PracaGrupypl.praca.dyskusje › wykorzystanie urlopu

  • 1. Data: 2002-12-19 23:02:46
    Temat: wykorzystanie urlopu
    Od: tarip <t...@p...onet.pl>

    Mam podpisana umowe na czas okreslony. Umowa konczy sie z koncem lutego
    przyszlego roku i nie zostanie przedluzona. Z tego roku mam zalegle ok
    15 dni urlopu, plus proporcjonalny urlop za dwa miesiace 2003 roku
    (chyba 6 dni).
    Czy firma moze mnie zmusic do wykorzystania zaleglego za 2002 r. i
    biezacego za 2003 r. (owe 6 dni) urlopu?
    Jezeli go nie wykorzystam czy firma musi zaplacic ekwiwalent (umowa na
    czas okreslony)?
    I jeszcze jedno, dzial kadr nie wymagal ode mnie zaplanowania urlopu na
    2002 i 2003 rok
    Z gory dziekuje za odpowiedzi

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2002-12-20 11:13:01
    Temat: Re: wykorzystanie urlopu
    Od: Magge <m...@p...onet.pl>

    Ekwiwalent musza ci wyplacic.. a co do zmuszenia pojscia na
    urlop.. jak beda chcieli to i tak to zrobia:)

  • 3. Data: 2002-12-21 07:31:15
    Od: Zdzisław <s...@s...pl>

    W dniu Fri, 20 Dec 2002 00:02:46 +0100, tarip <t...@p...onet.pl>
    napisał:

    >Czy firma moze mnie zmusic do wykorzystania zaleglego za 2002 r. i
    >biezacego za 2003 r. (owe 6 dni) urlopu?

    Art. 1671. W okresie wypowiedzenia umowy o pracę pracownik jest
    obowiązany wykorzystać przysługujący mu urlop, jeżeli w tym okresie
    pracodawca udzieli mu urlopu. W takim przypadku wymiar udzielonego
    urlopu, z wyłączeniem urlopu zaległego, nie może przekraczać wymiaru
    wynikającego z przepisów art. 1551.

    >Jezeli go nie wykorzystam czy firma musi zaplacic ekwiwalent (umowa na
    >czas okreslony)?

    § 3. Pracodawca nie ma obowiązku wypłacenia ekwiwalentu pieniężnego, o
    którym mowa w § 1, w przypadku gdy strony postanowią o wykorzystaniu
    urlopu w czasie pozostawania pracownika w stosunku pracy na podstawie
    kolejnej umowy o pracę zawartej z tym samym pracodawcą bezpośrednio po
    rozwiązaniu lub wygaśnięciu poprzedniej umowy o pracę z tym
    pracodawcą.

    Z poważaniem:
    Zdzisław Sokołowski

  • 4. Data: 2002-12-21 08:20:15
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Zdzisław" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kolejnej umowy o pracę zawartej z tym samym pracodawcą bezpośrednio po
    > rozwiązaniu lub wygaśnięciu poprzedniej umowy o pracę z tym

    Par.3 nie dotyczy sytuacji rozwiązania umowy o pracę na czas nieokreslony,
    lub wygaśnięcia umowy na czas okreslony bez podpisania następnej, czyli
    firma musi wypłacic ekwiwalent za niewykorzystany urlop.

    Wiesiek

  • 5. Data: 2002-12-22 08:02:46
    Od: Zdzisław <s...@s...pl>

    W dniu Sat, 21 Dec 2002 09:20:15 +0100, Wiesław Wronowicz
    <w...@p...com> napisał:

    > § 3. Pracodawca nie ma obowi?zku wypłacenia ekwiwalentu pieniężnego, o
    > którym mowa w § 1, w przypadku gdy strony postanowi? o wykorzystaniu

    >Par.3 nie dotyczy sytuacji rozwi?zania umowy o pracę na czas nieokreslony,
    >lub wyganięcia umowy na czas okreslony bez podpisania następnej, czyli
    >firma musi wypłacic ekwiwalent za niewykorzystany urlop.

    Oczywiście, masz rację, zagalopowałem się z Kodeksem Pracy i jego
    paragrafami.

    Z poważaniem:
    Zdzisław Sokołowski