Temat: Rozwiązanie umowy o prac
    Od: "Halszka" <h...@g...pl>

    Witam
    Mam takie pytanie:
    Czy jest skuteczne rozwiązanie umowy o pracę (w trybie
    natychmiastowym) przez pracownika poprzez pocztę elekrtoniczną (e-mail) na
    skrzynkę pracodawcy?

    Nadmieniam że pracownik przebywa na zwolnieniu lekarskim i nie kontaktuje
    się z pracodawcą.

    Pozdrawiam
    Janusz Skwracan

  • 2. Data: 2004-05-19 10:43:23
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o prac
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Halszka" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skrzynkę pracodawcy?
    >
    > Nadmieniam że pracownik przebywa na zwolnieniu lekarskim i nie kontaktuje

    Polecony z wlasnorecznym podpisem pracownika...

    Kania

  • 3. Data: 2004-05-19 20:57:07
    Od: "Halszka" <h...@g...pl>

    > Polecony z wlasnorecznym podpisem pracownika...

    Takie rozwiazanie jest idealne. Jednak ustawa (Kodeks pracy) mowi ze takie
    wypowiedzenie powinno byc zlozone na pismie ale nic o podpisie. Wiec podpis
    nie jest wymagany, nie wiem jak to wyglada w kodeksie cywilnym. Sady pracy
    razcej opieraja sie na Kodeksie cywilnym majac prawo pracy w d..., jezeli
    tylko jest korzystne dla pracownika.
    Sad Najwyzszy wypowiedzial sie ze np. wypowiedzenie przeslane faksem jest
    skuteczne.

    Pozdrawiam
    Janusz S.

  • 4. Data: 2004-05-20 06:29:30
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    > Sad Najwyzszy wypowiedzial sie ze np. wypowiedzenie przeslane faksem jest
    > skuteczne.

    Ale na pismie byl podpis, co prawda pismo zostalo przefaxowane a nie zlozone
    w oryginale, ale podpis musial ZTCW tam byc. I chyba takie rozwiazanie
    wchodzi w rachube, gdy czas gra na niekorzysc pracownika... Ale glowy za to
    sobie uciac nie dam.

    Zasada jest taka, ze skladajac pismo, musisz sie podpisac, bo to jest
    potwierdzeniem Twojej woli przy skladaniu pisma, czy jakos tak.

    Kania

  • 5. Data: 2004-05-20 12:12:47
    Od: "Halszka" <h...@g...pl>

    > Zasada jest taka, ze skladajac pismo, musisz sie podpisac, bo to jest
    > potwierdzeniem Twojej woli przy skladaniu pisma, czy jakos tak.

    I w zadnym razie nie zapominajac o potwierdzeniu doreczenia w jakiejkolwiek
    formie :-)

    Pozdrawiam
    Janusz S.