PracaGrupypl.praca.dyskusje › szkolenie a czas pracy

  • 1. Data: 2005-09-09 11:37:00
    Temat: Re: szkolenie a czas pracy
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    ja bym podszedł do tego że niedziela jest dniem wolnym od pracy (czyli
    świadczenia usług na rzecz pracodawcy!) i sorki. w dzień powszedni w
    godzinach pracy albo jako czas dodatkowy i wtedy możemy zacząć rozmawiać.

    można też uprzedzić e ze względów rodzinnych w dniu tym po prostu nie ma się
    jak pojawić i tyle.

    jest taki starozdydowski dowcip i jak w ichnich dowcipach jest szczypta
    realizmu.

    wieczorem icek wierci się w łóżku i nie może zasnąć.
    żona się go pyta - co się tak wiercisz? ty nie możesz spać, ja nie mogę
    spać, dzieci sięprzebudzają...
    - a widzisz, jutro mam oddać pieniądze naszemu sąsiadowi i mam problem, bo
    ich nie mam.
    salcie chwile pomyślała, wychyliła się przez okno i zawołała "pani
    rozencwajgowa, pani przekaże swojemu mężowi że te pieniądze co miał jutro
    dostać od mojego męża, to ich nie dostanie".
    i odwróciła sie do męża - a teraz śpij. nie masz już problemu, izaak ma
    teraz problem.

  • 2. Data: 2005-09-09 13:25:48
    Temat: szkolenie a czas pracy
    Od: irek <n...@d...pl>

    witam,

    niestety mimo iz troche internetowalem nie moje znalezc jednoznacznej
    odpowiedzi. a juz pisze o co chodzi.

    malzonka pracujac w firmie panstwowej otrzymala 2 dni wczesniej
    informacje iz w NIEDZIELE w poludnie bedzie 2-3 godzinne szkolenie i
    obowiazkowa jest obecnosc. szkolenie jest prowadzone przez firme
    zewnetrzna. dowiedzialem sie tez ze to szkolenie nie jest czasem pracy
    (rozmawialem z ich kierownikiem dzialu kadr - informacja od ich radcy
    prawnego) i w zwiazku z tym bedzie ten czas nieplatny oraz nie bedzie
    za ten dzien odbioru godzin. poniewaz w umowie o prace sa zawarte iz
    pracownik musi byc na szkoleniach wiec wychodzi wychodzi ze
    nieobecnosc nie wchodzi w gre. (rozwiazania typu chorobowe nie bardzo
    mi odpowiadaja - jesli ktos od razu pomyslal o tym)

    sam pracowalem w roznych firmach i panstwowycyh i prywatnych i
    szkolenie na zlecenie firmy zawsze bylo platne/odbierane godziny.
    czy wiec cos sie zmienilo w prawie pracy i szkolenia sa inaczej
    traktowane?

    poniewaz mamy brzdaca a w weekandy akurat pracuje, taka sytuacja jak
    sie domyslacie jest srednio ciekawa ( i tak bierzemy nianie na krotkie
    sytuacje ale w niedziele akurat niania nie moze byc) i zostanie tak ze
    niestety nie po raz pierwszy ja musze sie z pracy urwac...

    dziekuje za wszelkie rady

    pozdrawiam
    irek

    --
    -= http://www.dyn.pl
    -= ^^^^ darmowe poddomeny .dyn.pl dla użytkowników neostrady

  • 3. Data: 2005-09-09 17:08:50
    Od: "Wujek Dobra Rada z Kraju Rad" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl>

    szkolenie wlicza się do czasu pracy.
    albo do odebrania albo nadliczbowe sie należą.

  • 4. Data: 2005-09-09 19:28:47
    Od: "Anna 'Akna' Strzyżewska" <akna[nospam]@gazeta.pl>

    Użytkownik "Wujek Dobra Rada z Kraju Rad" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:dfsfiq$cs4$1@news.dialog.net.pl...
    > szkolenie wlicza się do czasu pracy.
    > albo do odebrania albo nadliczbowe sie należą.

    A możesz na to podać paragraf? Bo byłam w podobnej sytuacji i nasz dział
    prawny podał następującą odpowiedź:
    Branie udziału w szkoleniu nie jest świadczeniem pracy, nie mieści się też w
    pojęciu obowiązków pracowniczych w rozumieniu przepisu art. 22 § 1 i art.
    100 kodeksu pracy. W czasie szkolenia pracownik nie pozostaje w dyspozycji
    pracodawcy, w rozumieniu art. 128 kodeksu pracy.
    Za godziny szkolenia przypadające w dniu wolnym oraz poza czasem pracy
    określonym w rozkładzie obowiązującym pracownika w stałym miejscu pracy, nie
    może on domagać się od pracodawcy żadnych dodatkowych świadczeń.

    Akna

  • 5. Data: 2005-09-10 07:24:22
    Od: "M." <m...@g...com.nospam>

    Anna 'Akna' Strzyżewska napisał(a):

> [...]
    > określonym w rozkładzie obowiązującym pracownika w stałym miejscu pracy, nie
    > może on domagać się od pracodawcy żadnych dodatkowych świadczeń.

    czyli jeżeli nie pozostaje w dyspozycji pracodawcy to nie ma obowiązku
    przychodzić i tyle

    Pozrawiam M.