PracaGrupypl.praca.dyskusje › źle naliczone wynagrodzenie

  • 11. Data: 2006-10-05 10:08:46
    Temat: Re: źle naliczone wynagrodzenie
    Od: OLi <o...@s...gliwice.pl>

    OLi wrote:
    > CZesc,
    >
    > mam pytanie czy jesli pracodawca pomyli sie na swoja niekorzysc w
    > wyplacie wynagrodzenia, ianczej mowiac wyplaci za duzo to pracownik
    > bedzie musial zwrocic nadplate, jesli pracodawca namierzy ten blad ??
    > uprzedzam ze stosunek pracy ustal i nie ma mozliwosci odliczenia od
    > nastepnej wyplaty w celu wyrownania ;-)
    >
    > Pozdrawiam,
    > OLi

    no dobrze to moze celem uzupelnienia..
    nadywyzka wynika z tego ze pracodawca nie wysyla drukow L4 (wiem ze
    teraz jest na to inna nazwa, ale jej nie pamietam) do ZUS-u, zatem ja
    dostawalem 100 % wynagrodzenia zamiast 80 % za dni choroby
    pracodawca i kadrowy robia to celowo (bo nie potrafia wyliczyc 80 %
    wynagrodzenia za dni choroby ;-) to nie jest zart!! )
    i teraz czy nadal mam zwrocic kase z racji tego ze ktos nie zglosil w
    ZUS-ie moich dni chorobowych i wyplacil 100 % pensji ??

    a co w przypadku jakiejs kontroli ktora to wykryje ?? to wtedy
    pracodawca tez moze wystapic z wnioskiem do mnie o zwrot ??
    przeciez to nie moja wina ze tego nie odlicza i nie prowadzi prawidlowo
    kadr..

  • 12. Data: 2006-10-05 10:16:09
    Od: OLi <o...@s...gliwice.pl>

    ps wrote:
    > Tomek wrote:
    >
    > (..)
    >
    > Nie, no już tam nie pracuje.

    > Pewnie darłby mordę ile wlezie, jakie to matoły w kadrach pracują.

    alez oczywiscie..
    jesli ja cos zrobie zle to kazdy drze morde ze jestem do niczego i nic
    nie potrafie.. wiec dlaczego ja mam nie drzec mordy jak ktos czegos nie
    umie ?? tak jest w tym kraju w kazdym prawie miejscu pracy wiec czym sie
    tu dziwic ?? jesli ktos probuje robic cos uczciwie to sie na niego
    dziwnie patrzy czy cos nie kombinuje..
    a ja nie mam zamiaru byc tym ktory zacznie zmieniac i cierpiec za miliony..

    ps.
    doczytaj to co dopisalem do watku moze to rozjasni troche sytuacje ;-)

  • 13. Data: 2006-10-05 10:34:15
    Od: ps <p...@g...pl>

    OLi wrote:

    (..)

> [...]
    > i teraz czy nadal mam zwrocic kase z racji tego ze ktos nie zglosil w
    > ZUS-ie moich dni chorobowych i wyplacil 100 % pensji ??

    Pracodawca nie może za okres choroby wypłacić mniej niż 80% pensji. Co
    oznacza, że może 100%, więc...

    > a co w przypadku jakiejs kontroli ktora to wykryje ?? to wtedy

    ..nic się nie stanie..

    > pracodawca tez moze wystapic z wnioskiem do mnie o zwrot ??
    > przeciez to nie moja wina ze tego nie odlicza i nie prowadzi prawidlowo
    > kadr..

    .. a on to prawidłowo naliczył, po prostu miałeś 100% za chorobowe.. fajna
    firma :)

    --
    ps

  • 14. Data: 2006-10-05 10:39:20
    Od: OLi <o...@s...gliwice.pl>

    > ..nic się nie stanie..

    ;-)

    > .. a on to prawidłowo naliczył, po prostu miałeś 100% za chorobowe.. fajna
    > firma :)

    taa fajna ;-)
    dostalem wyplate tak jakbym byl zdrowy i kazdego dnia w pracy..
    no wlasnie o to mi chodzi, czyli nie moze mi kazac zwrocic pieniedzy ??
    w tym sensie ze powinno byc za te dni 80 % a bylo naliczone 100 % ??
    tak czy nie ??

  • 15. Data: 2006-10-05 10:56:58
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    OLi wrote:

> [...]
    > pracodawca tez moze wystapic z wnioskiem do mnie o zwrot ??
    > przeciez to nie moja wina ze tego nie odlicza i nie prowadzi prawidlowo

    A jak na wydruku RUMUA (czy jak to sie nazywa?) No i odchodzac
    powinienes dostac pit, jesli wszystko jest zgodne z tymi kwotami, to
    widac te pieniadze sie nalezaly i nie jest to zadna nadplata, wrecz
    przeciwnie, gdyby przyszly mniejsze bylaby niedoplata.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 16. Data: 2006-10-05 10:58:23
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    OLi wrote:

> [...]
    > no wlasnie o to mi chodzi, czyli nie moze mi kazac zwrocic pieniedzy ??
    > w tym sensie ze powinno byc za te dni 80 % a bylo naliczone 100 % ??

    Spojrz na druk wyplaty - jesli wszystko sie zgadza to nic zwracac nie
    trzeba.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 17. Data: 2006-10-09 05:48:08
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    OLi napisał(a):

    > no tak ale jak sie to ma do tego ze jesli ktos sie pomylil - to niech on
    > oddaje, czemu ja ? to nie moj problem ze pracuje w kadrach
    > niekompetentny czlowiek... wiec do konca nie rozumiem czemu mialbym
    > oddac...

    Chociazby dlatego, że zrobisz z siebie ostatniego ciula.
    Człowiek jest tylko człowiekiem; pomyśl, że ktoś przez chwilę nieuwagi
    będzie musiał pokryć strate z własnej kieszeni, więc jeśli ta świadomośc
    nie powoduje w Tobie wątpliwości moralnych i uważasz, że te pieniądze Ci
    się należą, to faktycznie jesteś ostatnim ciulem.
    Uważaj w życiu, bo zycie może Ci spłatać kiedyś podobnego figla, może
    wówczas poczujesz jak to jest być po tej drugiej, stratnej stronie?

    --
    czarny
    .:: _____________www.czarnobiale.pl_____________ ::.

  • 18. Data: 2006-10-10 14:45:42
    Od: OLi <o...@s...gliwice.pl>

    czarny wrote:

> [...]
    > Uważaj w życiu, bo zycie może Ci spłatać kiedyś podobnego figla, może
    > wówczas poczujesz jak to jest być po tej drugiej, stratnej stronie?

    SAM JESTES CIULEM !!
    PRZECZYTAJ DALEJ WATEK.. TAM DOPISALEM DLA SCISLOSCI O CO KONKRETNIE
    CHODZI I SKAD SIE WZIELO TO ZE WYDAJE MI SIE ZE DOSTALEM WIECEJ NIZ
    POWINIENEM...
    I NIE OBRAZAJ INNYCH ... NIE POWODUJE TO U CIEBIE WATPLIWOSCI MORALNYCH
    ??!!