PracaGrupypl.praca.dyskusje › w jakim formacie CV ?

  • 21. Data: 2008-02-05 15:36:54
    Temat: Re: w jakim formacie CV ?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-05, Pe.Ka <c...@t...cy> wrote:

    [...]

    > uniwersalnym. Da się go odczytać na każdej praktycznie platformie
    > sprzętowej i systemowej wyposażonej w GUI, korzystając z ogólnie
    > dostępnego i bezpłatnego czytnika.

    Word Viewer też jest darmowy. A linux ma mniej niż 5% udziału
    na desktopach. A jak sądzę więcej niż 5% rekruterów ma problem
    z PDFem. Ale oczywiście jak się ma robotę i to dobrze płatną,
    to można rozpowszechniać ideolo i mówić co to by się nie
    zrobiło, czego by się nie odrzuciło 'w imię zasad' i jakie
    to rekruterki są blondynki. ;>

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 22. Data: 2008-02-05 16:16:18
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 5 Lut, 10:06, bullet <f...@o...pl> wrote:
    > zastanawiam się czy pisać w mailu adnotację, że to jest pdf,

    Ja zawsze pisze w PDF+adnotacja w mailu ze CV i LM jest wlasnie w tym
    formacie.
    Jaka jest tego skutecznosc to nie wiem (w sensie jaki procent nie
    czytany idzie do kosza).

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 23. Data: 2008-02-05 16:38:17
    Od: Marcin Kwiatkowski <m...@s...com.nospam>

    Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    > to można rozpowszechniać ideolo i mówić co to by się nie
    > zrobiło, czego by się nie odrzuciło 'w imię zasad' i jakie

    Czyli w celu napisania CV muszę zrezygnować z podstawowego narzędzia
    pracy, kupić windowsa i worda, albo szukać kafejki internetowej z
    takowym (w promieniu 100km ode mnie takiej nie ma)? Dziękuję, ja
    wysiadam. PDF'a otworzy się wszędzie. Nawet średnio rozgarnięta
    sekretarka powinna sobie z tym poradzić (do jasnej... do jednego z jej
    obowiązków należy organizacja dokumentów. Jak nie umie kliknąć 2x na
    PDF'a, albo zainstalować AR to IMO jest niekompetentna). Nie jestem
    fanatykiem Linuksa, Uniksa, Windowsa, open-source czy innych. Tworzę (w
    większości) oprogramowanie zamknięte, choć opierające się (pracujące pod
    kontrolą) na Linuksie właśnie (a raczej uC-Linux. Tam nawet WinCE nie
    pójdzie) i nie odczuwam potrzeby posiadania windowsa i worda "bo kiedyś
    być może będę musiał coś napisać a druga osoba tego może nie odczytać".

    --
    www.slacht.com, Lead Developer
    mob: +353(0)862617228, fix: +353 28 36860

  • 24. Data: 2008-02-05 16:42:16
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Lukasz 'LCF' Jagiello" <L...@...LOVE.SPAM> wrote in message

    > Może podać definicje "normalnego systemu i pakietu biurowego" ?

    > Szacunek dla ignorantów i ograniczonych technologicznie ludzi ? Nie
    > widzę sensu.

    Ooo genialne! Proponuje wszystkim anty-doc zamieszczac taki disclaimer w
    swoich aplikacjach:
    PS: Zalaczone CV i LM jest w standardowym formacie PDF, Poniewaz nie widze
    sensu w szacunku dla ignorantów i ograniczonych technologicznie ludzi, nie
    przewiduje dostarczenia wspomnianych dokumentow w formacie DOC.

    > Co Ty bredzisz ?

    Ale o czym tu dyskutowac, albo chcesz znalezc prace, ale chcesz kogos
    pouczac, i zaleznie od twojej sytuacji, tak zrobisz. I po co ta dyskusja.
    Przeciez jesli jakas super firma z bajecznymi warunkami pracy i placa
    starczaca na kupno jachtu..co miesiac, zazyczy sobie CV w M-pliku albo w
    formacie binarnym nawilzaczy z Tatooine to jest to indywidualna sprawa
    ewentualnych kandydatow, czy sie dostosuja i zaaplikuja, czy tez beda "miec
    focha" i nie wysla albo wysla w swoich interpretacjach standardow ISO, IEEE,
    ITU, etc.

    pozdr

  • 25. Data: 2008-02-05 16:45:57
    Od: Marek Pawełek <m...@U...wp.pl>

    bullet wrote:
    > wysyłam CV-ki w formacie pdf głównie z tego powodu że
    > szczęśliwie nie mam windowsa i offica tylko linuksa i OO, pozatym CV w
    > takim formacie wygląda o niebo lepiej niż jako ms doc, jest miłe dla oka i
    > przejrzyste

    Ja również tak uważam i wysyłam CV w pdf; jeszcze mi się nie zdarzyło,
    żeby ktoś nie mógł sobie z nim poradzić - chyba że moje CV trafiało
    prosto do kosza, a ja o tym nie wiem :)

    > i czy opłaca się pisać, że to pdf i jak są problemy z otwarciem to niech
    > dadzą znać lub otworzą adobem

    Tak sobie sprawdziłem - w OO 2.0 (Linux) i 2.3 (Windows) jest opcja
    zapisywania plików zarówno w formacie .doc (dla Office 95/97 i XP) i
    .rtf . Sprawdzałeś? :) Więc jak ktoś zgłasza problem, zawsze możesz
    wysłać w takim formacie jakiego oczekuje.

    > pozdrawiam

    pozdrawiam, Marek

  • 26. Data: 2008-02-05 16:57:36
    Od: Lukasz 'LCF' Jagiello <L...@...LOVE.SPAM>

    Dnia Tue, 5 Feb 2008 17:42:16 +0100, Z napisal(a):
    >>> 2. Troch

  • 27. Data: 2008-02-05 17:08:59
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Nie zabardzo widz? sens dlaczego mia?bym si? t?umaczy? z faktu wysy?ania
    > ustandaryzowanego dokumentu tekstowego. Co najwy?ej osoba kt?ra
    > stwierdza ?e nie potrafi obs?u?y? formatu PDF wystawia sobie ?wiadectwo
    > powa?nej u?omno?ci technologicznej i zastanawiaj?ce jest kto j?
    > zatrudni? do obs?ugi korespondencji elektronicznej.

    Wydaje mi się, że gdybym ja szukał pracy, to bym się bardziej
    zastanawiał, kto zatrudni mnie, a nie kto zatrudnił niekompetentną
    osobę, np. córkę szefa. Ale to taka moja prywatna opinia...

    > Jak ju? pisa?em kiedy? wcze?niej, firmy kt?re usilnie broni? si? przed
    > tak oczywistymi rzeczami jak dokument w formacie PDF nale?y omija? z
    > daleka, bo niczego dobrego to nie wr?y.

    Przy czym zakładasz tutaj, że wszyscy czytelnicy są wybitnymi
    specjalistami, o których to firmy muszą walczyć, a nie odwrotnie. Co
    jest o tyle złe, że jak jakiś zwykły szaraczek to przeczyta, to się
    jeszcze w to wczuje i sobie zaszkodzi...

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 28. Data: 2008-02-05 17:33:46
    Od: sz <s...@b...no>

    Lukasz 'LCF' Jagiello wrote:

    > Nie zabardzo widz? sens dlaczego mia?bym si? t?umaczy? z faktu wysy?ania
    > ustandaryzowanego dokumentu tekstowego. Co najwy?ej osoba kt?ra
    [...]

    panie standard, nie wysyłaj postów w iso podając w nagłówku że to utf-8
    bo mnie czcionki bolą!

  • 29. Data: 2008-02-05 17:58:01
    Od: Lukasz 'LCF' Jagiello <L...@...LOVE.SPAM>

    Dnia Tue, 05 Feb 2008 18:33:46 +0100, sz napisal(a):
    > [...]
    >
    > panie standard, nie wysyłaj postów w iso podając w nagłówku że to utf-8
    > bo mnie czcionki bolą!

    No niestety nie zwróciłem uwagi, że przede mną osobą używa wadliwego
    czytnika który mimo że użył iso8859-2 nie zadeklarował tego.

    --
    *| / / / ___/ __/ Łukasz Jagiełło - lukasz<at>jagiello<dot>org |*

  • 30. Data: 2008-02-05 18:00:45
    Od: kondi <k...@g...pl>

    Marcin Kwiatkowski wrote:

    > Czyli w celu napisania CV muszę zrezygnować z podstawowego narzędzia
    > pracy, kupić windowsa i worda, albo szukać kafejki internetowej z
    > takowym (w promieniu 100km ode mnie takiej nie ma)

    nie musisz, wystarczy korzystajac z oo zapisac w formacie doc