PracaGrupypl.praca.dyskusje › zapotrzebowanie na informatyków

  • 11. Data: 2004-11-25 10:55:38
    Temat: Re: zapotrzebowanie na informatyków
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    > kazdy dzieciak co umie cracka wgrac i odpalic vnc to >>juz informatyk.

    informatyk to nie ktoś kto potrafi skopiować cracka tak aby program działał,
    to też nie ktoś kto potrafi włączyć jakąś aplikację i ją obsłużyć - to jest
    użytkownik komputera.
    Spróbujcie takiego oto informatyka postawić w sytuacji wymagającej czegoś
    więcej niż tylko umiejętności w zakresie rozrywki. Może to być np.
    administrowanie serwerem sieci lokalnej albo tworzenie aplikacji w
    określonym języku.

    Trochę to trudno rozgraniczyć ale śmiać mi się chce jak ludzie uważają osobę
    która ogranicza się do używania komputera do rozrywki za informatyka.

    Mam jeszcze pytanie odnośnie głównego wątku, a mianowicie:
    czy są na grupie jacyś informatycy którzy zatrudnili się w branży niedawno
    ??

    pozdrowienia

  • 12. Data: 2004-11-25 11:12:41
    Od: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl>

    VERTRET napisał(a):

    > Może jednak pozwolisz temu który płaci decydować co chce kupić.
    > Postaraj sie troche i pokaż klientowi dlaczego twoja strona jest droższa i
    > pozwól mu wybrać.

    Wiesz, rozmawialem już z wieloma takimi klientami. Było kiwanie głowa,
    pełne zrozumienie jak i dlaczego tyle. Po czym na końcu padało
    stwierdzenie "no ale syn znajomego/znajomy student mówi że, zrobi to za
    50 zł". Ile można w kółko tłumaczyć? Że na dłuższa metę taka strona za
    50 zł przynosi więcej szkód niż pożytku? A kogo to obchodzi, ważne żeby
    tanio było.
    W Polsce - mówię o rynku WWW - 8 klientów na 10 patrzy na cenę i weźmie
    badziewie bo tańsze no "i takie fajne ruszające się obrazki są". I nie
    ma to żadnego związku z umiejętnościami fachowca i "fahofca". Pomijam
    tutaj duże lub znane firmy ponieważ one korzystają z usług agencji
    interaktywnych.
    Mnie jest szkoda czasu na takie użeranie się. Wolę robić strony dla
    zagraniczych klientów. Oni są przynajmniej świadomi zasady "you get what
    you pay for".

    P. Kręglicki

  • 13. Data: 2004-11-25 12:11:44
    Od: Kayka <k...@z...kis.p.lodz.pl>

    Użytkownik Grzegorz napisał:

    > Mam jeszcze pytanie odnośnie głównego wątku, a mianowicie:
    > czy są na grupie jacyś informatycy którzy zatrudnili się w branży niedawno
    > ??

    Sprecyzuj proszę "zatrudnić się w branży" i "niedawno", bo może ja :)

    --
    Kayka

    jabber: k...@j...org
    #gg: 2429068

  • 14. Data: 2004-11-25 12:48:51
    Od: Daniel <d-wasyl@NO_SPAM.gazeta.pl>

    dlatego dziwny jest ten post ja nie uważam sie za informatyka. w koncu
    jak w całym siwecie albo jestes programista albo adminem baz danych
    nazywajy rzeczy po imieniu a nie ogólnikami

  • 15. Data: 2004-11-25 15:33:33
    Temat: Re: zapotrzebowanie na informatykĂłw
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    vertret @ op.pl news:co3vfu$pti$1@news.onet.pl

    > Żeby student lub inny chałupnik mógł "zepsuć" rynek temu "prawdziwemu"
    > fachowcowi, to ten drugi musi umieć tyle samo co ten pierwszy.
    > I wtedy nazywa sie to po prostu wolny rynek i absolutnie nie można
    > mówić o jego psuciu.

    Dochodzi kwestia jakosci wykonania.

    --
    ~~~~=~~~~l_;~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 16. Data: 2004-11-25 15:56:03
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    > Sprecyzuj proszę "zatrudnić się w branży" i "niedawno", bo może ja :)

    zatrudnić się w branży to zatrudnić się jako programista c++, basic , baz
    danych albo jako administrator

    a niedawno to według mnie znaczy w ostanim czasie a dokładniej po 2003r.

    myślałem że piszę zrozumiale :) , a na poważnie w głównym poście przecież
    jest napisane że chodzi o informatykę

  • 17. Data: 2004-11-25 16:01:48
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    jeśli zatrudniłeś się w branży :) informatycznej to chciałbym wiedzieć w
    jaki sposób znalazłeś pracę, czy trudno było ???

    Pytam z tąd że chciałbym znaleźć pracę jako informatyk, lecz nie wiem za
    bardzo jak się za to zabrać.

  • 18. Data: 2004-11-25 17:11:27
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-11-25, Grzegorz <g...@o...pl> wrote:
> [...]
    > jaki sposób znalazłeś pracę, czy trudno było ???
    > Pytam z tąd że chciałbym znaleźć pracę jako informatyk, lecz nie wiem za
    Proponowałbym zapoznanie się z archiwum (wystarczą ostatnie 2-3 tygodnie)
    i zorientowanie się co oznacza, a czego nie oznacza słowo informatyk.
    Potem przyjdzie kolej, aby zdecydować, czym konkretnie się zająć.
    Bo informatyk to równie ogólne pojęcie jak np. inżynier.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Zyzio pojedzony i wyspany, w temp. 24 stopni Celsjusza, siakieś
    500 m n.p.m. to jest jednostka Wredniości i wynosi 1 Wredny Zyzio.

  • 19. Data: 2004-11-25 17:41:41
    Temat: Re: Re: Re: zapotrzebowanie na informatykĂłw
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <co4ans$43g$1@news.onet.pl> "VERTRET" <vertret @ op.pl> writes:
    >From: "VERTRET" <vertret @ op.pl>
    >Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Re:_zapotrzebowanie_na_informatyk
    =C3=B3w?=
    >Date: Thu, 25 Nov 2004 11:04:48 +0100
    >Użytkownik "Stanislaw Chmielarz" <s...@u...com.PL> napisał w
    >wiadomości news:schmielarz.4701.0@uniprojekt.com.PL...

    >Może jednak pozwolisz temu który płaci decydować co chce kupić.

    W wykonawstwie istnial (moze istnieje szczatkowo) "urzad" Inspektora
    Nadzoru, ktory to w imieniu i na zlecenie klienta dbal o fachowosc
    wykonywanych zlecen. Jesli istnieje to tam gdzie jest obowiazkowy.

    >Postaraj sie troche i pokaż klientowi dlaczego twoja strona jest droższa i
    >pozwól mu wybrać.

    Wiekszosc ma zablokowane myslenie nachalnymi reklamami typu jesli "nie
    widac roznicy" to po co przeplacac?
    Czesto trudno jest znalezc argumenty szczegolnie jesli nie jest sie specem
    od socjotechniki :-)))

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name