-
101. Data: 2008-02-12 17:35:36
Temat: Re: w jakim formacie CV ?
Od: "Piotrek" <...@...ru>
> Tu nie chodzi o powszechność, tylko czy potrzebuję tego. W firmie, w
> której pracuje z MSOffice zrezygnowano z prozaicznego powodu - braku
> zgodności między soba pakietu. Nikt rozsądny w duzej firmie nie zmienia
> całego sprzetu i systemów w firmie jednoczesnie i dodatkowo, jeśli nie ma
> takiej potrzeby, a kupowanie dla wszystkich pracowników najnowszą wersję
> office, gdy tylko wyjdzie uznano za rozrzutność, jest kilka osób, którym
> to jest niezbędne i one mają, w firmie jednak obowiązują dokumenty open
> office i w pdf-ie.
hmmm a co to takiego niekompatybilnego tam jest czego niemoze ustawic
srednio rozgarniety admin ustawic zeby bylo OK?
bo ja w firmie pamietam jedna zmiane w dziale finansowym z offica 2000 na
2003 po tym jak sporawe excele z hiperlaczami zaczynaly szalec na office
2003.
do dzisiaj w firmie sa officy 2000,2003 i pojawiaja sie powoli 2007 w
firmach ktore nie maja MOLPa z mozliwoscia instalowania wersji w dol.
szczegolnie MOLP jest istotny bo dzieki temu jeszcze dlugo bedzie mozna
kupowac nowego offica(2007 jest obecnie w sprzedazy) z mozliowscia
instalowania 2003 na tych licencjach.
wszystko w firmie dziala, ludzie wymieniaja sie plikami i niema zadnych
problemow, wiec pisanie ze co nowa wersja offica wyjdzie to trzeba zmieniac
jest wg mnie troche przesadzona.
--
pzdr
piotrek
-
102. Data: 2008-02-13 08:06:27
Temat: Re: w jakim formacie CV ?
Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>
Piotrek pisze:
>> Tu nie chodzi o powszechność, tylko czy potrzebuję tego. W firmie, w
>> której pracuje z MSOffice zrezygnowano z prozaicznego powodu - braku
>> zgodności między soba pakietu. Nikt rozsądny w duzej firmie nie zmienia
>> całego sprzetu i systemów w firmie jednoczesnie i dodatkowo, jeśli nie ma
>> takiej potrzeby, a kupowanie dla wszystkich pracowników najnowszą wersję
>> office, gdy tylko wyjdzie uznano za rozrzutność, jest kilka osób, którym
>> to jest niezbędne i one mają, w firmie jednak obowiązują dokumenty open
>> office i w pdf-ie.
>
> hmmm a co to takiego niekompatybilnego tam jest czego niemoze ustawic
> srednio rozgarniety admin ustawic zeby bylo OK?
> bo ja w firmie pamietam jedna zmiane w dziale finansowym z offica 2000 na
> 2003 po tym jak sporawe excele z hiperlaczami zaczynaly szalec na office
> 2003.
> do dzisiaj w firmie sa officy 2000,2003 i pojawiaja sie powoli 2007 w
> firmach ktore nie maja MOLPa z mozliwoscia instalowania wersji w dol.
> szczegolnie MOLP jest istotny bo dzieki temu jeszcze dlugo bedzie mozna
> kupowac nowego offica(2007 jest obecnie w sprzedazy) z mozliowscia
> instalowania 2003 na tych licencjach.
>
> wszystko w firmie dziala, ludzie wymieniaja sie plikami i niema zadnych
> problemow, wiec pisanie ze co nowa wersja offica wyjdzie to trzeba zmieniac
> jest wg mnie troche przesadzona.
Chodzi o dokumenty worda. Arkusz kalkulacyjny potrzebny jest nielicznym
do pracy. Niektórzy zapominają, by zapisać dokument w niższym
standardzie, zapisują w aktualnym, a później jest problem z odtworzeniem
tego na komputerze gdzie jest wersja starsza office'a. Łatwiej jest
ujednolicić oprogramowanie darmowe, a tym którzy potrzebują kupować
najnowszy soft niż na wszystkich komputerach kombinować z różnymi
wersjami office'a. Dokumenty edycyjne krążą po firmie w formacie open
office, a nieedycyjne w pdf-ie - podpisanym wewnetrznym podpisem
elektronicznym.
--
Kaczus/Pegasos User
http://kaczus.republika.pl
nie zapomnij zamówić Total Amigi (Polska Edycja)
http://www.ppa.pl/totalamiga/#zamowienia
-
103. Data: 2008-02-13 08:13:37
Temat: Re: w jakim formacie CV ?
Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
On 2008-02-13, Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl> wrote:
[...]
> Chodzi o dokumenty worda. Arkusz kalkulacyjny potrzebny jest nielicznym
> do pracy. Niektórzy zapominają, by zapisać dokument w niższym
> standardzie, zapisują w aktualnym, a później jest problem z odtworzeniem
> tego na komputerze gdzie jest wersja starsza office'a.
To gdzieś jeszcze używają Office 95? Bo 97/2000/XP są kompatybilne.
A do 2007 to chyba jest plugin (mi w 2003 się włączyła strona z pluginem
jak próbowałem odczytać docx).
--
Wojciech Bańcer
p...@p...pl
-
104. Data: 2008-02-13 17:34:08
Temat: Re: w jakim formacie CV ?
Od: "Piotrek" <...@...ru>
> Chodzi o dokumenty worda. Arkusz kalkulacyjny potrzebny jest nielicznym do
> pracy. Niektórzy zapominają, by zapisać dokument w niższym standardzie,
> zapisują w aktualnym, a później jest problem z odtworzeniem tego na
> komputerze gdzie jest wersja starsza office'a.
no to worda opanowac to kazdy srednio rozgarniety informatyk potrafi.
ustawic raz a dobrze zgodnosc oprogramowania i po sprawie, obojetne jak
uzytkownik bedzie zapisywac poki nie bedzie grzebac w opcjach bedzie
zapisywac poprawnie.
dla innych srednio odpornych uzytkownikow z innych firm na ktorych niemamy
wplywu i przysla cos w formacie offica 2007 jest plugin do wczesniejszych
wersji i tez zalatwia w supelnosci sprawe.
> Łatwiej jest ujednolicić oprogramowanie darmowe, a tym którzy potrzebują
> kupować najnowszy soft niż na wszystkich komputerach kombinować z różnymi
> wersjami office'a.
poki chodzi o worda to jeszcze mozna sie meczyc z OO, ale jak byscie mieli
korzystac z mocno zaawansowanych arkuszy to OO by polegl i byly by problemy.
wg mnie najprosciej pomeczyc support IT zeby sie troszke przylozyl do
konfiguracji i bylo by po problemie, do tego minimalna znajomosc licencji MS
i by bylo wszystko dobrze.
mam przyklady z kilku firm od 200 do 1200 osob gdzie niema problemow z
roznymi wersjami offica i nikt nie mysli o przechodzeniu na OO
--
pzdr
piotrek
-
105. Data: 2008-02-14 08:02:00
Temat: Re: w jakim formacie CV ?
Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>
Piotrek pisze:
>> Łatwiej jest ujednolicić oprogramowanie darmowe, a tym którzy potrzebują
>> kupować najnowszy soft niż na wszystkich komputerach kombinować z różnymi
>> wersjami office'a.
>
> poki chodzi o worda to jeszcze mozna sie meczyc z OO, ale jak byscie mieli
> korzystac z mocno zaawansowanych arkuszy to OO by polegl i byly by problemy.
> wg mnie najprosciej pomeczyc support IT zeby sie troszke przylozyl do
> konfiguracji i bylo by po problemie, do tego minimalna znajomosc licencji MS
> i by bylo wszystko dobrze.
> mam przyklady z kilku firm od 200 do 1200 osob gdzie niema problemow z
> roznymi wersjami offica i nikt nie mysli o przechodzeniu na OO
Po za księgowościa, gdzie na szybko trzeba zrobić jakies zestawienia w
arkuszu,
nikt wiecej nie potrzebuje żadnych zaawansowanych rzeczy robić, od tego są
wyspecjalizowane narzędzia. Do przesłanych dokumentów jest word viewer,
wiec nie ma problemu w odczycie, a decyzja o przejściu na oo zapadla
jakiś rok temu i na razie nikt nie narzeka, a jak działa, to po co
zmieniać. Co do ustawień przez administratora, to nie do końca jest
takie proste, bo firma ma kilka mniejszych oddziałów rozsianych po kraju
i stąd były problemy, a zatrudnianie w każdym najmniejszym nawet
oddziale informatyka jest bez sensu.
--
Kaczus/Pegasos User
http://kaczus.republika.pl
nie zapomnij zamówić Total Amigi (Polska Edycja)
http://www.ppa.pl/totalamiga/#zamowienia
-
106. Data: 2008-02-14 11:04:37
Temat: Re: w jakim formacie CV ?
Od: "hopsiup" <h...@s...pl>
Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości
news:foagf6$292q$1@opal.icpnet.pl...
>>>>> Może i wstyd, ale za to można się było w tych wszystkich firmach
>>>>> całkiem dobrze rozwinąć, a nie wszyscy byli dziećmi właścicieli...
>>>>>
>>>> I ponownie mam inne doświadczenia. W większości przypadków od
>>>> dzieci właściciela (on) wymagał o wiele więcej. Większe obowiązki,
>>>> większa odpowiedzialność, ale za razem i większe zaufanie.
>>> Ale widzisz, to ściśle zależy od tego, czy mówimy o tych dzieciach,
>>> w których pokłada się nadzieje na np. przejęcie firmy w przyszłości,
>>> czy o tych, które trzeba po prostu gdzieś upchnąć, bo z normalnej
>>> pracy by wyleciały.
>>
>> To się nie upycha jako sekretarki, bo jak zapomnij ktoregoś razu
>> przekazać
>
> A jako kogo się taką zatrudnia? Konstruktywnie proszę.
Na stanowisku any workera, Patryczku