PracaGrupypl.praca.dyskusje › zmiana pracy

  • 1. Data: 2003-06-04 09:31:51
    Temat: zmiana pracy
    Od: "jacks24" <j...@i...pl>

    Witam

    Mam pytanie (w imieniu kolegi) dotyczace wypowiedzenia pracy. Normalnie moj
    okres wypowiedzenia to 3 mies , a chcialabym w niecaly miesiac. Czy istnieja
    jakies kruczki prawne by to obejsc. Ewentualnei czym grozi porzucenie pracy.
    Z szefem nie mozna sie "dogadac".

    Bede naprawde wdzieczny za odpowiedz mozliwie jak najszybsza.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-06-04 11:09:38
    Temat: Re: zmiana pracy
    Od: "Mieczysława Mazur" <m...@p...onet.pl>

    Nie ma pojęcia porzucenia pracy.
    Jezeli nie podejmiesz pracy zostaniesz zwolniony w trybie art. 52 Kodeksu
    pracy. (Art. 52. § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez
    wypowiedzenia z winy pracownika w razie:
    1) ciężkiego naruszenia przez pracownika podstawowych obowiązków
    pracowniczych,
    2) popełnienia przez pracownika w czasie trwania umowy o pracę
    przestępstwa, które uniemożliwia dalsze zatrudnianie go na zajmowanym
    stanowisku, jeżeli przestępstwo jest oczywiste lub zostało stwierdzone
    prawomocnym wyrokiem,
    3) zawinionej przez pracownika utraty uprawnień koniecznych do wykonywania
    pracy na zajmowanym stanowisku)
    Skutkuje to oczekiwaniem na zasiłek w przypadku rejestracji w urzędzie
    pracy.
    Możliwe jest również rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia z winy pracodawcy :

    Art. 55. § 1. Pracownik może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia,
    jeżeli zostanie wydane orzeczenie lekarskie stwierdzające szkodliwy wpływ
    wykonywanej pracy na zdrowie pracownika, a pracodawca nie przeniesie go w
    terminie wskazanym w orzeczeniu lekarskim do innej pracy, odpowiedniej ze
    względu na stan jego zdrowia i kwalifikacje zawodowe.
    § 1^1. Pracownik może rozwiązać umowę o pracę w trybie określonym w § 1
    także wtedy, gdy pracodawca dopuścił się ciężkiego naruszenia podstawowych
    obowiązków wobec pracownika; w takim przypadku pracownikowi przysługuje
    odszkodowanie w wysokości wynagrodzenia za okres wypowiedzenia, a jeżeli
    umowa o pracę została zawarta na czas określony lub na czas wykonania
    określonej pracy - w wysokości wynagrodzenia za okres 2 tygodni.
    § 2. Oświadczenie pracownika o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia
    powinno nastąpić na piśmie, z podaniem przyczyny uzasadniającej rozwiązanie
    umowy. Przepis art. 52 § 2 stosuje się odpowiednio.
    § 3. Rozwiązanie umowy o pracę z przyczyn określonych w § 1 i 1^1 pociąga za
    sobą skutki, jakie przepisy prawa wiążą z rozwiązaniem umowy przez
    pracodawcę za wypowiedzeniem.

  • 3. Data: 2003-06-04 16:01:17
    Od: f...@p...onet.pl

> [...]
    > jakies kruczki prawne by to obejsc. Ewentualnei czym grozi porzucenie pracy.

    Jesli wisi mu co o nim pomysli pracodawca a szef nie jest
    zbyt skrupulatny moze uciec sie do takiego myku:

    W wypowiedzeniu umieszcza nastepujace zdanie:
    Warunki wypowiedzenia zawarto w zalaczniku bedacym integralna
    czescia niniejszego wypowiedzenia.

    A w zalaczniku pisze o tym ze strony ida na ugode i nie obowiazuje
    okres wypowiedzenia.

    Sprawdzilo sie w dwóch przypadkach.

    FX