PracaGrupypl.praca.dyskusje › wynagrodzenie a zasilek

  • 11. Data: 2009-10-01 09:42:03
    Temat: Re: wynagrodzenie a zasilek
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > Albo dobrowolne polisy OC, NNW itp w jakichś ubezpieczalniach - opłacam
    > składki kilkadziesiąt lat, dostałem dwa razy "ze swojej polisy" parę groszy
    > po śmierci moich rodziców - kwoty te mają się jak kilka promili to składek
    > które wpłaciłem. I co ty na to?

    Potrzebujesz lepszego dowodu na to, że nie warto się ubezpieczać? :)
    A już zakładanie się z ubezpieczycielem o śmierć swoich rodziców uważam
    za wyjątkowo obrzydliwe.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-10-01 10:05:31
    Od: "Nixe" <n...@c...pl>

    "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > groszy
    > po śmierci moich rodziców - kwoty te mają się jak kilka promili to składek

    Tyle, że oprócz śmierci swoich rodziców ubezpieczyłeś się też prawdopodobnie
    na wypadek śmierci własnej czy też wypadku. I wówczas to już nie stanowi
    "paru groszy", tylko pokaźną sumę, której prawdopodobnie nie uzbierałbyś w
    tym czasie (no chyba, że masz wyjątkowo niekorzystnie zawartą polisę). A tak
    kasę tę dostaniesz Ty (wypadek) lub osoba, którą uposażyłeś (Twoja śmierć).
    Choć jeśli takiej osoby nie masz, to istotnie zawieranie ubezpieczenia nie
    ma najmniejszego sensu :)

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 13. Data: 2009-10-01 16:51:12
    Od: miszka <a...@r...life>

    On Thu, 1 Oct 2009 11:26:38 +0200
    Herald <h...@o...eu> wrote:

    > To dlaczego napisałeś "z każdej wypłaty"?

    Bo mialem na mysli swoje skladki, gdzie odprowadza sie FP z kazdej wyplaty?

    > Jest prosty przelicznik i zasada - jeżeli w przeliczeniu byś w miesiącu
    > otrzymał wynagrodzenie w co najmniej minimalnej wysokości (obecnie 1276zł)
    > wówczas składka na FP jest potrącana.

    No wiec wlasnie.

    > Twój przykład z Twoimi potrąconymi przez lata składkami jest o kant dupy
    > potłuc. W analogiczny sposób mogę twierdzić że składki na OC które
    > odprowadzałem przez lat kilkadziesiąt i ani razu nie skorzystałem z
    > odszkodowania - to co - mam twierdzić że OC należy zlikwidować?

    Ale ja przeciez nie mowie o zniesieniu FP, tylko o tym ze zasilki sa stanowczo za
    niskie
    i placone za krotko w stosunku do 'wkladu' Jesli chodzi o OC, to jednak dostajesz za
    szkode realne kwoty
    ktore beda w stanie to pokryc, wiec to twoj przyklad o OC jest 'o kant dupy' :)

> [...]
    > po śmierci moich rodziców - kwoty te mają się jak kilka promili to składek

    Jak na lato. To jest dobrowolne. Gdybym zamiast placic na FP mogl sobie sam odkladac
    na tzw 'bezrobocie' to nie mialbym z tym problemu. Niestety nie moge.
    Rozumiesz juz?

    M.

  • 14. Data: 2009-10-02 08:54:02
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 1 Oct 2009 18:51:12 +0200, miszka napisał(a):

    > Jak na lato. To jest dobrowolne. Gdybym zamiast placic na FP mogl sobie sam
    odkladac
    > na tzw 'bezrobocie' to nie mialbym z tym problemu. Niestety nie moge.
    > Rozumiesz juz?

    hahahah. Po "zniesieniu" FP, przyszła by kolej na np. składki emerytalne :)
    Nie możesz sam decydować w sensie potrącania - i owszem
    Ale możesz decydować poprzez głosowanie w wyborach :)

    PS. już wiem co by napisał liwiusz ;PPP