PracaGrupypl.praca.dyskusjewarto czasem użyć pipy ;)

  • 101. Data: 2007-08-29 14:54:13
    Temat: Re: warto czasem użyć pipy ;)
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > Nie przypominam sobie co to za zwierz "świadek podejrzewany". ;-)

    Taki na dwóch łapach ;). Może to i brzydkie określenie występujące tylko w
    pewnych środowiskach ale o prawach takiego świadka mówi Art. 183. § 1 KPK

    > Poza tym
    > jeśli w trakcie przesłuchania świadka wyjdą na światło dzienne jakieś
    > fakty wskazujące, że popełnił on czyn zabroniony, to wykorzytanie
    > takiego materiału przeciwko osobie zeznającej w charakterze świadka jest
    > mocno utrudnione. :-)

    Co masz na myśli pisząc mocno utrudnione? Przecież jeśli zostaną
    przedstawione zarzuty to zeznania tej osoby gdy była świadkiem nie są brane
    pod uwagę i podejrzanego przesłuchuje się od nowa a wtedy może odmówić
    zeznań lub ułożyć sobie ładną linię obrony jeśli wolisz takie określenie.
    Nie ma możliwości wykorzystania zeznań podejrzanego gdy był jeszcze
    świadkiem.

    > Odmówić zeznań może, ale nie może "łgać do woli".

    Nie zgodzę się z tobą w tej kwestii. Jak najbardziej może. Nazywane jest to
    linią obrony.

    > Nie jedynym, nie jedynym...

    Nie masz racji. art 233 kk § 2. Poza tym poczytaj orzecznictwo.

    > Falandyzujesz.

    Co to ma wspólnego z przypadkiem szwagra badzia? Poza tym jak wyobrażasz
    egzekucję długu o którym pisałeś?

  • 102. Data: 2007-08-29 19:22:40
    Od: A Tennyson <t...@b...pis>

    On Wed, 29 Aug 2007 16:54:13 +0200, Gienek wrote:

> [...]
    > zeznań lub ułożyć sobie ładną linię obrony jeśli wolisz takie określenie.
    > Nie ma możliwości wykorzystania zeznań podejrzanego gdy był jeszcze

    Właśnie to co napisałeś - brak możliwości wykorzystania. Wybacz, że
    wyraziłem to niezbyt konretnie.

    > Nie masz racji. art 233 kk § 2. Poza tym poczytaj orzecznictwo.

    A nie trzeba w pouczeniu podać, że przesłuchiwany zapoznał się również
    z treścią artykułów dotyczących zeznań mogących obciążyć zeznającego
    oraz zwalniającego go z obowiązku zeznawania w przypadku gdy podejrzanym
    jest bliska osoba? Sformułowania, których użyłem mogą być nieprecyzyjne,
    ale ponieważ wspominałeś już o tym, powinny być wystarczająco jasne.
    Chętnię zajrzę do orzecznictwa, ale nie dziś. :-) Szczerze mówiąc nie
    wiem kiedy. :-P

    > Co to ma wspólnego z przypadkiem szwagra badzia? Poza tym jak wyobrażasz
    > egzekucję długu o którym pisałeś?

    Nie podałem wszystkich okoliczności. Była możliwość ściągnięcia, ale
    komornik de facto się nie przyłożył, w mojej ocenie. Pieniądze były i w
    kraju, a wierzyciel udostępnił stosowne informacje. Wiem, wiem co powiesz...
    Tylko trudno mi jednak się zgodzić z takim podejściem do wykonywanej pracy,
    że za pierszym razem partaczy sie robote w myśl niepisanej zasady: co się
    odwlecze, może uciecze.
    (Za) Swobodnie czujesz się w tej dziedzinie[*] ale to wcale nie oznacza, że
    panują tu logiczne zasady. :-)

    [*] dotyczy "falandyzacji"

    --
    "I the heir of all the ages, in the foremost files of time"

    Locksley Hall by Alfred, Lord Tennyson

  • 103. Data: 2007-08-30 05:51:31
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Powinien godziwie zarabiać.

    Niestety godziwie nie zarabia.

    > Jeśli przychodzi do Ciebie człowiek stosujący
    > regułę "Nie suknia zdobi..." i wpisuje w polu "kwota" formularza mandatu
    > kwotę dziesięciokrotnie wyższą od wartości ubrania, które ma na sobie...
    > Jak zareagujesz?

    Normalnie. Jeśli uważam że jestem winien wykroczenia to zapłacę mandat jeśli
    nie to odwołam się do sądu.

  • 104. Data: 2007-08-30 06:04:54
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > A nie trzeba w pouczeniu podać, że przesłuchiwany zapoznał się również
    > z treścią artykułów dotyczących zeznań mogących obciążyć zeznającego

    Poucza się go o tym tylko wtedy gdy jest podejrzewany że to on popełnił ten
    czyn a za mało jest dowodów żeby mu przedstawić zarzuty.

    > oraz zwalniającego go z obowiązku zeznawania w przypadku gdy podejrzanym
    > jest bliska osoba?

    Jeśli zeznaje w sprawie w której jest podejrzanym bliska osoba to zawsze o
    tym się poucza.

> [...]
    > niepisanej zasady: co się odwlecze, może uciecze.
    > (Za) Swobodnie czujesz się w tej dziedzinie[*] ale to wcale nie oznacza,

    Niestety nie panują logiczne tym bardziej nie zawsze zgodne z prawem.
    Komornicy, policjanci, prokuratorzy to tylko ludzie i czasami są
    nieuczciwi. W wymiarze sprawiedliwości nie powinno być miejsca dla
    nieuczciwych ludzi i powinno się ich eliminować.

  • 105. Data: 2007-08-30 09:40:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 30 Aug 2007 07:51:31 +0200, Gienek <g...@s...pl>
    wrote:

    >Niestety godziwie nie zarabia.

    Znaczy kradnie?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 106. Data: 2007-08-30 09:55:53
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > Znaczy kradnie?

    Nie bardzo cię rozumiem. Uważasz że jeżeli ktoś nie zarabia godziwie to musi
    odrazu kraść?

  • 107. Data: 2007-08-30 11:44:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 30 Aug 2007 11:55:53 +0200, "Gienek" <g...@s...pl>
    wrote:

    >Nie bardzo cię rozumiem. Uważasz że jeżeli ktoś nie zarabia godziwie to musi
    >odrazu kraść?

    Oczywiście. Godziwie to inaczej godnie. Jeśli ktoś zarabia nie zarabia
    godziwie, to znaczy, że zarabia niegodziwie.

    Zauważ, że z godnością to się na przykład znosi przeciwności losu i
    klepie biedę, a nie kradnie.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 108. Data: 2007-08-30 12:21:51
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

> [...]
    > godziwie, to znaczy, że zarabia niegodziwie.
    >
    > Zauważ, że z godnością to się na przykład znosi przeciwności losu i

    Już się całkiem pogubiłem. O co Ci chodzi?

  • 109. Data: 2007-08-30 12:40:32
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 28 Sie, 15:32, Wojciech Bańcer <p...@p...pl> wrote:

    > Nie "brak dostępu do broni". Brak ograniczeń prawnych, czyli teoretycznych
    > nawet konsekwencji za sprzątnięcie kogoś [1]. Teraz konsekwencji nie obawia
    > się co najwyżej garstka obywateli. Natomiast obawia się ich na tyle dużo
    > osób, że jestem w stanie spać spokojnie.
    >
    > [1] Odpowiadałem pod postem o zniesieniu policji i regulacji
    > i daniu wszystkim broni.

    Proponuje sprecyzowac stanowiska. Ja twierdze, ze celowy i optymalny
    jest stan wspolistnienia:
    - prawa, regulujacego odpowiedzialnosc za przestepstwa, w
    szczegolnosci za zabojstwa z uzyciem broni palnej
    - policji i wymiaru sprawiedliwosci, egzekwujacych jw
    - wolnego dostepu do broni palnej dla obywateli

    I tego pogladu jestem sklonny bronic.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 110. Data: 2007-08-30 13:26:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 30 Aug 2007 14:21:51 +0200, "Gienek" <g...@s...pl>
    wrote:

    >Już się całkiem pogubiłem. O co Ci chodzi?

    O to, że z niezrozumiałych powodów ktoś, kto godnie znosi niskie
    zarobki nazywany jest tym, który nie zarabia godziwie, a ten, kto ima
    się niegodziwych zajęć, za co zarabia sporą kasę uznawany jest za
    godziwie wynagradzanego.
    --
    ___________/ GG: 3524356