PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie umowy i urlop

  • 1. Data: 2005-05-23 10:24:39
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy i urlop
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 23 May 2005 12:15:22 +0100, "aiwa"
    <a...@g...org.pl> zakodował:

    >umówiona ze jutro daje wypowiedzenie i tu wlaśnie mam pytania: najlepiej
    >bedzie jak dam sama wypowiedzenie czy za porozumieniem stron ( zalezy mi na
    >tym, aby stosunek pracy zakonczyl sie z dniem 25,06) i czy bedac na
    >zwolnienu lekarskim moge dac wypowiedzenie.

    Jeżeli rozwiązanie nastąpi za wypowiedzeniem - to ostatnim dniem pracy
    będzie 30 czerwca. Więc pozostaje tylko porozumienie stron.
    Będąc na zwolnieniu Ty możesz wypowiedzieć - to pracodawca nie może Ci
    wypowiedzieć umowy. I jeszcze taki mały niuans - jak na dzisiaj masz i
    urlop i zwolnienie, to liczy się zwolnienie - nie wypoczywasz, więc
    nie "zużywasz" urlopu wypoczynkowego.

    >Mam 26 dni urlopu,

    Jak to wyliczyłaś? Liczy się proporcjonalnie za ten rok - czyli 6/12 x
    roczny wymiar urlopu. Tyle należy Ci się od obecnego pracodawcy.
    Reszta - od następnego.

    >z czego juz wykorzystałam 14 dni,

    Włącznie z dzisiejszym dniem?

    > zalezy mi na tym, aby
    >wykorzystac caly urlop,

    Jeżeli nie wykorzystasz całego urlopu należnego, to dostajesz
    ekwiwalent. Pracodawca nie ma obowiązku udzielić urlopu - ale może.

    >moge wykorzystac pozostałe 12 dni w trakcie wypowiedzenia, czy to jest dobra
    >wola pracodawcy, nie wiem czy moge się o to starac.

    Teoretycznie pracodawca mógłby udzielić urlopu - mogłaś np. pojechać w
    styczniu na 5 tygodni na wakacje. Jednak gdy już wiadomo, że nie
    przepracujesz do końca roku pracodawca raczej nie udzieli Ci urlopu w
    całości.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 2. Data: 2005-05-23 11:15:22
    Temat: wypowiedzenie umowy i urlop
    Od: "aiwa" <a...@g...org.pl>

    Witam:)

    Szukam pomocy, sama nie wiem, co mam zrobic.

    Obecnie jestem na urlopie, do dzis ale mam juz zwolnienie L4 od dnia
    dzisiejszego do konca maja. W obecnej firmie pracuje juz prawie 2 lata na
    umowe o prace i jest na czas nieokreslony, z obecnym pracodawca jestem
[...]

    Teraz sprawa urlopu:

    Mam 26 dni urlopu, z czego juz wykorzystałam 14 dni, zalezy mi na tym, aby
    wykorzystac caly urlop, jade na dluższy okres czasu za granice i nie zalezy
    mi, aby urlop przeszedl na kolejnego pracodawce. Słyszłam ze urlop jest
    wyliczany proporcjonalnie do przepracowanych miesiecy i tu mam pytanie czy
    moge wykorzystac pozostałe 12 dni w trakcie wypowiedzenia, czy to jest dobra
    wola pracodawcy, nie wiem czy moge się o to starac.

    Dziękuję za wszelkie sugestie

    Pozdrawiam

    J.