PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o poufności

  • 1. Data: 2008-06-07 22:11:07
    Temat: umowa o poufności
    Od: Nilak <n...@S...gazeta.pl>

    Witam
    Czy można zawrzeć w umowie o poufności zapis mówiący mniej więcej:
    - za każde złamanie niniejszej umowy pracodawca wystawia pracownikowi
    rachunek na X PLN z terminem płatności Y dni.
    - pracownik ponosi pełną odpowiedzialność finansową za szkody wyrządzone
    jemu bądź jego klientom.

    PS
    Wiem że można (papier wszystko zniesie) tylko czy to jest zgodne z KP i
    czy niesie za sobą jakiekolwiek konsekwencje.

    PS2
    Czytałem KP i mam dosyć jasno nakreślone kto za co odpowiada i w jakim
    zakresie. Pytanie raczej czy można takimi umowami "omijać/naginać" to co
    jest zapisane w KP. I czy podpisanie czegoś takiego ma sens dla
    którejkolwiek ze stron?

    Pozdrawiam
    Nilak

  • 2. Data: 2008-06-08 00:31:54
    Temat: Re: umowa o poufności
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > - za każde złamanie niniejszej umowy pracodawca wystawia pracownikowi
    > rachunek na X PLN z terminem płatności Y dni.

    biorąc pod uwagę, że wystawienie rachunku pracownikowi w rozumieniu KP
    raczej nie jest możliwe, wnioskuję że najprawdopodobniej nie mówimy w
    ogóle o umowie pracowniczej a jedynie na mocy KC.

    co do KP, to odsyłam do paragrafów z działu piątego KP
    (np. http://gazetapraca.pl/gazetapraca/1,74817,3902738.ht
    ml )