PracaGrupypl.praca.dyskusje › Taki tam wniosek, wnioski absolwenta...

  • 241. Data: 2005-09-21 18:37:15
    Temat: Re: Taki tam wniosek, wnioski absolwenta...
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Koziorozec napisał(a):

    > Praca na etacie, gdzie tylko uczestniczysz w zatrudnianiu pracownika
    > to zupełnie inna 'para kaloszy' niż prowadzenie firmy i kalkulacja,
    > ile można zapłacić pracownikowi.

    Ilu pracowników zatrudniałaś/rekrutowałaś i na jakich stanowiskach? Bo
    twoje podejście do wynagradzania jest jak u karbowego z hipermarketu.
    Może to sprawdza się przy zatrudnianiu sprzątaczek czy kasjerek ale w
    przypadku choć trochę lepiej wykwalifikowanych pracowników już nie.
    Chcąc mieć dobrego i zaangażowanego pracownika trzeba mu uczciwie
    zapłacić. A prócz płacy ważny jest też szacunek dla podwładnych,
    człowiek który ma poczucie krzywdy nie będzie przykładał się do
    wykonywanej pracy.

    > 1000 zł dla sprzątaczki za 8 godzin pracy to więcej niż w moim
    > 40 tys. mieście zarabia sprzedawca w sklepie. Więcej niż dostanie
    > sekretarka z wykształceniem wyższym - która się zatrudnia w małej
    > firmie prywatnej. Kasjer banku zarabia 1500-1600 zł brutto -
    > do rewelacji to nie należy, a chętnych na takie stanowisko jest nadmiar.

    Dziś specjalnie spytałem ile zarabiają ludzie w jednej z firm
    sprzątających - mają ok. 1000zł na rękę (ale na umowach jest sporo
    mniejsza kwota)

    > Masz jakieś stare doświadczenia z państwowych jednostek!

    To akurat dzieje się w niektórych małych firmach prywatnych i S.A.

    > Która firma pozwala sobie na utrzymywanie pracownika, który
    > kradnie albo przychodzi na kacu?

    Co do skacowanych - przyzwolenie na to jest w niektórych firmach
    nieoficjalnym "bonusem". Zresztą nawet gdy chodzi o wykwalifikowanych
    robotników to okazuje się że wcale nie tak łatwo znaleźć chętnego na
    pracę za minimum, wobec tego takie firmy przyjmują różnych podpadziochów
    i tolerują w pewnym zakresie ich wybryki.
    A kradzieże nie tak łatwo znowu udowodnić i upilnować co zostało zużyte
    na potrzeby firmy a co wyniesione..

    > Takie sytuacje to mogą się
    > jeszcze zdarzyć w jakiejś państwowej instytucji.

    Jak widać zdarzają się nie tylko tam. Z państwowymi instytucjami staram
    się mieć jak najmniej do czynienia więc się na ich temat nie wypowiadam.

    > Niektórzy tak zarabiają przez większość życia.
    > Nie patrz na pensje w Warszawie, Krakowie itp.

    Piszę o Łodzi czyli Polsce B.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 242. Data: 2005-09-21 22:06:25
    Temat: Re: [troche OT] Re: Taki tam wniosek, wnioski absolwenta...
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Immona [Wed, 21 Sep 2005 17:55:37 +0200]:

    > w sumie to zaczynamy gledzic OT, ale biorac pod uwage ilosc
    > watkow tego typu, zwlaszcza informatycznych, na tej grupie,
    > chyba nam wybacza.

    Tez tak sadze... ;)

    > (Drugi dzien urlopu, a mi juz zaczyna energia buzowac.
    > Zaczynam sie bac, co moge zrobic podczas tych swoich
    > trzymiesiecznych wakacji.)

    Hehe a ja mam wprost przeciwnie, nic mi sie nie chce robic
    ostatnio. Pogoda taka, w sen zimowy zapadam.

    > Mamy takiego przyjaciela rodziny. O, tu na przyklad doradza:
    > http://www.travelbit.pl/relacje/relacje.php?tom=VI&i
    d=10.

    O! Fajne to jest. I chyba juz wiem co bedzie nastepne :]

    Aczkolwiek jesli mowi, ze wymiana pieniedzy w Chinach nie jest
    problemem i nie wymaga formalnosci... To ja nie wiem jak on to
    robi :) Koniki maja sie na szczescie swietnie.

    > Teraz ma firme organizujaca wycieczki dla spragnionych wrazen

    Tzn? ;) Dzikimi trasami ich ciaga? ;)

    > ale w dawnych czasach jezdzil niskobudzetowo, wrecz wariacko
    > i robil u nas w domu pokazy slajdow z tych wypraw ze swoim
    > komentarzem.

    A wiesz, ze fotki to akurat jest cos, czego z tych wycieczek
    chyba nigdy nie przywiozlam... Troche rysunkow, jakies lokalne
    przedmioty, owszem, ale aparat zawsze mi sie wydawal zbednym
    elementem ekwipunku.

    > Jak Cie kiedys najdzie mysl na podroznicze szalenstwa do malo
    > popularnych zakatkow swiata, daj znac, a Ci dam namiary.
    > Zgromadzil olbrzymia wiedze o przezyciu :)

    O, to moze mi powie o co chodzi z tymi dolarami ;> Nie wiem czy
    to zjawisko powszechne, ale jakos tak bylo, ze sprzedac mozna je
    bylo wszedzie i zawsze, zakupy za nie zrobic tak samo, ale juz
    z kupnem -- same problemy. Co oni z nimi robia, zjadaja? ;) Tzn.
    rzecz jasna nie mowie o bankach... ;)

    > Po prostu kultura kolektywizmu. Mam w tym pewna praktyke, choc
    > nie w tak radykalnej postaci. Chetnie bym sie sprawdzila, jak
    > bym zareagowala na cos takiego. Moze kiedys bede miala okazje.
    > Oby okazja byla ograniczona czasowo :)

    Lepiej zeby tak ;) Moze sie zdrowo rzucic na mozg jak dluzej
    potrwa... ;>

    > Pomysl podrozy czy przeniesienia sie do Chin za chlebem?

    Przeniesienia sie metoda niskobudzetowa...

    > Oni maja taka mentalnosc, nastawiona na prace, kolektywizm,
    > poswiecenie dla grupy i wyksztalcenie, ze z tym naplywajacym
    > do nich kapitalem rzeczywiscie urosna w mocarstwo.

    Tu mozesz miec racje. To narod wyjatkowo dumny ze swojego kraju,
    niezaleznie chyba od prowincji, i jestem przekonana, ze mogliby
    naprawde duzo zdzialac. Widze tam jednak pare przeszkod, m. in.
    bardzo solidny system klasowy. Kontrast miedzy wielkimi miastami
    i prowincja jest tak potezny, ze to nawet nie wyglada na jeden
    kraj... Ba, ten kontrast jest juz swietnie widoczny na obrzezach
    samych miast. Ale fakt, lacza ich potezne wiezi, czesciowo jeszcze
    wywodzace sie z tradycji, czesciowo z 'urobienia' przez wladze.

    Sama nie wiem. Zobaczymy pewnie...

    > Od tak dawna czytuje tamtejsze fora - z powodu osobistego
    > zainteresowania tematem - ze moglabym walnac ciekawy artykul,
    > po dopytaniu sie ludzi z tych forow o kilka szczegolow.

    Ja troche inaczej do tego podchodze. Lubie Chiny takie, jakie
    sa, zaluje ze nie moglam ich poznac przed wszystkimi zmianami,
    jakie wprowadzili jeszcze komunisci. No ale nic, nie mozna miec
    wszystkiego, nie? ;)

    Mozesz mi podrzucic adresy tych forow?

    > Tych Indian bardzo zainteresowaly wlosy na jego nogach,
    > poniewaz oni ich nie maja. Obsiedli go i zaczeli mu je skubac,
    > bo to bylo tak interesujace i niezwykle.

    Hihi tego nie przerobilam ;) Ale chetnie zobaczylabym na zywo ;)

    > I nie wie, co robic, bo to juz zupelnie inny Obiekt i zastosowanie
    > do niego poprzednich przykladow nie jest oczywiste. Buddysci zen
    > powinni sie zachwycic :)

    Podrzuc ktoremus ;) Chociaz oni chyba maja dokladnie odwrotnie.
    Tzn., jesli cos sie ogolnie nadaje do zastosowania, to daje sie
    to tez rozciagnac na wszystko ;)

    > A wiesz, ze stale ceny wymyslili amisze?

    A teraz juz wiem ;) Interesujace w sumie. Faktycznie, bez cen
    mozna sie zdrowo nagadac zeby dowolna pierdule kupic. Jako
    czlowiek zachodu, czasami wole machnac reka i przeplacic ;P

    Kira

  • 243. Data: 2005-09-22 08:17:27
    Od: " Q." <q...@g...pl>

    Poczytajcie sobie ciekawy artykuł na temat bezrobotnych zatrudnianych za
    minimalne pensje http://mojefinanse.interia.pl/news?inf=668782

    Qba

  • 244. Data: 2005-09-22 09:23:28
    Od: "Immona" <m...@s...pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości

    > Re to: Immona [Wed, 21 Sep 2005 17:55:37 +0200]:

    > Tzn? ;) Dzikimi trasami ich ciaga? ;)

    http://www.odyssei.com/pl/travel-article/657-3.html
    http://www.republika.pl/toubkal/img/blanc/blanc.htm
    http://eksplor.linia.pl/dhaulagiri.html

    masz tam tez nazwe firmy. W katalogach znajdziesz kontakt, ale trudno tam
    zastac kogos, kto nie jest na wyprawie. Jest to tez przyklad malej obecnosci
    w Necie bez szkody dla marketingu - od lat nie ma strony firmowej. Nadaje
    sie tez na kanoniczny przyklad czerpania zarobku z zyciowej pasji i to w
    bardzo hardcorowej wersji :)

> [...]
    > chyba nigdy nie przywiozlam... Troche rysunkow, jakies lokalne
    > przedmioty, owszem, ale aparat zawsze mi sie wydawal zbednym

    Jak ktos podrozuje zawodowo, to zdjecia sa jednym ze sposobow finansowania
    wycieczki lub zdobywania sponsorow na kolejne - wystawy, sprzedaz jako
    ilustracje do ksiazek geograficznych i przyrodniczych, jako material
    ilustracyjny do wlasnych ksiazek opisujacych wyprawy. W tym wydaniu niewiele
    to ma wspolnego z Japonczykami robiacymi namietnie zdjecia nie widzac nawet
    tego, co fotografuja :)

> [...]
    > niezaleznie chyba od prowincji, i jestem przekonana, ze mogliby
    > naprawde duzo zdzialac. Widze tam jednak pare przeszkod, m. in.

    Ale wlasnie teraz zaczyna sie awans spoleczny chlopow - przyjezdzaja do
    miast pracowac u wyzyskiwacza w fabryce i zaharowuja sie na smierc
    odkladajac kazdy grosz na edukacje dla syna. Czesc ich synow pojdzie sie
    ksztalcic, przejdzie do wyzszej klasy spolecznej. System klasowy jest ok,
    jesli przez prace i zdolnosci mozna sie wspinac w gore, a dzieki naplywowi
    inwestycji w tej chwili wlasnie taka mozliwosc jest, choc jeszcze nie w
    ciagu jednego zycia, lecz kilku pokolen.

> [...]
    > sa, zaluje ze nie moglam ich poznac przed wszystkimi zmianami,
    > jakie wprowadzili jeszcze komunisci. No ale nic, nie mozna miec

    http://bbs.chinadaily.com.cn/ - tu jest sporo, General jest najbardziej
    zywe. Sporo wulgaryzmu i rasizmu, ale mozna sie dogrzebac do bardzo
    ciekawych i egzotycznych watkow.

    I.