eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusje › załatwianie spraw w czasie pracy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2005-09-13 13:35:01
    Temat: załatwianie spraw w czasie pracy
    Od: "MK" <m...@g...pl.bez>

    Witam,
    nie mogłem znaleźć odpowiedzi w internecie na następujące pytania:

    W jakim czasie pracownicy mają załatwiać swoje prywatne ale służbowe zarazem
    sprawy.
    Czy dowiadywanie się o przysługujący urlop, rozmowa w sprawie podwyżki,
    zwolnienia etc. może odbywać się poza ustalonymi w regulaminie pracy-
    godzinami? Czy mozna _zabronić_ pracownikom załatwiania podobnych spraw w
    ich gdzinach pracy ??
    Szczęsliwie, czas pracy np. księgowości nie pokrywa się z czasem pracy
    części produkcyjnej.

    Z tego co wiem, zarząd przygotowuje się do zmiany wszystkich kontraktów-
    umów o pracę, a przy okazji przekazanie dokumentu określającego zakres
    obowiązków na poszczególnych stanowiskach. Jaka jest procedura w takim
    wypadku?
    Ile czasu ma pracownik na podpisanie, bądź odmowę podpisania nowej umowy i
    nowego zakresu obowiązków? Co w przypadku odmowy?
    Zmianie mają podlegać również godziny pracy. Czas pracy zostanie wydłużony o
    15 minutową przerwę nie wliczaną do czasu pracy. Jako uzupełnienie jednej 15
    minutowej przerwy wliczanej do czasu pracy....

    bardzo proszę o odpowiedzi...


    pozdrawiam
    maciejk




  • 2. Data: 2005-09-13 19:39:26
    Temat: Re: załatwianie spraw w czasie pracy
    Od: Krzysztofsf <k...@g...pl>

    Dnia Tue, 13 Sep 2005 15:35:01 +0200, MK napisał(a):

    > Szczęsliwie, czas pracy np. księgowości nie pokrywa się z czasem pracy
    > części produkcyjnej.

    I tu odpowiedz. Jesli pracownik ma mozliwosc rozmawiac z odpowiednimi
    sluzbami zakladowymi poza swoimi godzinami pracy, to jak najbardziej
    powinien to czynic wtedy. Podobnie jak np. pracownicy nocnej zmiany,
    ktorzy czesto w tym celu musza jeszcze zostawac z godzine w zakladzie,
    czekajac na przyjscie kadrowca czy innej osoby do ktorej maja sprawe.

    W przypadku pracy na tasmie nie ma podobnych watpliwosci - bo fizycznie
    sie nie da zostawic pracy i zalatwiac innych spraw.

    Z tego co piszesz o zmianie organizacji pracy, to chyba dostaniecie
    wypowiedzenia warunkow pracy i placy, ktore w przypadku niewyrazenia zgody
    mozna traktowac jako normalne wypowiedzenie. Na ich podpisanie jest (zdaje
    sie) dluzszy czas - nie ma obowiazku natychmiastowego podpisania - ale to
    juz mam nadzieje, ze wypowiedza sie grupowi kadrowcy. Jednoczesnie (znow
    uklon o fachowa interpretacje do kadrowcow), poniewaz pracodawca przez
    okres do 3 miesiecy moze dosyc swobodnie dysponowac pracownikiem, brak
    zgody na nowe warunki pracy (nie placy - ta nie ulega zmianie w tym
    czasie) nie oznacza, ze nie bedize sie musialo pracowac w nowym systemie w
    okresie wypowiedzenia.
    pzdr
    Krzysztof

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1