PracaGrupypl.praca.dyskusje › znow czasy 5zl/godz

  • 511. Data: 2009-04-27 20:34:05
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gt3go9$kiv$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski
    <k...@n...poczta.onet.pl> pisze:

    > Sorki - powinieneś napisać "ocenę" - coś jak znak jakości ISO - tak samo
    > trudno stracić, jeśli się zdobędzie, jak i dostać słabą ocenę.
    Oceny pracy nauczyciel nie może "stracić". Nie ma także oceny "słabej" -
    jest tylko negatywna, dobra i wyróżniająca.
    Kwestia oceny pracy nauczyciela powraca falami w postaci dyskusji
    prowadzonych przez różne gremia i na różnym szczeblu.
    Jeszcze nikt nie wymyślił sensownych i jednocześnie całościowych kryteriów
    takiej oceny.

    --
    Jotte

  • 512. Data: 2009-04-27 20:51:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gt3hfb$mjf$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski
    <k...@n...poczta.onet.pl> pisze:

    > Ciekawe, bo w Budryku w akcji strajkowej brało udział 130 górników
    > a tu mamy:
    > http://www.dziennik.pl/wydarzenia/article116311/Bojk
    a_przed_brama_kopalni_
    > Budryk.html Więc gdzie ta większość?
    U lekarzy, pielęgniarek, nauczycieli...

    Poza tym powinieneś poznać mechanizm od środka, nie wystarczy z
    publikatorów.
    Czym innym są wyniki referendum strajkowego, czym innym faktyczny udział w
    strajku.
    Referendum zawiera zwykle przynajmniej dwa pytania:
    - czy chcesz aby odbył się strajk, oraz
    - czy deklarujesz udziała w strajku jeśli się on odbędzie.
    Odpowiedź na pierwsze jest anonimowa, toteż "odważnych" wielu i decyzja o
    strajku zapada.
    Z drugim gorzej - trzeba podać nazwisko (bo za udział w strajku nie ma
    wynagrodzenia).
    Tu wymiękają najsłabsi, tacy co to "chcę strajku, ale sam strajkował nie
    będę".
    Ale nawet deklaracja udziału nie jest w żadnym stopniu wiążąca, można się
    zawsze rozmyślić.
    Szczególnie, że pracodawca listę deklarujących udział oczywiście otrzymuje i
    to z dużym wyprzedzeniem, no i zaczyna się "urabianie".
    W efekcie np. na 300 pracowników strajk popiera 210, udział deklaruje 160, a
    faktycznie strajkuje 90.
    A potem przychodzi pismak i nic nie rozumiejąc...

    --
    Jotte

  • 513. Data: 2009-04-27 20:59:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gt3hq9$ncj$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski
    <k...@n...poczta.onet.pl> pisze:

    > Zrobiono krok w tym kierunku,
    Jaki? OFE?

    > teraz konieczne są kolejne. Tak by nowi policjanci, górnicy, rolnicy i
    > wszyscy inni, którzy mają wypłacaną emeryturę po części, bądź w większości
    > z budżetu najpierw weszli do systemu obecnego, a następnie ten system
    > powinien ewoluować, zwiększając kwotę odprowadzaną na prywatne konto.
    Trochę to dziwne, co mówisz.
    Skoro mają wypłacaną emeryturę to znaczy, że cały czas są w systemie, nie
    muszą do niego wchodzić. I nie mają jej wypłacanej z budżetu tylko z ZUSu.
    Nie odprowadzają oni żadnych pieniędzy tylko je pobierają.
    Z kolei płacący składki i tak ledwie nastarczają na te w lwiej większości
    głodowe emerytury, jak więc urwać więcej na prywatne konta?
    A co do OFE to gdzieś czytałem, że sa już pierwsze osoby uprawnione do
    wypłaty emerytur z 2 filaru.
    Coś ok 9 zł/mies...

    > Dodatkowo - powinna zostać zmieniona opłata za zarządzanie pieniędzmi,
    > tak, by część opłaty i to niewielka była z kwoty zarządzanej, druga -
    > większa od kwoty zysku gwarantowanego. To zmusi do zarabiania pieniędzy,
    > ale i do gwarantowania nam tych pieniędzy.
    I co zrobisz, jak ubezpieczyciel powie: "no ja wiem, że gwarantowałem, ale
    nie mam i już, zlicytujcie mnie"?

    --
    Jotte

  • 514. Data: 2009-04-27 21:02:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gt4kfr$ab5$1@nemesis.news.neostrada.pl entroper
    <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> pisze:

    > Normalnie. Właśnie to się dzieje. Kosztem emerytur pierwszego i pewnie
    > jeszcze następnego pokolenia będącego w nowym systemie, które to
    > pokolenia, zanim nie sfinansują obecnej dziury, zobaczą wielki ch. a nie
    > emeryturę :).
    No wiesz, skoro już tak prorokujesz, to wyprorokuj jeszcze co się stanie jak
    te dwa stracone pokolenia finansując dziurę (sorry za dwuznaczność ;))
    zaczną umierać z głodu. :)

    --
    Jotte

  • 515. Data: 2009-04-27 21:36:31
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > No wiesz, skoro już tak prorokujesz, to wyprorokuj jeszcze co się stanie
    jak
    > te dwa stracone pokolenia finansując dziurę (sorry za dwuznaczność ;))
    > zaczną umierać z głodu. :)

    A co się ma stać ? Autorzy reformy nie będą już żyli a po kasie z łapówek
    nie będzie już śladu. Pojawi się jakiś następca i powie "trzeba się było
    ubezpieczyć w 3-cim/4-ym/5-ym filarze" lub zaproponuje nowatorską i pożywną
    dietę szczawiową :) Ewentualnie, gdyby zwłoki zaczynały utrudniać ruch w
    mieście, znajdzie się nowych frajerów, którzy pokryją różnicę między
    emeryturą a minimum biologicznym. W odwodzie jest też jedno genialne i
    niezawodne rozwiązanie problemu: zawsze można podnieść wiek emerytalny :)

    P.S. I na pewno o tym ostatnim rozwiązaniu jeszcze usłyszymy i to wcześniej
    niż się nam wydaje.

    e.

  • 516. Data: 2009-04-28 12:49:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_niedlaspamu_poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:gt3hq9$ncj$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski

    > Jaki? OFE?

    Sam pomysł dobry - problem, jak zwykle leży w szczegółach...

> [...]
    > nie muszą do niego wchodzić. I nie mają jej wypłacanej z budżetu tylko z
    > ZUSu. Nie odprowadzają oni żadnych pieniędzy tylko je pobierają.

    Z budżetu jest finansowana różnica. To tak jakbyś powiedział, że
    pieniądze wypłacone z bankomatu nie pochodziły z konta przypisanego do
    karty, tylko należały do bankomatu, bo on je dystrybuuje.

    > Z kolei płacący składki i tak ledwie nastarczają na te w lwiej
    > większości głodowe emerytury, jak więc urwać więcej na prywatne konta?

    Jeśli pozostali nie musieliby dotować pozostałych (rolników, służb
    mundurowych, górników, ect.) emerytury byłyby mniej głodowe.

    > A co do OFE to gdzieś czytałem, że sa już pierwsze osoby uprawnione do
    > wypłaty emerytur z 2 filaru.
    > Coś ok 9 zł/mies...

    A ile pieniędzy było odkładane i przez jaki czas?

    > I co zrobisz, jak ubezpieczyciel powie: "no ja wiem, że gwarantowałem,

    Jakbyś nie wiedział, firmy ubezpieczeniowe działają trochę inaczej niż
    pozostałe, podlegają pod nadzory i same muszą być ubezpieczone.

    --
    Kaczus
    Pegasos User

  • 517. Data: 2009-04-28 16:44:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gt6u0q$6si$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@_niedlaspamu_poczta.onet.pl> pisze:

    > Z budżetu jest finansowana różnica. To tak jakbyś powiedział, że pieniądze
    > wypłacone z bankomatu nie pochodziły z konta przypisanego do karty, tylko
    > należały do bankomatu, bo on je dystrybuuje.
    Porównanie nie bardzo trafne. Równie dobrze można podać przykład, że woda
    pochodzi z kranu.
    Jeśli z budżetu pokrywana jest niezdolność ZUSu do wypłaty pełnych świadczeń
    to znaczy, że państwo jest swoistym gwarantem ubezpieczyciela pt. ZUS, o
    jakim piszesz niżej.
    Ale dla ubezpieczonego pobierającego świadczenia to obojętne.

    > Jeśli pozostali nie musieliby dotować pozostałych (rolników, służb
    > mundurowych, górników, ect.) emerytury byłyby mniej głodowe.
    Ale dalej głodowe, jak sam przyznajesz.
    A tak przy okazji spytam - chciałbyś, aby w pościg za nastoletnim bandytą,
    który właśnie robił ci głowę i okradł rzucili się 60-letni policjanci?
    Albo czy byłbyś skłonny kupić bilet i udać się na przedstawienie baletowe z
    59-letnią primabaleriną w roli głównej w celu innym niż ubaw.
    Bądź będąc górnikiem dołowym robić do 65 lat na przodku?

    > A ile pieniędzy było odkładane i przez jaki czas?
    Tego nie napisali albo nie doczytałem.
    Przyjmijmy ostrożnie, że składki od płacy minimalnej i od początku istnienia
    OFE.
    Dalej śmiechu warte.

    > Jakbyś nie wiedział, firmy ubezpieczeniowe działają trochę inaczej niż
    > pozostałe, podlegają pod nadzory i same muszą być ubezpieczone.
    A nadzory są bezbłędne. Ubezpieczyciele ubezpieczycieli też podlegają pod
    nadzory i też muszą być ubezpieczone itd.
    Banki też podlegają nadzorom. Też są ubezpieczone.
    I nie słyszałeś o bankructwach banków, o ich klientach tracących lokaty,
    oszczędności?

    --
    Jotte

  • 518. Data: 2009-04-28 16:45:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gt57vo$g2e$1@atlantis.news.neostrada.pl entroper

> [...]
    > wiek emerytalny :) P.S. I na pewno o tym ostatnim rozwiązaniu jeszcze
    > usłyszymy i to wcześniej niż się nam wydaje.
    Pożyjemy, zobaczymy.

    --
    Jotte

  • 519. Data: 2009-04-28 17:08:30
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_niedlaspamu_poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > A tak przy okazji spytam - chciałbyś, aby w pościg za nastoletnim
    > bandytą, który właśnie robił ci głowę i okradł rzucili się 60-letni

    Nie każdy musi pracować w swoim zawodzie aż do emerytury. Dodam, że w
    policji nie ma tylko pracy "na ulicy". A i przypomnę fakt, iż pilot,
    który uratował ostatnio samolot z ludźmi lądując w wodzie miał ponad 60
    lat...

    > Albo czy byłbyś skłonny kupić bilet i udać się na przedstawienie
    > baletowe z 59-letnią primabaleriną w roli głównej w celu innym niż ubaw.
    > Bądź będąc górnikiem dołowym robić do 65 lat na przodku?

    A 65 letni murarz na wysokości to jest w porządku? Widać jedni mają
    wcześniejszą emeryturę, inni nie. Nauczyciele pracujący w szkole
    publicznej mają, pracujący w innych szkołach nie. Kasjerka w kasie PKP
    ma, w kasie hipermarketu nie ma wcześniejszej emerytury.

    > Tego nie napisali albo nie doczytałem.
    > Przyjmijmy ostrożnie, że składki od płacy minimalnej i od początku
    > istnienia OFE.
    > Dalej śmiechu warte.

    nie - nie śmiechu warte.
    1) od początku było wiadomo jaka część składki idzie na ofe - nie
    czarujmy się - jest ona niewielka - miała się z czasem zwiększać,ale to
    nie nastąpiło.
    2) różnica miała być dopłacana ze specjalnego funduszu - tworzonego z
    części wpływów z prywatyzacji. Wg planów - obecnie na tym funduszu miało
    być sporo pieniędzy, są jedynie śladowe kwoty.
    3) osoby, które obecnie przechodzą na emeryturę nie musiały wybierać
    OFE, dla nich od początku bylo wiadomym, że będą to mało opłacalne, gdyż
    okres zbierania składek jest zbyt krótki.

> [...]
    > Banki też podlegają nadzorom. Też są ubezpieczone.
    > I nie słyszałeś o bankructwach banków, o ich klientach tracących lokaty,

    Że tak zapytam - piszesz o bankach w Polsce?

    --
    Kaczus
    Pegasos User

  • 520. Data: 2009-04-28 17:44:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gt7d6f$kcd$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski

    > Nie każdy musi pracować w swoim zawodzie aż do emerytury. Dodam, że w
    > policji nie ma tylko pracy "na ulicy".
    Owszem. W takim razie potrzebne jest znalezienie skutecznego rozwiązania, bo
    jeśli tylko odebrać prawo do wcześniejszej, rozsądnej czasowo emerytury, to
    za jakiś czas nie będzie cię usiłował obronić nawet ten 60-latek. Bo po
    prostu mało kto w policji zechce pracować na takich warunkach. Nawet jak im
    poważnie pensje podwyższą. Z twoich podatków, oczywiście...

    > A i przypomnę fakt, iż pilot, który uratował ostatnio samolot z ludźmi
    > lądując w wodzie miał ponad 60 lat...
    Jedna jaskółka wiosny nie czyni. Zresztą to raczej wynik ogromnego
    doświadczenia i cech psychicznych, a nie tężyzny i sprawności fizycznej.

    > A 65 letni murarz na wysokości to jest w porządku?
    Tu łatwo odbić piłeczkę - niech muruje na parterze.

    > Widać jedni mają wcześniejszą emeryturę, inni nie.
    Twierdzenie ze wszech miar prawdziewe, choć mało odkrywcze :)))

    > Nauczyciele pracujący w szkole publicznej mają
    Nie mają. Mieli.

    >, pracujący w innych szkołach nie.
    Nieprawda. To nie dotyczyło rodzaju szkoły, tylko czy zatrudnienie na
    podstawie KM czy KP.
    Tak czy inaczej - przeszłość.

    > Kasjerka w kasie PKP ma, w kasie hipermarketu nie ma wcześniejszej
    > emerytury.
    Branża się zorganizowała, to i wywalczyła.

    > nie - nie śmiechu warte.
    Warte, warte. Wystarczy odrobina czarnego poczucia humoru.

    > 1) od początku było wiadomo jaka część składki idzie na ofe - nie czarujmy
    > się - jest ona niewielka - miała się z czasem zwiększać,ale to nie
    > nastąpiło.
    To nie wina składkowiczów.

    > 2) różnica miała być dopłacana ze specjalnego funduszu - tworzonego z
    > części wpływów z prywatyzacji. Wg planów - obecnie na tym funduszu miało
    > być sporo pieniędzy, są jedynie śladowe kwoty.
    I to również nie ich wina.

    > 3) osoby, które obecnie przechodzą na emeryturę nie musiały wybierać OFE,
    > dla nich od początku bylo wiadomym, że będą to mało opłacalne, gdyż okres
    > zbierania składek jest zbyt krótki.
    Nie chodzi o to, czy musiały, tylko o kwotę - 3 kiepskie piwa miesięcznie.
    Albo 2 litry benzyny i najtańsza gazeta...

    > Że tak zapytam - piszesz o bankach w Polsce?
    Dziś w większości przypadków nie ma sensu mówić o lokalizacji (może poza
    bankami narodowymi). Banki mają siedziby na całym świecie, należą do różnych
    międzynarodowych konsorcjów, udziałowców.

    --
    Jotte