PracaGrupypl.praca.dyskusje › w jakim formacie CV ?

  • 81. Data: 2008-02-06 16:58:23
    Temat: Re: w jakim formacie CV ?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-06, Pe.Ka <c...@t...cy> wrote:

    [...]

> [...]
    > początku. Może i kandydatowi na pracownika powinno zależeć, żeby firma
    > go odczytała ale to 1 przypadek na 100. W pozostałych 99 to firmie
    > powinno zależeć, żeby przeczytać to co wysłał nadawca bo ktoś np.
    > składając zamówienie będzie miał gdzieś niekompetentną sekretarkę czy
    > braki w oprogramowaniu. I dlatego stanowiska, na które przychodzą
    > informacje z zewnątrz muszą mieć możliwość odczytania wszystkiego. Tak
    > samo jak osoby na tych stanowiskach muszą umieć to obsłużyć. Potem sobie
    > mogą to wewnętrznie dla niekumatych kierowników na doce czy rtf-y czy

    To przypomina dialog:
    - To strasznie nieprofesjonalne! Tak nie mozna robić!
    - Wiem, ale tak się robi w wielu firmach
    - To naprawdę tak nie można! Taka firma jest z definicji kiepska
    - Ale i tak takie istnieją

    I tak w kółko się obijamy tymi samymi argumentami. Ma to sens?
    Ten kto będzie chciał sobie zwiększyć szanse, wyśle w *.doc.
    Ten kto nie, ten nie.

    I żadne przekonywania o wyższości pdf, czy dowodzenia że taka
    firma to na pewno jest "dno i metr mułu" tego nie zmienią.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 82. Data: 2008-02-09 09:52:17
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT Immona pisze:

    > Tia. Ja z pewnym zdziwieniem patrze sie na ideologizowanie formatow
    > plikow i zwiazane z tym emocje. Wysylajac komukolwiek cookolwiek w
    > sytuacji biznesowej chcemy sie skutecznie porozumiec, a nie wyrazic
    > swoje poglady polityczne, zas anty-MS to poglad polityczny.

    Erm. Tego. Wybór formatu pliku (a ściślej: formatu otwartość czy
    zamkniętość) to jest sprawa techniczna *i* polityczna. W przypadku
    agencji rządowych i wszystkich, które muszą przechowywać dane przez 5
    lub więcej lat i być w stanie swobodnie je przetwarzać po dwudziestu
    latach. I w tym wypadku trzeba się dobrze zastanowić, czy chce się
    wybierać formaty zamknięte, otoczone patentami i kontrolowane przez
    jedną firmę, czy może jednak nie. A prywatne firmy niech sobie radzą z
    tym problemem jak im się żywnie podoba.

    ...więc histeryzowanie, że durna sekretarka, że jak można chcieć plik w
    formacie *.doc... Przesada.

    Jubal

    PS. OO jest bardzo przyjemny w użyciu, jak się wie, jak używać stylów.

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    Excellent day for drinking heavily. Spike office water cooler.

  • 83. Data: 2008-02-09 09:56:18
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT Marcin Kwiatkowski pisze:

> [...]
    > sekretarka powinna sobie z tym poradzić (do jasnej... do jednego z jej
    > obowiązków należy organizacja dokumentów. Jak nie umie kliknąć 2x na
    > PDF'a, albo zainstalować AR to IMO jest niekompetentna). Nie jestem
    > fanatykiem Linuksa, Uniksa, Windowsa, open-source czy innych. Tworzę (w
    > większości) oprogramowanie zamknięte, choć opierające się (pracujące pod
    > kontrolą) na Linuksie właśnie (a raczej uC-Linux. Tam nawet WinCE nie
    > pójdzie) i nie odczuwam potrzeby posiadania windowsa i worda "bo kiedyś
    > być może będę musiał coś napisać a druga osoba tego może nie odczytać".

    Ejże, jestem pewien, że nawet w Cork słyszali o OpenOffice. ;->

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    It is easier to fight for one's principles than to live up to them.

  • 84. Data: 2008-02-09 14:36:07
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > obecnie szukam pracy i wysyłam CV-ki w formacie pdf głównie z tego powodu
    > że
    > szczęśliwie nie mam windowsa i offica tylko linuksa i OO, pozatym CV w
    > takim formacie wygląda o niebo lepiej niż jako ms doc, jest miłe dla oka i
    > przejrzyste

    co ma format do wygladu dokumentu?
    pytam powaznie, ale wydawalo mi sie ze zapisanie w wielu formatach tego
    samego dokumentu nie powoduje zmiany jego wygladu:)
    ja rozumiem ze mozna miec swoje przekonania i byc pewnym ze sa jedynie
    slusznie, ale pisanie ze dokument spod OO wyglada lepiej niz z programu MS
    to wg mnie kretynizm i totalny brak podstawowej wiedzy:)

    o reszcie bylo w archium wiec mozna rzucic okiem.

    wg mnie najlepiej wyslac jako PDF i ma sie spokoj, sa darmowe narzedzia do
    tego i koniec.
    a z doswiadczenia wiem ze wyslanie do wielu firm czegokolwiek w formacie OO
    powoduje poroblem z odczytaniem tego wiec lepiej swoje szanse zwiekszac niz
    zmniejszac. stad jasli sie jest zatwardzialym fanem OO to wyslac to jako PDF
    i spokoj sie ma:)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 85. Data: 2008-02-10 23:50:34
    Od: "karol" <k...@c...tam>

    > ostatnio otrzymałem maila od jakiejś tępej sekretarki że jej sie to w MS
    > nie
    > otwiera i tu się zacząłem zastanawiać ile takich głupich blondynek od
    > podawania kawy wywaliło te maile do kosza?

    hm... format pdf jest tak samo popularny jak doc, z tą różnicą, że czytnik
    pdf'a jest darmowy, a doc'a kosztowny (jak firma życzy sobie cv w danym
    formacie to niech ci zakupi oprogramowanie do jego tworzzeniaO)

    wiesz, z tymi ofertami pracy często jest tak, że one tylko je udają, a tak
    naprawdę jest to biznes zbierania i handlu danymi osobowymi (dajesz niby
    ogłoszenie dobrze płatnej pracy i otrzymujesz masę danych osobowych, teraz
    wystarczy je przepisać do bazy danych i sprzedać za grubą kasę jakiejś
    firmie)

    ta niby sekretarka dzwoniła bo pewnie nie umiała przepisać danych z pdf'a do
    swojej bazy, ale są takie co to potrafią,
    ja osobiście wysyłam cv w postaci strony www (każda głupią sekretarka
    korzystająca z interetu ma zainstalowaną przeglądarkę internetową, a w
    dodatku mogę skutecznie ukryć w kodzie strony nawet takie znikome dane
    osobowe jak adres email, ale to już zabawa dla programisty

    moja rada:
    1. nie zmieniaj formatu cv, pdf jest ok
    2. w cv podawaj jak najmniej danych osobowych (jeśli telefon to komórka,
    jeśli email, to jakiś specjalnie w tym celu założony)

  • 86. Data: 2008-02-11 21:25:32
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Mon, 11 Feb 2008 00:50:34 +0100, "karol" <k...@c...tam> wrote:

    >hm... format pdf jest tak samo popularny jak doc, z tą różnicą, że czytnik
    >pdf'a jest darmowy, a doc'a

    ...również darmowy (Word Viewer).

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 87. Data: 2008-02-12 06:58:20
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Any User pisze:

    > 1. A w czym problem, aby kupić sobie normalny system i pakiet biurowy?

    Bo się go nie użyje do niczego ponad stworzenie CV? - z biznesowego
    punktu widzenia to marnotrastwo.

    > 2. Trochę szacunku do sekretarek/rekruterek. To one będą decydować o
    > Twoim losie, a nie odwrotnie.

    O swoim losie decuduje przede wszystkim on sam.

    > 3. MsOffice jest standardem biznesowym i pora się do tego przyzwyczaić,
    > a nie próbować wszystkich przekonywać, że standardy to tylko jakieś ISO
    > ustala.

    No tak nad ISO jest AnyUser :P

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 88. Data: 2008-02-12 07:12:35
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Immona pisze:

    > BTW: w krajach rozwinietych MS Word jest jeszcze bardziej popularny,
    > poniewaz jest calkowicie dostepny cenowo dla przecietnego czlowieka.

    Tu nie chodzi o powszechność, tylko czy potrzebuję tego. W firmie, w
    której pracuje z MSOffice zrezygnowano z prozaicznego powodu - braku
    zgodności między soba pakietu. Nikt rozsądny w duzej firmie nie zmienia
    całego sprzetu i systemów w firmie jednoczesnie i dodatkowo, jeśli nie
    ma takiej potrzeby, a kupowanie dla wszystkich pracowników najnowszą
    wersję office, gdy tylko wyjdzie uznano za rozrzutność, jest kilka osób,
    którym to jest niezbędne i one mają, w firmie jednak obowiązują
    dokumenty open office i w pdf-ie.

    > Popularnosc darmowych rozwiazan w Polsce wynika po czesci z tego, ze ich
    > darmowosc jest bardziej atrakcyjna niz tam, gdzie soft kosztuje tyle
    > samo, ale przecietne zarobki sa dwa czy cztery razy wyzsze.

    Bzdura. Patrząc na popularność drogich gier. Wiele osób skorzysta z
    pirata, inni odłożą i sobie kupią, jeśli uznają, że im jest to
    potrzebne, ale jeśli ma być potrzebne tylko do wysyłania cv, to wybacz,
    ale nikt rozsądny nie wyda specjalnie na to pieniędzy.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 89. Data: 2008-02-12 07:21:16
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2008-02-05, Pe.Ka <c...@t...cy> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Word Viewer też jest darmowy. A linux ma mniej niż 5% udziału
    > na desktopach. A jak sądzę więcej niż 5% rekruterów ma problem
    > z PDFem. Ale oczywiście jak się ma robotę i to dobrze płatną,
    > to można rozpowszechniać ideolo i mówić co to by się nie
    > zrobiło, czego by się nie odrzuciło 'w imię zasad' i jakie
    > to rekruterki są blondynki. ;>

    mozesz jeszcze dodac, że ludzie używający linuksa na desktopie są
    zazwyczaj ludzmi poszukiwanymi ze względu na umiejętności, więc
    przegapienie takiej oferty kosztować będzie firmę, tym bardziej, że
    teraz skończyły się w wielu branżach czasy, gdy 100 osób czekało na twoe
    stanowisko.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 90. Data: 2008-02-12 07:55:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 11 Feb 2008 22:25:32 +0100, Maciej Bojko
    <m...@g...com> wrote:

    >...również darmowy (Word Viewer).

    Mhm. A system na którym chodzi to za darmo?
    --
    ___________/ GG: 3524356