PracaGrupypl.praca.dyskusje › znow czasy 5zl/godz

  • 381. Data: 2009-04-22 12:04:24
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: "smutny" <s...@s...com>

    Użytkownik "Emka" <e...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:gsmvjr$660$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "smutny" <s...@s...com> napisał w wiadomości

    > Wiesz, fizyk nuklearny albo szef banku to jednak najpierw dłuuuuugo w
    > siebie inwestował, zanim zażyczył sobie określonych stawek za
    > wykonywaną pracę. A Ty byś chciał, żeby dużo zarabiali wszyscy, jak
    > leci, bez względu na kwalifikacje.

    Ale ja nie chce od razu mieszkać w willi z basenem, jeździć Mercedesem i
    co miesiąc latać do Egiptu. Tylko móc wynająć swobodnie
    pokój/mieszkanie, mieć na jedzenie, leki, raz w tygodniu kino czy zakup
    książki/filmu, po paru latach oszczędzania móc sobie kupić jakiś używany
    samochód. To są fanaberie? Ja myślałem że życie na średnim poziomie.

  • 382. Data: 2009-04-22 12:08:40
    Od: Wiesław Bicz <o...@o...pl>

    smutny pisze:
> [...]
    > książki/filmu, po paru latach oszczędzania móc sobie kupić jakiś używany
    > samochód. To są fanaberie? Ja myślałem że życie na średnim poziomie.
    mam wrażenie, że takie potrzeby można zaspokoić, mając dość przeciętne
    dochody, o które na ogół nie jest trudno, szczególnie w zjednoczonej
    Europie. Nie wykluczam jednak, że trzeba się przy tym trochę wysilić.

    W. Bicz

  • 383. Data: 2009-04-22 12:12:56
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

> [...]
    > paru latach oszczędzania móc sobie kupić jakiś używany samochód. To są
    > fanaberie? Ja myślałem że życie na średnim poziomie.

    A ja bym chciała być zawsze zdrowa. To są fanaberie?

    Pozdrawiam
    Emka

  • 384. Data: 2009-04-22 12:15:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-22, smutny <s...@s...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > książki/filmu, po paru latach oszczędzania móc sobie kupić jakiś używany
    > samochód. To są fanaberie? Ja myślałem że życie na średnim poziomie.

    _Średnim_. ZTCW pensja minimalna (w założeniach) nie jest od tego by
    zapewniać byt ma poziomie średnim, tylko zabezpieczyć podstawowe
    potrzeby socjalne. I takie funkcje spełnia. Owszem mogą wystąpić
    z tym problemy, ale jest to teoretycznie możliwe.

    Tylko nie należy oczekiwać, że pensja minimalna pozwoli na poziom życia
    właściwy dla klasy średniej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 385. Data: 2009-04-22 12:19:26
    Od: "smutny" <s...@s...com>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gsh6gs$nb8$1@news.onet.pl...
    > W Polsce, zwłaszcza w dużych miastach, często droższe są mieszkania
    > (kupno, wynajem). Ale jeśli chodzi o ceny produktów podstawowych, to w
    > Polsce jest z pewnością taniej niż tylko kilkanaście procent. Na
    > przykład bilet jednorazowy w Berlinie kosztuje ponad 2 euro, a w
    > Polsce zazwyczaj poniżej 3zł.

    Mieszkańcy przygranicznych rejonów województwa zachodniopomorskiego
    bardzo często mieszkają w Niemczech, ponieważ jest tam taniej!
    Stolica Niemiec:
    http://www.bvg.de/index.php/en/Bvg/Detail/folder/767
    /rewindaction/Index/id/2935/name/Single+Ticket
    Bilet za 2,10 euro pozwala jeździć przez 2 godziny

    Stolica województwa wielkopolskiego:
    http://www.mpk.poznan.pl/bilety.html
    Podstawowy bilet faktycznie 2 złote, ale za tyle to prawie nigdzie nie
    dojedziesz, a porównywalny kosztowałby pewnie po przeliczeniu też na 2
    euro. Ale patrząc na 2 i 2, to ten nieszczęśnik z 1000złotową pensja
    pracuje prawie pół godziny by sobie kupić ten bilet

  • 386. Data: 2009-04-22 12:24:37
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiesław Bicz" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dochody, o które na ogół nie jest trudno, szczególnie w zjednoczonej
    > Europie. Nie wykluczam jednak, że trzeba się przy tym trochę wysilić.

    I tu jest właśnie problem!
    Bo 1/5 nie posiada dochodu, i nie zawsze z własnej winy.

    Józek

  • 387. Data: 2009-04-22 12:33:59
    Od: "smutny" <s...@s...com>

    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gsinr4$991$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "moonwalker" <rafal[no-spam]@virgindigital.pl> napisał w
    > wiadomości news:gsht51$vtv$1@news.onet.pl...

    > Standardowa odpowiedź, powtarzana aż do znudzenia, jest taka, że
    > polski
    > pracownik ma niższą wydajność :) Ten sam pracownik robiąc _to samo_ w
    > szwajcarskim sklepiku miałby już jednak wystarczająco dużą wydajność
    > :)
    > Oczywiście z tak odległymi sprawami jak ta, czyje są banki w
    > Szwajcarii a
    > czyje w Polsce, nikt tego nie wiąże...

    Sklepikarz szwajcarski jest ośmiornicą i potrafi obługiwać kilku
    klientów na raz? Polski magazynier tylko leży w kącie, a szwajcarski
    zapieprza jak Schumacher na torze wyścigowym? Rzekłbym że jest nawet
    odwrotnie...

  • 388. Data: 2009-04-22 12:40:35
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    > Głupie gadanie.
    > W czym problem?
    > Skoro tak ciężko, to można pracodawcą nie zostawać.
    > To nie jest przymusowe.
    > A nie brać się za coś a potem stękać, narzekać i próbować innych
    > wykorzystywać.

    Praca POLEGA na wykorzystywaniu innych, pracownik wykorzystuje pracodawcę do
    pozyskiwania pieniędzy, pracodawca pracownika do wykonywania pracy. Każdy wybiera co
    mu bardziej potrzebne i co mu bardziej odpowiada.

    --
    PS. nudzi mi się

  • 389. Data: 2009-04-22 12:48:30
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    > Na razie, to jest tak, że - obojętne jako kto - płacisz podatki na zasiłki,
    > zapomogi, inne socjale, a ty i tobie podobni indolenci mogą sobie poujadać
    > na newsach i poteoretyzować.
    > I będziesz je, biedaku, płacił, a jak zostanie uchwalone, że masz płacić
    > więcej - to będziesz płacił więcej.
    > Jasne?

    Będzie albo nie będzie.

    --
    PS. nudzi mi się

  • 390. Data: 2009-04-22 13:47:50
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Zakładam, że coroczne 2 miesiące wakacji i łącznie jakieś 4 tygodnie
    > ferii + możliwość wzięcia normalnego urlopu też w to wszystko wliczyłeś.
    > Plus okresowe urlopy rehabilitacyjne. Oczywiście nie bezpłatne.
    >
    > Emka

    ty to lubisz świstaka (tak, tego co zawija w sreberka).
    spróbuj popracować jako nauczyciel przez miesiąc albo dwa. i pewnie
    dalej będziesz gadac o ilości czasu wolnego...