PracaGrupypl.praca.dyskusjeurlop w okresie wypowiedzenia

  • 1. Data: 2002-10-27 19:22:10
    Temat: urlop w okresie wypowiedzenia
    Od: "F.C." <f...@a...koti.com.pl>

    Witam,

    może ktos mógłby mi pomoc - czy pracodawca ma prawo odmówić
    wykorzystania urlopu wypoczynkowego w okresie wypowiedzenia?

    I jeszcze jedno pytanie - jesli złożę wypowiedzenie w poniedziałek
    (2-tygodniowy termin wypowiedzenia) to czy wypowiedzenie biegnie od tego
    czy dopiero następnego poniedziałku?

    Będę wdzięczna za pomoc

    Frani

  • 2. Data: 2002-10-28 16:38:43
    Temat: Re: urlop w okresie wypowiedzenia
    Od: Zdzisław <s...@s...pl>

    W dniu Sun, 27 Oct 2002 20:22:10 +0100, "F.C." <f...@a...koti.com.pl>
    napisał:
    >może ktos mógłby mi pomoc - czy pracodawca ma prawo odmówić
    >wykorzystania urlopu wypoczynkowego w okresie wypowiedzenia?

    Może odmówic, ale musi wypłacic Ci na koniec ekwiwalent za urlop,
    chyba że idziesz do nowego pracodawcy i ten nowy zgadza się przejąć
    Twój "stary" urlop.

    >I jeszcze jedno pytanie - jesli złożę wypowiedzenie w poniedziałek
    >(2-tygodniowy termin wypowiedzenia) to czy wypowiedzenie biegnie od tego
    >czy dopiero następnego poniedziałku?

    od nastepnego, według mnie
    KP mówi "§ 21. Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmujący tydzień
    lub miesiąc albo ich wielokrotność kończy się odpowiednio w sobotę lub
    w ostatnim dniu miesiąca. "

    Z poważaniem:
    Zdzisław Sokołowski

    Z poważaniem: