PracaGrupypl.praca.dyskusje › zerwanie umowy na czas określony

  • 1. Data: 2005-10-10 13:02:56
    Temat: zerwanie umowy na czas określony
    Od: moles <m...@o...pl>

    Jestem zatrudniony na okres próbny 3 miesiące. Po mieiącu
    uznaje, że nie chcę w danej firmie dalej pracować.

    Czy mogę bez problemu zerwać umowę, jak dobrze sie orientuję z 14
    dniowym okresem wypowiedzenia.

  • 2. Data: 2005-10-10 16:45:48
    Temat: Re: zerwanie umowy na czas określony
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 10 Oct 2005 13:02:56 +0000 (UTC), moles
    <m...@o...pl> zakodował:

    >Jestem zatrudniony na okres próbny 3 miesiące. Po mieiącu

    Okres próbny != umowa na czas określony.

    >Czy mogę bez problemu zerwać umowę, jak dobrze sie orientuję z 14
    >dniowym okresem wypowiedzenia.

    Nie zerwać, tylko rozwiązać za wypowiedzeniem i nie 14 dni tylko dwa
    tygodnie. Różnica jest taka, że wypowiedzenie kończy się w trzecią
    sobotę od momentu złożenia wypowiedzenia.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2005-10-10 19:11:35
    Temat: Re: zerwanie umowy na czas okreœlony
    Od: moles <m...@o...pl>

    Dnia 10.10.2005 Kaizen <x...@c...sz> napisał/a:
> [...]
    > tygodnie. Różnica jest taka, że wypowiedzenie kończy się w trzecią
    > sobotę od momentu złożenia wypowiedzenia.

    Dzięki za odpowiedź.

  • 4. Data: 2005-10-11 16:05:04
    Od: "Meantic" <m...@i...pl>

    Radze odczekac jakies dwa tygodnie az Twoja decyzja nabierze pewnosci i
    utrwali sie w czasie. Mysle ze dzialasz pod wplywem zlych emocji z pracy.
    Trzymaj sie.

  • 5. Data: 2005-10-11 16:12:04
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Meantic" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Radze odczekac jakies dwa tygodnie az Twoja decyzja nabierze pewnosci i
    > utrwali sie w czasie. Mysle ze dzialasz pod wplywem zlych emocji z pracy.
    > Trzymaj sie.

    Nie znasz jego sytuacji, wiec jak mozesz mu mowic, ze dziala pod wplywem
    emocji? Czasem wystarczy kilka dni, zeby stwierdzic, ze w danym miejscu sie
    nie chce pracowac. On nie prosil o porade psychologiczna, tylko o odpowiedz
    na pytanie z zakresu prawa pracy.

    I.

  • 6. Data: 2005-10-12 17:11:47
    Temat: Re: zerwanie umowy na czas okre?lony
    Od: "Jayin" <j...@p...fm>

> [...]

    ...Zakładając, że w umowie na czas określony jest napisane czarno na białym,
    że strony przewidują taką możliwośc jak wypowiedzenie jej "przed czasem",
    lub też zakład pracy ulegnie nagle likwidacji :=)
    Z tego co się orientuję - jeśli nie ma w umowie takiego zapisu o "możliwości
    wcześniejszego wypowiedzenia" - to poza porozumieniem stron, lub też
    likwidacją zakładu lub zmianą pracodawcy nie ma "przesłanek" do prawnego
    zerwania umowy...

    No, pozostaje jeszcze doprowadzenie pracodawcy do białej gorączki, żeby sam
    bezprawnie zerwał umowę i zwolnił, tudzież porzucenie pracy.

    Jeśli się mylę, to proszę bardziej kompetentnych o sprostowanie;-)

    pozdr.

    Joanna

    --
    best regards