PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop

  • 1. Data: 2004-02-16 21:35:36
    Temat: urlop
    Od: "myst" <b...@p...onet.pl>

    Hej

    mam pytanie, rok temu pod koniec stycznia zaczalem prace - bylem jeszcze na
    piatym roku studiow, ale z uwagi na wczesniejsze absolutorium moglem
    rozpoczac prace na pelny etat. Obronilem sie dopiero na poczatku grudnia
    2003.
    Z uwagi na to, ze byla/jest to moja pierwsza praca po studiach, to urlop
    przyslugiwal mi dopiero po rokum natomiast po pol roku prawo do
    wykorzystania polowy urlopu. Oznacza to, ze na caly 2003 i 2004 mialem tylko
    20 dni urlopu. Jestem prawie pewien, ze tak jest w istocie, ale ludzac sie
    ze moze jest inaczej, chcialem zapytac grupowych guru od prawa pracy, czy w
    zwiazku z nowym prawem pracy nie powinienem miec wiecej przyslugujacych mi
    dni wolnych.
    bardzo prosze o pomoc
    pozdrowienia
    Bartek

  • 2. Data: 2004-02-17 19:26:17
    Temat: Re: urlop
    Od: "Kaktus" <p...@h...pl>

    Użytkownik "myst" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwiazku z nowym prawem pracy nie powinienem miec wiecej przyslugujacych mi

    Nie przysługuje Ci więcej dni wolnych.

    --
    Paweł Jóźwicki
    p...@h...pl

  • 3. Data: 2004-02-17 19:32:40
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > zwiazku z nowym prawem pracy nie powinienem miec wiecej przyslugujacych mi

    Witam
    Guru to ja nie jestem ale w tym roku nie nabywasz prawa do nowego urlopu,
    dopiero od 01.01.2005 o ile bedziesz pracował. Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2004-02-17 20:47:59
    Od: j...@o...pl

    Obecnie od 2004 przepisy co do urlopu sie zmieniły. Każdy podejmujący pracę po
    raz pierwszy, w roku kalendarzowym, w którym podjął pracę, uzyskuje prawo do
    urlopu z upływem każdego miesiąca pracy, w wymiarze 1/12 wymiaru urlopu
    przysługującego mu po przepracowaniu roku. W zeszłym roku-po pół roku pracy
    połowa wymiaru urlopu, po roku pracy pełny wymiar urlopu...

    Wymiar urlopu ustalasz na podstawie ukończenia szkół- w Twoim przypadku szkoła
    wyższa 8 lat + rok pracy=9 lat

    tzn. łapiesz się w wymiarze 20 dni urlopu

    wszystko się zgadza; mam nadzieje, że rozwiałam Twoje wątpliwości...
    pozdrawiam