PracaGrupypl.praca.dyskusje › znow czasy 5zl/godz

  • 31. Data: 2009-04-19 17:28:59
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:46a1.00000069.49eb5d00@newsgate.onet.pl r...@w...pl
    <r...@w...pl> pisze:

    > Brutto.
    > Pracownik do ręki dostaje ok 950 zł za miesiąc pracy.
    Owszem. To się zawsze brutto podaje.
    Dlatego ten 1000 wydał mi się dziwny.

    > Jeśli miałbym pracować 40h tygodniowo za takie pieniądze,
    > to szczerze mówiąc wolałbym już nic nie robić.
    A nie jeść też dałbyś radę?
    Nie tędy droga chyba.

    --
    Jotte

  • 32. Data: 2009-04-19 17:32:42
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Jurek M" <m...@1...pl>

    > Zmienia punkt widzenia na te sprawy.

    No właśnie, czyli nieistotne dla meritum.

    > Może nie wprost, ale na to wygląda.
    > Jeżeli np. bandzior obrobi twoje mieszkanie, i ogólnie wzrośnie liczba
    > tego typu przypadków na twoim osiedlu, to wspólnota mieszkaniowa twojego
    > osiedla (czyli również i ty) postanowi zwiększyć nakłady na ochronę.
    > Ty poszukasz sobie garażu lub płatnego parkingu, skoro kilka razy w ub.
    > miesiącu miałeś włamanie do auta...

    Wiesz co ... mieszkam teraz w rejonie, gdzie ludzie są generalnie biedni i ... jakoś
    nie ma tutaj kradzieży a powszechne jest pozostawianie zupełnie niezabezpieczonego
    mienia. Tylko, że ludzie tutaj wzajemnie znają się i wiedzą co to trud pracy.

    > W sumie twoje koszta wzrosną nawet o kilkaset zł/mies.
    > Nie zapłacisz podatku na bezrobotnych, ale wydasz na ochronę przed
    > bandziorami.

    Jak wyżej.

    --
    PS. nudzi mi się

  • 33. Data: 2009-04-19 17:41:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1fpy0q7ac9qhm$.dlg@norad.mil SOCAR <s...@o...pl> pisze:

    > Ok, zgodzę się że taki przypadek istnieje, jednak pracodawca w tym
    > przykładzie jest do dupy ( i w sumie "wszyscy o tym wiedzą") .
    Nie wszyscy wiedzą.
    Baloo np. nie wie. :)
    No, ale on wyjaśnił wszystko tu (w przedostatnim wierszu):
    i ja mu czytając jego posty wierzę. ;))

    > Wydawało mi
    > się żę autor wątku pisze mimowszystko o prywatnym przedsiębiorcy
    > oferującym pracę.
    Z punktu widzenia prawa pracy pracodawcy nie dzielą się na prywatnych i
    innych.
    Zresztą szkoły także mogą być prywatne, mogą mieć różnej maści organy
    prowadzące, nie wszystkie także muszą mieć prawa szkół publicznych (nawet
    jeśli stosują się do KN i UoSO oraz aktów wykonawczych tych ustaw, a nie do
    KP).

    Ale ja chciałem jedynie podać przykład świadczący jasno o tym, że praca za
    taką kasę niekoniecznie jest pracą dla praktycznie każdego chętnego. Tak
    wygląda naszapolska rzeczywistość. Płaca tej wysokości to wg mnie nawet nie
    minimum socjalne, raczej chyba biologiczne.
    To jest skandal, wystarczy popatrzeć na inne kraje naszego regionu.

    --
    Jotte

  • 34. Data: 2009-04-19 18:18:57
    Od: r...@w...pl

    > W wiadomości news:46a1.00000069.49eb5d00@newsgate.onet.pl r...@w...pl

    > Owszem. To się zawsze brutto podaje.
    > Dlatego ten 1000 wydał mi się dziwny.

    > A nie jeść też dałbyś radę?
    > Nie tędy droga chyba.

    po jedzenie to do MOPS-u, caritasu itp...

    950zł/mc by starczyło tylko na jedzenie i bilet miesięczny.
    Na czynsz niekoniecznie, i mieszkać już jednak trzebaby na dworcu lub pod
    mostem.
    O utrzymaniu samochodu można przy takich zarobkach pomarzyć.

    Dziwne że komisja UE nie narzuciła Polsce płacy minimalnej w/g kryteriów
    unijnych.

  • 35. Data: 2009-04-19 19:19:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zkruk [Lodz] pisze:

> [...]
    > zawodowych, lub ma być to dla niego praca chwilowa...

    > nikt Ci nic nie obiecywał
    > a jak Ci się nie podoba - jedź na Kubę lub do Korei Północnej - tam jest
    > dobrobyt - a państwo troszczy się o obywateli

    > ktoś musi... jak wszyscy wyciągną rękę o podwyżkę to pożyczkami dziury
    > budżetowej zakleić się nie da...

    > tia... i co jeszcze?
    > pogłaskać po główce, zapewnić mieszkanie, prace, wakacje pracownicze...
    > to już było - pamiętasz?

    > ale to jest jak z ZUSem - ogrom biurokracji powoduje, że oni nigdy nie

    Problemem ZUS nie jest ogrom biurokracji. Po części duża liczba
    urzędników wynika z tego, że na ZUS różnorakie ustawy nakładają mnóstwo
    obowiązków, które ktoś musi wykonać. Jednakże koszty, jakie pobiera ZUS
    (procentowo w porównaniu do składek lub emerytur) są mniejszymi
    kosztami, niż pobierają na przykład OFE (7%).

    Problemem jest to, że system ten z definicji brnie do bankructwa przy
    obecnym trendzie demograficznym. I choćbyśmy ograniczyli ZUS tylko do
    jednego urzędnika, system i tak będzie skazany na niepowodzenie. To nie
    "pałace" ZUSu są winne złemu stanowi systemu emerytalnego, jakby to
    chciały widzieć tabloidy.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2009-04-19 19:47:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:46a1.00000073.49eb6b11@newsgate.onet.pl r...@w...pl
    <r...@w...pl> pisze:

    > po jedzenie to do MOPS-u, caritasu itp...
    Śmietniki też jeszcze mało które zamykane...

    > 950zł/mc by starczyło tylko na jedzenie i bilet miesięczny.
    > Na czynsz niekoniecznie, i mieszkać już jednak trzebaby na dworcu lub pod
    > mostem.

    Bilet miesięczny wówczas nie jest konieczny.

    > O utrzymaniu samochodu można przy takich zarobkach pomarzyć.
    > Dziwne że komisja UE nie narzuciła Polsce płacy minimalnej w/g kryteriów
    > unijnych.
    A co by jej z tego przyszło?

    --
    Jotte

  • 37. Data: 2009-04-19 19:57:28
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 19 Apr 2009 15:28:47 +0200, Patryk Włos napisał(a):

    > Jak to nie jest? Czy ktoś jest do niej zmuszany?

    niektorych zycie zmusza
    --
    marcin

  • 38. Data: 2009-04-19 19:59:20
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 19 Apr 2009 17:10:21 +0200, Baloo napisał(a):

    > A kto tak powiedział?

    wydaje mi sie, ze ja...

    > To, że nie komuś 1000 zł nie starcza na życie nie oznacza, że taka płaca
    > jest nieuczciwa.

    Imo jest. Czlowiek poswieca polowe zycia pracujac, a jednoczesnie za
    wyplate nie jest w stanie zapewnic sobie podstawowych rzeczy do utrzymania

    --
    marcin

  • 39. Data: 2009-04-19 20:06:26
    Od: sz <s...@b...no>

    oj przesadzacie z ta przestepczoscia.
    to prawda ze taka tendencja moglaby sie pojawic i to bardzo ciekawe jak
    duza, ale...

    - niby jak duzo bezrobotnych ma prawo do zasilku? wcale nie tak duzo.
    brak zasilku jakos nie kazdego czyni bandyta

    - kilkaset zl/mies zeby nie dopuscic do wlamania do auta? to chyba w
    kraju opanowanym przez anarchie (patrz somalia). nikt tu nie proponowal
    likwidacji panstwa a tylko likwidacje zasilkow. 100 lat temu ich nie
    bylo i jakos policja sobie radzila... no, powiedzmy oprocz carskiej
    rosji ;-D

    - zakladajac ze ta likwidacja bzdurnych wydatkow to nie na zlosc
    bezrobotnym tylko po to zeby obnizyc podatki, w efekcie zycie byloby
    tansze, zarowno mieszkanie jak i jedzenie

    a w ogole to haniebne ze ktos poddaje sie argumentom typu "przestepczosc
    wzrosnie". jak wzrasta przestepczosc to sie do bandytow strzela na ulicy
    az przestepczosc spadnie, a nie tchorzliwie placi okup liczac na to ze
    moze kiedys beda mieli dosc.

  • 40. Data: 2009-04-19 20:28:31
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > możesz dostać zero lub tysiąć
    > pomyśl przez chwilę
    > dostając zero - masz zero
    > dostając tysiąc - masz tysiąc
    > więc jak - masz coś czy wiąż nic?

    Przede wszystkim oceniam swoje szanse na rynku pracy tu i teraz.
    Szukam dalej za płacę taką, jaka mi będzie odpowiadała.
    Zacznę kombinować w ostateczności, tak żeby wyjść na swoje ;)

> [...]
    > komórkowy, wakacje 2x w roku oraz samochód i jego utrzymanie...
    > no pięknie, pięknie... a wszystko na koszt państwa... czy niby kogo?

    bez przesady
    wliczam takie koszty, bez których nie mógłbym skromnie funkcjonować.
    Każdy ma jakieś minimalne wymagania życiowe.
    Jeśli mnie nie stać, to sprzedaję samochód, rezygnuję z wakacji,
    kablówki...

    > eh... jeśli jest tak pięknie i pracodwacy mają tak fantastycznie to
    > dlaczego nie otworzyłeś jeszcze firmy?

    Prowadzę DG od 11 lat.

    > praca 5zł/h jest dla każdego, kto nie ma zbyt wysokich kwalifikacji
    > zawodowych, lub ma być to dla niego praca chwilowa...

    Ci co nie mają żadnych kwalifikacji często radzą sobie w inny sposób,
    niekoniecznie wyciągając rękę po jałmużnę.
    Liczy się często tzw. zaradność życiowa.

    > nikt Ci nic nie obiecywał
    > a jak Ci się nie podoba - jedź na Kubę lub do Korei Północnej - tam
    > jest dobrobyt - a państwo troszczy się o obywateli

    Sam jedź, to się przekonasz, że państwo dba o swój aparat.

    Nie liczę na to, że mi ktokolwiek cokolwiek da.
    Liczę na siebie. Płacę podatki i wymagam.

    > ktoś musi... jak wszyscy wyciągną rękę o podwyżkę to pożyczkami dziury
    > budżetowej zakleić się nie da...

    Jakoś wszyscy nie wyciągają, tylko ci, którzy są najlepiej
    zorganizowani, głośno krzyczą i niekoniecznie ci, ktorym sie należy.

    > tia... i co jeszcze?
    > pogłaskać po główce, zapewnić mieszkanie, prace, wakacje
    > pracownicze...
    > to już było - pamiętasz?

    Tak, są po to, żeby wspierać, jesli już ciągną podatki, a płacę niemało.
    np żeby wybudować w końcu te cholerne autostrady, zapewnić dzieciom
    równy start w dorosłe życie, wyrównywać szanse, pomagać tak, aby podac
    wędkę, nie rybę. Na to liczę.

    > ale to jest jak z ZUSem - ogrom biurokracji powoduje, że oni nigdy nie
    > będą na plusie
    > Ty chcesz by paniusia decydowania za Ciebie co masz zrobić
    > a wolność polega na tym, że każdy sam decyduje...

    Trudno, zeby kazdy przelewal miesięczny abonament np za funkcjonowanie
    wojska, sądów, policji itd.

    > likwidując zasiłki i zmniejszając podatki zmniejsza się koszty - innej
    > możliwości nie ma
    > póki co 1/4 społeczeństwa utrzymuje 3/4 społeczeństwa...
    > taki model obecnie mamy....
    > tak się nie da na dłuższą mete...

    nie da się, ale to ja jestem tym utrzymującym
    jestem jak najbardziej za niskimi podatkami, za podatkiem liniowym,
    przejzystymi przepisami...

    tylko powiedz to jakiemus rolnikowi

    > ale czy ja narzekam...
    > ja się bardzo cieszę z każdego kryzysu
    > pracownik zaczyna doceniać pracę

    akurat mam wgląd w te sprawy, na linii pracownik-pracodawca...
    ja bym się nie cieszył z żadnego kryzysu
    istnieje zależność między zadowoleniem pracownika a jakością jego pracy

    > za 2 lata sytuacja się odwróci i pracodwaca będzie doceniać pracownika
    > i potem znowu się odwróci...
    > i jest względna równowaga...
    > ale to i tak nie ma nic wspólnego z rozdawnictwem pieniądza i brakiem
    > produkcji
    > jeśli jednosta konsumuje - a nie produkuje, to jest bezużyteczna dla
    > społeczeństwa - tyle w temacie...

    Być może w innej kulturze cię wychowano, w azjatyckiej?
    Tam społeczeństwo więcej znaczy niż jednostka.

    Jeszcze raz zapytam: nos dla tabakiery czy tabakiera dla nosa?

    Produkcja zależna jest od popytu, czyli siły nabywczej konsumentów.
    A konsumentami jesteśmy wszyscy.
    Koniunkturę zawsze napędza konsument.