PracaGrupypl.praca.dyskusjewymowienie i zalegle platnosci

  • 1. Data: 2003-01-06 09:17:13
    Temat: wymowienie i zalegle platnosci
    Od: m...@p...onet.pl

    Mam taka sytuacje:
    29.11.2002 dostalem wymowienie z przyczyn ekonomicznych z zachowanie okresu
    wypowiedzenia tj do 31.12.2002.
    Na wymowieniu napisali ze prosza o wziecie urlopu ale sprawdzilem ze nie musze
    brac to nie wzialem.
    Firma zalega mi z wyplata za 2 miesiace, zwrotem pieniedzy za nie wykorzastany
    urlop (ciagle twierdza ze nie musza mi ich zwracac) zusu nie placili od kilku
    miesiecy, dokladnie nie wiem ilu.
    Dzisiaj jade tam po swiadectwo pracy i zastawiam sie czy nie powinienem zarzadac
    jakiegos papieru ze wisza mi okreslona kwote pieniedzy, moze jakas adnotacja na
    swiadectwie pracy? Czy nie jest tak ze jesli sie odbierze swiadectwo pracy to
    oznacza ze jestem z firma rozliczony?
    I nastepne pytanie: chyba powinienem pojsc do sadu pracy w sprawie zaleglych
    poborow. Na jakiej podstawie sad wszczyna postepowanie i skad wie ile mi firma
    zalega? Czy wystarczy moje oswiadczenie, czy musze z firmy jakis papier na to miec?
    Aha jeszcze jedno, mozliwe ze w najblizszym czasie oglosza upadlosc. Czekac az
    oglosza czy isc do sadu pracy od razu?

    Pozdrawiam wszystkich,
    Marek

  • 2. Data: 2003-01-06 11:20:27
    Temat: Re: wymowienie i zalegle platnosci
    Od: "PASQUALE" <p...@p...com>

    > Mam taka sytuacje:
    (...) CIACH!
> [...]
    adnotacja na
    > swiadectwie pracy? Czy nie jest tak ze jesli sie odbierze swiadectwo pracy

    Nie jest tak. Swiadectwo pracy to ich psi obowiazek, zalegle wynagrodzenia
    to odrebna sprawa.

> [...]
    firma
    > zalega? Czy wystarczy moje oswiadczenie, czy musze z firmy jakis papier na

    Jesli ktos Cie pobije na ulicy to nie idziesz do niego po zaswiadczenie ze
    Cie pobil, tylko od razu na policje, prawda?
    Idz do Sadu pracy od razu, nie czekaj na cud. Skladasz pozew o zalegle
    wynagrodzenia na podstawie WLASNEGO oswiadczenia (zestawienia kwot z
    rozbiciem na brutto i netto itd.). Pod pozew podlaczasz kopie umowy o prace,
    swiadectwo pracy.
    Jesli to ma byc nieprawda, to niech pracodawca okaze przed Sadem dowody
    przelewow wynagrodzenia na Twoje konto.

    > Aha jeszcze jedno, mozliwe ze w najblizszym czasie oglosza upadlosc.
    Czekac az
    > oglosza czy isc do sadu pracy od razu?

    Idz od razu do Sadu. Jesli oglasza upadlosc (a na to musi im najpierw
    pozwolic Sad Gospodarczy) to umorzysz postepowanie w Sadzie. Pojdz do nich i
    spytaj czy oglosza upadlosc i jesli tak to kiedy do firmy wejdzie syndyk
    oraz kiedy oni zamierzaja przeslac dokumenty do Funduszu Gwarantowanych
    Swiadczen Pracowniczych. Nie kryj sie z tym ze pozywasz ich do Sadu pracy.
    Ale jesli sa wredni (a sa tacy), to zanim sie tym pochwalisz, najpierw
    odbierz swoje swiadectwo pracy, zeby nie nasrali Ci w papiery.
    Moze i sa beszczelni, ale jak ich postraszysz paragrafami to im szybko
    przejdzie. Tylko najpierw odbierz swiadectwo, zbierz wszystkie obiegowki i
    inne papiery, wszystko co w tamtej firmie podpisywales i trzymaj je jakby
    nie wiem co. Nigdy nie wiadomo...

    pozdrawiam i powodzenia w "bojach"

    PASQUALE

  • 3. Data: 2003-01-06 11:52:55
    Od: m...@p...onet.pl

    > Czekac az
    >
    > Idz od razu do Sadu. Jesli oglasza upadlosc (a na to musi im najpierw
    > pozwolic Sad Gospodarczy) to umorzysz postepowanie w Sadzie. Pojdz do nich i

    Chyba tak zrobie, zwlaszcza ze prawdopodobnie oglosza upadlosc dopiero wtedy gdy
    juz nie beda posiadali masy upadlosciowej.

    > pozdrawiam i powodzenia w "bojach"
    >
    > PASQUALE

    Dzieki i pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2003-01-06 12:51:17
    Od: "PASQUALE" <p...@p...com>

    > Chyba tak zrobie, zwlaszcza ze prawdopodobnie oglosza upadlosc dopiero
    wtedy gdy
    > juz nie beda posiadali masy upadlosciowej.

    No i pamietaj ze jest ustalona kolejnosc przyznawania srodkow z likwidacji.
    Z tego co pamietam, prawcownicy niekoniecznie znajduja sie na pierwszym
    miejscu :(
    Natomiast z tym syndykiem to sie dowiedz bo jest jeszcze cos takiego jak
    Fundusz Gw. Swiadczen Pracowniczych - stamtad mozesz otrzymac czesc swoich
    naleznosci, no i jesli firma padnie to pewnie pozostanie ci tylko i
    wylacznie FGSP.

  • 5. Data: 2003-01-07 00:37:09
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    PASQUALE wrote:

    > Ale jesli sa wredni (a sa tacy), to zanim sie tym pochwalisz, najpierw
    > odbierz swoje swiadectwo pracy, zeby nie nasrali Ci w papiery.

    Prawdopodobnie bedziesz musial jeszcze wytoczyc im sprawe o sprostowanie
    swiadectwa (masz na to 7 dni) w zakresie danych dot. wykorzystanego
    urlopu i ekwiwalentu za urlop.

    Flyer

  • 6. Data: 2003-01-07 08:49:44
    Od: m...@p...onet.pl

    > Prawdopodobnie bedziesz musial jeszcze wytoczyc im sprawe o sprostowanie
    > swiadectwa (masz na to 7 dni) w zakresie danych dot. wykorzystanego
    > urlopu i ekwiwalentu za urlop.
    >
    > Flyer

    Zaraz, zaraz, czy to znaczy ze jesli przyznaja mi ekwiwalent za urlop to taka
    informacje musza umiescic na swiadectwie pracy? Pytam bo wczoraj nie udalo mi
    sie odebrac swiadectwa.

    I drugie pytanie, mozliwe ze bez mojej zgody i bez podpisanego przez mnie
    wniosku urlopowego wpisza mi ze wykorzystalem urlop w okresie wypowiedzenia.
    Kodeks pracy im na to nie pozwala (wg mojej wiedzy) czyli zlamia prawo. Co wtedy
    mam zrobic ? odebrac swiadectwo pracy i pozwac ich do sadu pracy czy nieodbierac
    i pozwac ?

    Marek

  • 7. Data: 2003-01-07 23:05:10
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    m...@p...onet.pl wrote:

    > Zaraz, zaraz, czy to znaczy ze jesli przyznaja mi ekwiwalent za urlop to taka
    > informacje musza umiescic na swiadectwie pracy? Pytam bo wczoraj nie udalo mi
    > sie odebrac swiadectwa.

    Odpowiedzialem na podstawie swiadectw wystawionych mi przez duza
    korporacje a nie na zasadzie wiedzy prawnej. W tymze swiadectwie jest
    pozycja pt. "wykorzystal urlop wypoczynkowy w wymiarze".

> [...]
    > mam zrobic ? odebrac swiadectwo pracy i pozwac ich do sadu pracy czy nieodbierac

    Przepraszam, ale kadrowcem nie jestem --> zeby wyjasnic wszelkie
    watpliwosci najlepiej zglos sie do prawnika albo prawnika w PIP. Fakt
    odebrania swiadectwa (a wiec mozliwosci przedstawienia go nastepnym
    pracodawcom) nie przeszkadza w wykorzystaniu art 97 par 2 Kp i
    ewentualnym pozwaniu pracodawcy o sprostowanie swiadectwa. Wazny jest
    termin. Ale to byla uwaga na marginesie. Podstawowa sprawa, ktora musisz
    podniesc w sadzie jest wyplata naleznego wynagrodzenia za okres pracy.

    Na marginesie --> kiedy uczylem sie Kp jakies 10-9 lat temu, uczono mnie
    , ze swiadectwo bez pouczenia pisemnego o mozliwosci wynikajacej z art
    97 par 2 jest ulomne i dla takiego swiadectwa termin 7 dni nie
    rozpoczyna sie --> ostatnio odebralem swiadectwa z dwoch duzych urzedow
    --> oba sa bez tego kawalka tekstu ;).

    Flyer

  • 8. Data: 2003-01-08 00:43:30
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    flyer wrote:

> [...]

    Zapodaje miarodajne zrodlo, tj. zrodlowe rozporzadzenie i jego zmiane
    dot. tresci swiadectwa pracy:

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1996/0282.htm
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1809.htm

    Flyer