PracaGrupypl.praca.dyskusje › test projekcyjny- "narysuj drzewo owocowe"

  • 21. Data: 2005-06-28 08:32:34
    Temat: Re: test projekcyjny-
    Od: KornelO <r...@p...com>

    Dnia 2005-06-28 09:43, spoglądając w dolinę, Użytkownik Maciek Sobczyk napisał:
    > [...]
    > Instrukcja brzmi wyraźnie - narysuj drzewo a nie opisz :) Tekst to naprawdę
    > zbyt mało.
    > [...]

    Ależ, proszę bardzo :)
    http://www.sudety.nikt.pl/public/drzewo.gif

    Kornel

  • 22. Data: 2005-06-28 08:35:41
    Temat: Re: test projekcyjny- "narysuj drzewo owocowe"
    Od: lynx <t...@p...fm>

    Jednego pięknego dzionka o czasie 28 Jun 2005 10:21:40 +0200, ludzik o
    nazwie Mir <m...@p...onet.pl> wziął i wystukał na klawiaturce
    co następuje:

    > Ja już myślałem, że to dowcip, ale to widzę na poważnie... cóż pozostaje
    > mieć
    > nadzieję, że nigdy na Ciebie ani kogoś podobnego podczas rekrutacji nie
    > trafię.

    [ciach]

    chyba troszkę wąski w rozumowaniu jesteś, no ale są ludzie i taborety

    --
    lynx

  • 23. Data: 2005-06-28 08:46:28
    Od: "macko42" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Maciek Sobczyk <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "macko42" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > gałęzi,

    [...]

    > Instrukcja brzmi wyraźnie - narysuj drzewo a nie opisz :) Tekst to naprawdę
    > zbyt mało.

    ok: http://mors12345.w.interia.pl/drzewo.bmp
    rysowanie myszka nie jest wygodne, ale +- o to mi chodzilo.

    > Drugie i trzecie i ente będzie identyczne :-) Nie widziałem jeszcze, żeby
    > komuś udało się narysować dwa drzewa, których interpretacja znacząco
    > różniłaby się od siebie.

    to ciekawe. 2-gie mialem inne (w sensie rodzaju drzewa).
    ale moze wystarczy jak napiszesz cos nt tego piewszego.

  • 24. Data: 2005-06-28 08:49:18
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia Tue, 28 Jun 2005 10:21:40 +0200, Mir <m...@p...onet.pl>
    napisał:

    > Zawsze dziwiło mnie jak psycholodzy potrafią poznać osobowość drugiego
    > człowieka podczas nawet godzinnej rozmowy

    To akurat uważam za całkiem mozliwe, w pewnym przybliżeniu.

    > albo co gorsza na podstawie rysunków.

    To jest kura, panie generale!

    > Ja jako człowiek konkretny na postawione tak zadanie, narysował bym
    > szybko
    > jakieś kontury drzewa, a tu widzę, trzeba się w cieniowanie bawić.

    O, i wyszłoby, ze jesteś konkretny.

    Ciekawe, co by wyszło z mojego rysunku, który wyglądałby raczej jak
    ideogram w stylu ascii-art z wisząca jedną gruszką (bo 1. nie umiem
    rysować 2. gruszka jest łatwo rozpoznawalna - np. moje jabłko mogłoby byc
    wzięte za pomidor, pomarańczę lub brzoskwinię, obawiam się 3. jestem
    leniwy i lubię osiągać cel najmniejszym wysiłkiem - cztery kreski
    + gruszka spełniłyby warunki zadania)

    > Rozumiem, że
    > punktują Ci, którzy w trakcie proszą o kredki?

    albo ci, którzy ich nie potrzebują - mozna wziąć spinacz, zrobic lekkie
    nakłucie palca i narysować toto (znaczy wg mojej ww. koncepcji
    plastycznej) własną krwią przy minimum strat własnych :)

    tu bym postawił na swoją asertywność :D

    --
    Poprzedni sig mi się znudzil, a nowego nie wymyśliłem.

    <prywatnie pisz: t.omasz@gążętą.pł>

  • 25. Data: 2005-06-28 08:51:28
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Mir [28 Jun 2005 10:21:40 +0200]:

    > Zawsze dziwiło mnie jak psycholodzy potrafią poznać osobowość
    > drugiego człowieka podczas nawet godzinnej rozmowy

    Godzina to az nadto nawet jak sie nie jest psychologiem :-)

    > albo co gorsza na podstawie rysunków.

    Calkiem normalnie: na podstawie wylapanych juz dawno temu
    prawidlowosci w sposobie przedstawiania roznych rzeczy.

    > Ja jako człowiek konkretny na postawione tak zadanie, narysował
    > bym szybko jakieś kontury drzewa

    I to tez zostaloby zinterpretowane i tyle. W czym problem?

    Kira

  • 26. Data: 2005-06-28 09:04:25
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "KornelO" <r...@p...com> napisał w wiadomości

    > Ależ, proszę bardzo :)
    > http://www.sudety.nikt.pl/public/drzewo.gif

    Świetnie, To jeszcze uiść opłatę. Nie zwykłem się prostytuować za darmo :)

  • 27. Data: 2005-06-28 09:13:12
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Mir" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja już myślałem, że to dowcip, ale to widzę na poważnie... cóż pozostaje
    mieć
    > nadzieję, że nigdy na Ciebie ani kogoś podobnego podczas rekrutacji nie
    trafię.

    Ton Twojego postu sugeruje, że nie wierzysz w skuteczność metody i uważasz
    ją za mało poważną.
    Mnie to w gruncie rzeczy cieszy, bo im badany mniej stara się przekombinować
    metodę, tym lepsze wyniki się uzyskuje. Dziękuję za Twój głos, podniósł mnie
    na duchu.

> [...]
    Rozumiem, że
    > punktują Ci, którzy w trakcie proszą o kredki?

    Trzeba się bawić dokładnie w to, co przychodzi na myśl i nic więcej i nic
    mniej. Instrukcja była podana wyraźnie - nasyruj drzewo owocowe. Koniec
    instrukcji. Rysuje się tylko ołówkiem a nie kredkami. Akurat kompletnie w
    złą stronę idziesz z tymi kredkami, bo to nie assessment center albo badanie
    kreatywności czy umiejętności organizowania sobie narzędzi pracy tylko test
    projekcyjny, który operuje na czymś zupełnie innym.
    Rysunek jest pierwotny w stosunku do słowa, więc jako taki nie podlega
    myślowej obróbce i werbalnym zniekształceniom. W tym tkwi wartość tego
    testu. A jego przydatność została w fazie projektowania przebadana na
    kilkuset osobowej grupie badanych. Ja osobiście w ciągu ostatnich dwóch
    miesięcy miałem z nim styczność 173 razy. Licząc z dniem wczorajszym to 175.
    Na podstawie tych doświadczeń twierdzę, że test jest wysoce wiarygodny.
    Zważ - jest to wiedza, której Ty nie posiadasz, więc nie osądzaj na
    podstawie tylko ignorancji.

    > A te ptaszki to mnie dobiły - to może trzeba narysować cały las i jeszcze
    > miasta, wioski, im więcej dojrzysz otoczenia wokół drzewa, tym szersze
    masz
    > horyzonty, dla mnie żenada...
    Tak jak powyżej - "narysuj drzewo owocowe".

  • 28. Data: 2005-06-28 09:13:17
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Maciek Sobczyk napisał(a):

    > Świetnie, To jeszcze uiść opłatę. Nie zwykłem się prostytuować za darmo :)

    Ejej, oczekiwanie wynagrodzenia za swoją pracę uważam za zrozumiałe, ale
    co do tego ma prostytuowanie? Byłżebyś przekonany, że interpretacja
    testu drzewa jest zajęciem poniżej godności pozycji twojej zawodowej?

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 29. Data: 2005-06-28 09:17:59
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Immona" <c.oleszkiewicz@w_ytnij.zpds.com.pl> napisał w
    wiadomości news:d9r11v$s2o$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> napisał w
    > wiadomości news:d9qufm$iqm$1@inews.gazeta.pl...

    > Troche nie rozumiem tego, ze z jednej strony drzewo nie pozwala sklamac i
    > dostarcza bardzo szczegolowych informacji, a z drugiej interpretuje sie je
    > tylko lub zazwyczaj w polaczeniu z testami, gdzie testowany sam o sobie
    > udziela informacji w sposob swiadomy. Wyglada mi to na jakas niepewnosc
    > interpretacyjna odnosnie tego drzewa i "zabezpieczenie sie" alternatywnym
> [...]
    Hej :)

    Ja już prawie się uporałem z badaniami, ktore Ci opisywałem na priv i
    głęboko w sobie czuję niesmak, że obiecałem i nawalam. Wkrótce się
    doczekasz, obiecuję :)

    A co do niepewności interpretacyjnej to owszem - ona zawsze jest i
    koniecznie trzeba na nią uwagę zwracać, ale nie w kontekście udzielenia
    przez badanego fałszywych odpowiedzi, tylko różnorodności możliwych
    interpretacji określonych elementów rysunku. Stąd warto potwierdzić wyniki
    testu dodatkowymi testami.

    Pozdrawiam :)
    Maciek

  • 30. Data: 2005-06-28 09:19:40
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 28 Jun 2005 07:25:23 +0000 (UTC), "macko42"
    <m...@g...pl> zakodował:

    >Ja bym narysowal takie drzewo:
    >oble kontury uliscienia (tylko kontury, bez szczegolow, cos takiego jak sie
    >rysuje chmury w kreskowkach, ale bardziej o proporcjach kwadratu niz
    >prostokata). Raczej symetryczne.
    >Pien krotki i raczej maly w stosunku do uliscienia, umieszczony ponizej,
    >uliscienia, na srodku.

    Witaj w klubie ;)

    Ja ostatnio dostałem właśnie takie zadanie od Pani Psycholog i
    dokładnie tak je narysowałem (w owoce już się nie bawiłem - to
    przerastało moje umiejętności plastyczne).

    Z mojego testu można wywnioskować przynajmniej tyle, że jak mam coś
    narysować - to robię to minimalnym nakładem wysiłku (co w przypadku
    rysunków i tak oznacza dla mnie duże poświęcenie ;) , czasu i środków
    (bo nimi nie dysponuję).

    A jak się ma to do podejścia w tematach w których dobrze się czuję?
    Nawet wśród malarzy są obiekty, których nie lubią rysować - jest taka
    anegdotka (nie wiem na ile prawdziwa) o Panoramie Racławickiej. Jeden
    malarz malował koniki - bo ludziki mu nie wychodziły, drugi malował
    ludziki, bo koniki mu nie wychodziły, a trzeci malował krajobraz, bo
    nie radził sobie ani z ludźmi, ani z końmi ;)

    Czyli ktoś, kto upraszcza drzewo tak, jak ja, może zupełnie inne cechy
    wykazałby, gdyby rysował konia czy człowieka ;)
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded