PracaGrupypl.praca.dyskusje › wymagany paszport UE

  • 1. Data: 2004-06-01 15:30:56
    Temat: wymagany paszport UE
    Od: "Dwaine" <d...@w...pl>

    Drodzy pracodawcy dający ogłoszenia do gazet, przestańcie już się
    wygłupiać z tym paszportem UE, bo od 1 maja to i ja mam taki z napisem
    PL, a chyba nie o to wam chodzi ;)

  • 2. Data: 2004-06-01 16:29:52
    Temat: Re: wymagany paszport UE
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "Dwaine" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Drodzy pracodawcy dający ogłoszenia do gazet, przestańcie już się
    > wygłupiać z tym paszportem UE, bo od 1 maja to i ja mam taki z napisem
    > PL, a chyba nie o to wam chodzi ;)

    Ci pracodawcy raczej nie czytają pl.praca.dyskusje :)

    pozdr
    Krzysiek

  • 3. Data: 2004-06-01 19:01:42
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

> [...]
    > Drodzy pracodawcy dający ogłoszenia do gazet, przestańcie już się
    > wygłupiać z tym paszportem UE, bo od 1 maja to i ja mam taki z napisem

    dla ciebie paszport UE i PL to to samo ...jesteś w błedzie bo z tym PL
    legalnie nie dostaniesz pracy w całej UE

    pozdrawiam

    Opix

  • 4. Data: 2004-06-01 20:15:56
    Od: "Dwaine" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Opix" <f...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Dwaine" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > dla ciebie paszport UE i PL to to samo ...jesteś w błedzie bo z tym PL
    > legalnie nie dostaniesz pracy w całej UE

    To oni są w błędzie, mój polski paszport jest paszportem UE, a oni chcą
    paszport z kraju Unii przed rozszerzeniem, ale czego wymagać od
    ogłoszeniodawców
    którzy szukają "uczni" :[

  • 5. Data: 2004-06-02 02:00:03
    Od: "Mrs. Yonnie" <y...@g...pl>

    > To oni są w błędzie, mój polski paszport jest paszportem UE

    Ty jesteś w błędzie. Widziałam taki paszport UE u znajomego.
    Na przejściu w Wielkiej Brytanii urzędnik uśmiechnął się do niego
    i życzył miłego pobytu. Spojrzał też na mój polski paszport i zmierzył
    mnie lodowato-ironicznym spojrzeniem. Stąd zrodziło się we mnie
    słuszne podejrzenie, że polski paszport to nie to samo co paszport UE.

    Możesz sobie zobaczyć jak wygląda taki europejski paszport:
    http://www.ottowerkt.nl/polska/
    a potem spójrz na swój, czy aby na pewno jest w kolorze
    burgundzkiego wina?

    Pozostałe cechy paszportu UE to:
    nagłówek "Wspólnota Europejska", a pod nim nazwa państwa,
    z którego pochodzi posiadacz danego paszportu, ujednolicony
    wymiar: 88 x 124 mm.

    Zapewniam Cię, że pracodawcy nadal będą poszukiwać
    posiadaczy takich paszportów, bo jak inaczej szybko zatrudnić
    kogoś np. w Danii, Francji, czy we Włoszech?

    Oczywiście Polska należy do UE, ale obywatele Polski nie posiadają
    takich przywilejów jak ci, którzy paszport UE mają...

    Polski rząd nie przewiduje zmiany wzoru naszego paszportu, więc
    raczej w niedalekiej przyszłości mieć go nie będziesz.
    UE już pracuje nad paszportami biometrycznymi. Zresztą ci "lepsi"
    członkowie, co mają te ciemno-czerwone paszporty jeżdżą do
    np. USA bez wiz, a my jak nawet już dostapimy zaszczytu posiadania
    tego czerwonego ohydztwa to i tak nie pojedziemy sobie do USA
    lub Kanady bez wizy, bo co prawda w UE jesteśmy, ale chyba tylko
    dziadami...

    Yonnie

  • 6. Data: 2004-06-02 08:41:22
    Od: "marek" <m...@b...com>

    "Mrs. Yonnie" <y...@g...pl> wrote in message

    > Ty jesteś w błędzie. Widziałam taki paszport UE u znajomego.
    > Na przejściu w Wielkiej Brytanii urzędnik uśmiechnął się do niego
    > i życzył miłego pobytu.

    no, nie przesadzaj, nie podejrzewam, ze byl to promieniujacy usmiech
    zyczliwosci :)
    z drugiej strony mogl byc to usmiech ulgi na widok znajomo wygladajacego
    paszportu, ew. usmiech jakim pozdrawiaja sie znajomi na bankiecie, kelnerow
    traktujacy jak powietrze ;)
    btw, a wczoraj podawali w wiadomosciach, ze w ciagu najblizszych 10 lat
    ponad 6 milionow Brytoli chce sie wyniesc z kraju. Do miejsc, gdzie trawa
    bardziej zielona :)

    marek

  • 7. Data: 2004-06-02 13:27:11
    Od: "Dwaine" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Mrs. Yonnie" <y...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Możesz sobie zobaczyć jak wygląda taki europejski paszport:
    > http://www.ottowerkt.nl/polska/
    > a potem spójrz na swój, czy aby na pewno jest w kolorze
    > burgundzkiego wina?

    Tak, mój paszport jest w kolorze tego na zdjęciu po lewej.
    Przeczytaj też co jest napisane pod fotografią:
    Paszport UE posiada się jedynie wtedy,
    gdy jest się narodowości jednego z krajów należącego do Unii
    Europejskiej.
    wniosek z tego taki:
    Polska=kraj UE
    mój paszport=polski paszport
    polski paszport=paszport UE

  • 8. Data: 2004-06-02 19:34:18
    Od: "Mrs. Yonnie" <y...@g...pl>

> [...]
    > Paszport UE posiada się jedynie wtedy,
    > gdy jest się narodowości jednego z krajów należącego do Unii

    Oprócz koloru powinny się jeszcze zgadzać wymiary.
    Napis "Wspólnota Europejska" też tam widnieje?

    Polska nie wydaje paszportów UE, a jedynie polskie.
    Kolega-optymista tworzy niezłe schemaciki logiczne
    - zamiast tego proponuję udać się do urzędu, gdzie
    wydają paszporty; tam wyjaśnią.

    Paszporty UE należą się Polsce, ale rząd nie planuje ich
    wprowadzenia.

    Yonnie

  • 9. Data: 2004-06-06 16:19:39
    Od: Mike <m...@o...pl>

    Droga Yonnie,

    Chyba bzdurzysz z tym paszportem UE. Od 1 maja każdy paszport RP jest
    paszportem UE, a każdy obywatel Rzeczypospolitej Polskiej jest
    obywatelem Unii Europejskiej.

    [cytat]
    Article 17 (ex Article 8) (Traktatu o Unii Europejskiej)
    1. Citizenship of the Union is hereby established. Every person
    holding the nationality of a Member State shall be a citizen of the
    Union. Citizenship of the Union shall complement and not replace
    national citizenship.
    2. Citizens of the Union shall enjoy the rights conferred by this
    Treaty and shall be subject to the duties imposed thereby.
    [cytat-koniec]

    Jeśli nadal twierdzisz inaczej, proszę uprzejmie, podaj podstawę
    prawną.

    Z pozdrowieniami,

    Metternich

  • 10. Data: 2004-06-06 19:54:18
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 06 Jun 2004 18:19:39 +0200, Mike <m...@o...pl>
    napisał:

    > Droga Yonnie,
    >
    > Chyba bzdurzysz z tym paszportem UE. Od 1 maja każdy paszport RP jest
    > paszportem UE, a każdy obywatel Rzeczypospolitej Polskiej jest
    > obywatelem Unii Europejskiej.

    Paszporty UE to "skrot myslowy" ogloszeniodawcow.
    Glownym adresatem ogloszen sa niektorzy mieszkancy Slaska , dysponujacy
    paszportami polskimi i niemieckimi (ladniej brzmi ue) i zwiazana z tym
    mozliwoscia pracy bez ograniczen na terenie wszystkich panstw ue.

    --
    pzdr. Krzysztof

    #naprawmy gospodarke - Lista nr 5 #