PracaGrupypl.praca.dyskusje › wlasna dzialalnosc gospodarcza

  • 11. Data: 2004-11-21 20:47:36
    Temat: Re: wlasna dzialalnosc gospodarcza
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Pawel Sikorski wrote:
    > Kiedy rozpoczynałeś DG? Pytam, bo teraz [nie wiem, od kiedy], już się
    > chyba tak nie da.
    > Trzeba jechać równo z PKD.

    Nie da się od stycznia 2004, ale to nie tak.
    Chodzi Ci zapewne o zmiany, które
    pojawiły się po zmianach w PDG,
    ustawie o KRS i potem nowej ustawy
    o swobodzie działalności.
    Te cyrki z PKD biorą się z tego, że teraz
    można od razu po rejestracji np w UM
    automatycznie otrzymać REGON
    i dlatego każa to dokładnie wypełniać.
    Niemniej jednak jak przeczytałem przed chwilą
    zasady klasyfikowania na stat.gov, to jest cała
    masa obejść typu: działalność drugorzędna
    i pomocnicza itp.

    > Skąd wiesz, jaki mam sposób rozumowania?

    No właśnie taki, że trzeba "jechać równo z PKD".
    Jak masz wpisane te wszystkie "handle"
    komputerowym sprzętem i zaproponuje Ci ktoś
    żebyś sprzedał mu tonę gwoździ, to będziesz
    biegał wpisać handel artykułami metalowymi?

  • 12. Data: 2004-11-21 21:01:55
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>

    > No właśnie taki, że trzeba "jechać równo z PKD".
    > Jak masz wpisane te wszystkie "handle"
    > komputerowym sprzętem i zaproponuje Ci ktoś
    > żebyś sprzedał mu tonę gwoździ, to będziesz
    > biegał wpisać handel artykułami metalowymi?
    Ta cała akcja z PKD to tylko fragment mojego "sposobu rozumowania",
    dostosowanego moim zdaniem do moich potrzeb.
    Na pewno nie będę robił nic ponadto, co mam wymienione w zaświadczeniu.
    Nawet tego, co mam, z pewnością w pełni nie "wykorzystam".
    Dalsza dyskusja na ten temat prowadzi imho do nikąd...

    Wiesz coś może na temat aspektów związanych z Vatem, poruszanych nieco
    wyżej?

  • 13. Data: 2004-11-22 20:25:33
    Od: "Dreiker" <g...@g...pl>

    > Mnie tam wystarczyło:
    > Handel i usługi.
    > I jeden czy dwa numerki

    dwa numerki ????
    możesz szerzej ?

> [...]
    > i tak nic nie da, gdy pojawi się klient,
    > który zechce kupić przykładowo marchewkę.
    > Będziesz rozszerzał działalność za 50zł na sprzedaż

    czyli wystarczy ogólnie tak jak napisałeś wyżej ???
    i wtedy handluje czym chce ? niemuszę określąc dziedziny ???

    drei

  • 14. Data: 2004-11-23 18:23:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Dreiker wrote:

    > dwa numerki ????
    > możesz szerzej ?

    Strasznie śmieszne :-)
    Ja mam stare zgłoszenie, bez EKD.
    Będę musiał coś zmieniać do końca roku,
    to wtedy się dowiem.

    > czyli wystarczy ogólnie tak jak napisałeś wyżej ???
    > i wtedy handluje czym chce ? niemuszę określąc dziedziny ???

    Poczytaj o działalności podstawowej,
    pomocniczej itp. Jest w opisach do wniosków
    na REGON. Na stat.gov.pl

  • 15. Data: 2004-11-26 15:27:50
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

    >  2) świadczących usługi prawnicze oraz usługi w zakresie doradztwa, a także
    > usługi jubilerskie; (dokładna lista usług znajduje się w rozporządzeniu
    > wykonawczym)

    Pytanie zapewne glupie, ale ...
    Gdzie mozna znalezc to rozporzadzenie? Jak czytacie ustawe i widzicie, ze cos
    dalej trzeba szukac w rozporzadzeniach, to skad wiadomo, w ktorym Dz.U szukac
    tego rozporzadzenia?

  • 16. Data: 2004-11-26 17:19:21
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>

    > Gdzie mozna znalezc to rozporzadzenie?
    Jest np. na podatki.pl, ale tam trzeba się logować.
    http://podatki.pl/bap1.php/ra220302.htm
    Dz. U. Nr 27 poz. 268, Nr 46 poz. 438, Nr 155 poz. 1290, Nr 216 poz. 1828, z
    2003 r. Nr 115 poz. 1079, Nr 152 poz. 1483, Nr 158 poz. 1534, Nr 224 poz.
    2229 - od 01.01.2004 r., z 2004 r. Dz. U. Nr 109 poz. 1162 (TK) - od
    12.05.2004 r.