PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa zlecenie?

  • 1. Data: 2007-09-20 20:30:07
    Temat: umowa zlecenie?
    Od: "mietek" <n...@o...pl>

    witam
    Dostałem propozycję przejścia na "akord" (będą mi płacić za każdą sztukę),
    tutaj: http://www.praca-umowy.jrr.pl/umowa-zlecenie.html nie znalazłem
    odpowiedzi, więc napiszcie mi proszę jak wygląda sprawa z:

    składki emerytalno-rentowe do ZUS i do II filara
    czy po pracy w takim podmiocie ma się normalny status "bezrobotnego" w
    biurze pracy?

    dziękuję

  • 2. Data: 2007-09-20 20:34:59
    Temat: Re: umowa zlecenie?
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    mietek napisał(a):
> [...]
    > odpowiedzi, więc napiszcie mi proszę jak wygląda sprawa z:
    >
    > składki emerytalno-rentowe do ZUS i do II filara

    Jeśli nie jesteś studentem do 26 roku życia, to składki ZUS są płacone.

    > czy po pracy w takim podmiocie ma się normalny status "bezrobotnego" w
    > biurze pracy?

    Możesz otrzymać zasiłek, jeśli w ciągu ostatnich 18 miesięcy przez 12
    miesięcy pracowałeś na umowę o pracę lub zlecenie (ozusowaną) i
    otrzymywałeś wynagrodzenie w wysokości co najmniej minimalnego
    wynagrodzenia.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-09-20 20:40:19
    Od: "mietek" <n...@o...pl>

> [...]
    > miesięcy pracowałeś na umowę o pracę lub zlecenie (ozusowaną) i
    > otrzymywałeś wynagrodzenie w wysokości co najmniej minimalnego

    i tu mam pytanie: praca na akord, czyli 1 dnia zarobię np. 40 pln, innego
    35, a innego 45 pln, a Ty piszesz to co powyżej, jak mam to rozumieć, że jak
    nie "wyrobię" pracy na minimalne wynagrodzenie to nie będę miał w
    przyszłości prawa do zasiłku dla bezrobotnych, a co będzie jeśli moje
    wynagrodzenie będzie "skakać" (bo będzie) w skali różnych miesięcy?

  • 4. Data: 2007-09-20 20:44:06
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    mietek napisał(a):

> [...]
    > przyszłości prawa do zasiłku dla bezrobotnych, a co będzie jeśli moje
    > wynagrodzenie będzie "skakać" (bo będzie) w skali różnych miesięcy?

    To jeśli w ciągu 18 miesięcy przed ubieganiem się o zasiłek uzbierasz
    12 miesięcy (niekoniecznie kolejnych), w czasie któych zarobiłeś
    minimalną pensję, to zasiłek będziesz miał. Jeśli nie - to nie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz