PracaGrupypl.praca.dyskusje › szukajacy pracy - czytajcie dokladnie ogloszenia!!!

  • 41. Data: 2005-01-03 23:46:52
    Temat: Re: szukajacy pracy - czytajcie dokladnie ogloszenia!!!
    Od: "tiras" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> napisał w wiadomości
    news:crch6c$t2d$1@news.onet.pl...
    > Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Pracodawca zatrudniając
    > pracownika chce wiedzieć ile ten oczekuje za swoją pracę.
    > Jeśli chodzi o negocjację zarobków to każdy chce, aby to druga strona
    > pierwsza odsłoniła karty, bo tak jest prościej.

    No jasne, bo teraz "rekrutacja" to raczej "licytacja"... :-( Ten kto chce
    mniej - jest przyjety, chociaż ma niższe kwalifikacje...

    >Jest to moim zdaniem
    > naturalne i nie ma potrzeby wyzywać innych od idiotów tylko dlatego, że
    chcą
    > dla siebie tego, co Ty chcesz dla siebie.

    A moim zdaniem naturalne i uczciwe jest podanie chociaż PRZYBLIŻONYCH stawek
    na jakie kandydat może liczyć. Jest to z korzyścią dla obu stron.
    Podam Ci przykład.
    Rok temu szukałem pracy i kumpel dał mi cynk że firma X szuka pracownika.
    Przesłałem im swoje CV. Następnego dnia babka zadzwoniła, powiedziała że są
    zainteresowani i umówiła mnie na spotkanie. Poszedłem. Wszystko pięknie, ale
    jak zapytałem "no dobra, ale ile płacicie?" usłyszałem: "na tym etapie nie
    rozmawiamy jeszcze o pieniadzach" Dziwnie mi sie zrobiło, bo pracowałem
    sporo na zachodzie i tam są normalni pracodawcy... No ale nic, powiedzieli
    że jeszcze zadzwonią. Za 2 dni telefon że umówili mnie znowu na rozmowę.
    Pojechałem. Wszystko było pieknie, ale jak zapytałem znowu o pieniądze to
    usłyszałem taką stawkę, że powiedziałem "za tyle to sam sobie ch..u
    zapierdalaj"
    Straciłem tylko czas. I oni też, bo musieli szukać od nowa. Nadal uważam że
    robienie tajemnicy z oferowanych zarobków to idiotyzm. A mój przykład chyba
    chyba Ci wyjaśnia dlaczego. Ale NIKOGO nie wyzywam. Jeśli poczułeś sie
    obrażony to sorry.
    Pozdrawiam. TIRas (Scania R 580)

  • 42. Data: 2005-01-04 02:11:32
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Mon, 3 Jan 2005 10:17:03 +0100, na pl.praca.dyskusje, Piotr Żebrowski
    napisal(a):

    > chodziło o przesłanie na inny adres e-mail cv w PDF

    Pomysl bardzo dobry - tylko jak bezrobotny korzystajacy z kompa np. w
    kafejce internetowej ma stworzyc PDF'a?? Oczywiscie zaraz sie posypie
    lawina postow ze to nie problem - owszem, dla kogos kto choc troche zna
    temat ni eproblem i sam tez bym z tym nie mial problemu - ale nie kazdy
    sobie z tym poradzi. Wiec moze tak troche ostrozniej nalezy formulowac
    swoje wymagania.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 43. Data: 2005-01-04 02:12:07
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    3 Jan 2005 09:51:17 +0100, na pl.praca.dyskusje, Kania napisal(a):

    > Kilka dni temu firma, w ktorej pracuje opublikowala w sieci ogloszenia o
    > wolnych stanowiskach wraz z wymaganiami i opisem dokumentow, jakie trzeba
    > zlozyc.

    A mozna prosic link do tych ogloszen??

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 44. Data: 2005-01-04 02:18:51
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    3 Jan 2005 10:22:19 +0100, na pl.praca.dyskusje, Kania napisal(a):

    > Czytanie CV osob, ktore nie przesylaja nazwy stanowiska

    No coz - blad rownie czesty jak nie podawanie przez pracodawcy nazwy firmy
    (nie znosze jak firma ukrywa sie za plecami jakiejs firmy head hunterskiej)
    albo branzy (ilez to razy widzialem ogloszenie - szczegolnie przy
    handlowcach - z brakiem branzy - ale zapewne wplyw na to ma sposob
    postrzegania handlowcow u nas w kraju przez pracodawcow - UMHO powinno
    wtedy pisac nie handlowiec ale "poszukujemy wciskacza").

    > portfolio

    Nie zawsze istnieje mozliwosc jego przedstawienia. Nieraz firmy dla ktorych
    wykonuje sie prace zastrzegaja sobie ze nie bedziemy sie powolywac na dany
    projekt i ujawniac ze to my go wykonalismy.

    > oczekiwanej stawki za prace

    A co to jest - przetarg?? Bo mnie sie wydawalo ze ogloszenie o prace i to
    pracodawca powinien okreslic stawke.

    > czy krotkiego opisu siebie

    Zdaje sie ze bylo juz CV. To moze od razu napiszcie - nie chce nam sie
    tracic czasu na czytanie CV wiec prosimy sie zmiescic na 1/2 strony A4 -
    oceniac bedziemy zdolnosc do zwiezlego wyrazania mysli (swoja droga bardzo
    pozadana cecha na wielu stanowiskach).

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 45. Data: 2005-01-04 02:21:05
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Mon, 3 Jan 2005 10:34:22 +0100, na pl.praca.dyskusje, Kapsel napisal(a):

    > Niestety w szkole mnie na przyklad nikt nie uczyl jak porzadnie pisac CV,
    > za to mam jeszcze przeblyski tego jak wyglada uklad pokarmowy dzdzownicy
    > ziemnej :]

    Szkola ma Cie nauczyc myslec a nie wykonywac schematy dzialan. CV to taki
    schemat dzialania. Nauczysz se jednego, nie poradzisz sobie z setka. Umiesz
    myslec, poradzisz sobie z kazdym schematycznym zadaniem ktore przed toba
    stanie. Od nauki schematow byly/sa zawodowki - fabryki bezrobotnych nie
    umiejacych samodzielnie myslec i wyjsc poza zaprogramowane w nich schematy.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 46. Data: 2005-01-04 06:52:27
    Od: Pajączek <p...@o...pl>

    Użytkownik "Kyniu" <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > postrzegania handlowcow u nas w kraju przez pracodawcow - UMHO powinno
    > wtedy pisac nie handlowiec ale "poszukujemy wciskacza").

    Widziałem ogłoszenie: poszukiwany serwisant. Wyamagamy: min 2 lata
    doświadczenia, znajowość technologii napraw i serwisowania.
    Może jeszcze wróżka by się przydała, a może to wszystko jedno czy to
    maszyny rolnicze, czy kalkulatory biurowe.

  • 47. Data: 2005-01-04 06:54:45
    Od: "Kania" <k...@W...gazeta.pl>

    Tomek <n...@n...spam> napisał(a):

    > A co straci szukajacy pracy na tym ze jego dokumenty pojda do kosza?
    > Nie dostanie pracy! Ale przeciez i tak jej nie ma wiec pozostaje w tym
    > samym miejscu.
    > Jesli chodzi o "unikanie wpadki" to czesto jest tak, ze pracodawca
    > podaje kosmiczne wymagania, a pozniej zatrudnia osobe, ktora spelnia je
    > w 30%, bo akurat pozostali kandydaci spelniali je w 15%. Ludzie
    > wysylajacy ogloszenia na to wlasnie licza i czesto okazuje sie, ze maja
    > racje.

    Jesli wymagania sa kosmiczne, a kandydat ich nie spelnia, albo spelnia w 15%
    to po co wysylac CV?

    Kania

  • 48. Data: 2005-01-04 06:56:04
    Od: " " <k...@W...gazeta.pl>

    Tomek <n...@n...spam> napisał(a):

    > Z ciekawosci zapytam. Czy w ogloszeniu podana byla proponowana stawka?
    > Chociazby widelki? Wymagania nie dotycza tylko szukajacych pracy.
    > A tak na niekompletne ogloszenie dostaje sie niekompletne aplikacje.

    Byla prosba o podanie oczekiwanej placy przez kandydata.

    Kania

  • 49. Data: 2005-01-04 07:00:27
    Od: "Kania" <k...@W...gazeta.pl>

    Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
    > postrzegania handlowcow u nas w kraju przez pracodawcow - UMHO powinno
    > wtedy pisac nie handlowiec ale "poszukujemy wciskacza").

    U nas nazwa firmy byla i ogloszenia na 3 stanowiska.

> [...]
    > wykonuje sie prace zastrzegaja sobie ze nie bedziemy sie powolywac na dany
    > projekt i ujawniac ze to my go wykonalismy.

    Jakos ciezko mi uwierzyc, ze WSZYSTKIE projekty z portfolio sa zastrzezone
    (co jest niezgodne z prawem) i ze kandydat nie moze opisac tego co robil.

    > A co to jest - przetarg?? Bo mnie sie wydawalo ze ogloszenie o prace i to
    > pracodawca powinien okreslic stawke.

    Po tym, jak czlowiek ocenia samego siebie na tle swoich umiejetnosci i
    wymagan stawianych przez firme mozesz wywnioskowac wiele na jego temat. To
    taki pre-test do wstepnej selekcji. I nie chodzi o odsiew chcacych
    najwiecej, tylko tych, ktorzy nie umieja ocenic sami siebie.

> [...]
    > oceniac bedziemy zdolnosc do zwiezlego wyrazania mysli (swoja droga bardzo

    CV to jedna strona - ciezka wsrod informacji nt swojego wyksztalcenia czy
    historii pracy napisac cos o sobie. Stad to wymaganie. Oczywiscie dostalismy
    i CV, ktore ledwo mieszcza sie na 3 stronach A4, ale niestosowanie sie do
    pewnych standardow mowi samo za siebie :)

    Kania

  • 50. Data: 2005-01-04 07:03:39
    Od: "Kania" <k...@W...gazeta.pl>

    Witiia <w...@p...onet.pl> napisał(a):

    > chyba zapomnieliście o czymś: nie napisaliście co oferujecie. Wymagać to
    > każdy może, ale trzeba jeszcze coś zaoferować.

    Oferujemy to co wszyscy - prace i place. Inne rzeczy mozna uzgopdnic
    indywidualnie. Bo jeden chce karnet na basen a inny wyjscie do teatru a
    jeszcze inny opieke medyczna.

    To co jednych zacheci, innych zniecheci.

    Kania