PracaGrupypl.praca.dyskusje › skladki emerytalne

  • 11. Data: 2008-07-03 21:23:22
    Temat: Re: skladki emerytalne
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 3 Lip, 20:50, "Mich@l" <k...@t...cy> wrote:

    > W Polsce też nikt nikomu nie broni składać na swoją własna emeryturę.

    oczywiscie, kazdy moze odkladac swoje ciezko zapracowane i
    opodatkowane pieniadze na emeryture. Tylko co z ok 40% haraczem od
    pensji, sciaganym co miesiac przez Panstwo, a rzekomo przeznaczonym
    wlasnie na te sama emeryture?

    >A zresztą nasz system emerytalny w teorii nie jest taki zły, wręcz przeciwnie.

    dobrymi checiami pieklo jest wybrukowane.

    A fakty sa takie, ze biezacych skladek nie starcza nawet na wyplate
    biezacych emerytur i rent (ok 20% trzeba doplacac z podatkow). A
    sytuacja bedzie sie tylko pogarszac i to coraz szybciej -> coraz
    wiecej emerytow i rencistow, coraz mniej aktywnych zawodowo, coraz
    czesciej zreszta uciekajacych poza zasieg macek zusu - czy to przez
    emigracje, czy to zmiane formy zatrudnienia na mniej sfiskalizowana.
    Wg ostatnich szacunkow ZUS ma przed soba (o ile dobrze pamietam) 10-15
    lat, potem nastapi krach systemu. I marna to pociecha, ze podobny
    problem maja praktycznie wszystkie kraje rozwiniete.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 12. Data: 2008-07-04 07:24:46
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    "Mich@l" <k...@t...cy> wrote in message

    > W Polsce też nikt nikomu nie broni składać na swoją własna emeryturę. A
    > zresztą nasz system emerytalny w teorii nie jest taki zły, wręcz
    > przeciwnie.

    Nie chodzi o to, ze nie zabrania, tylko o to, ze sila zabiera pieniadze na
    dotowanie obecnego systemu emerytalnego, zostawiajac ludziom w kieszeni
    mniej (lub, w przypadku mniej zarabiajacych, nic) do samodzielnego
    oszczedzenia/zainwestowania.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    http://blog.pasnik.pl

  • 13. Data: 2008-07-04 09:48:59
    Od: "Ope" <a...@a...co.uk>

    "Immona" <c...@n...gmailu> wrote in message

> [...]
    > dotowanie obecnego systemu emerytalnego, zostawiajac ludziom w kieszeni
    > mniej (lub, w przypadku mniej zarabiajacych, nic) do samodzielnego

    No wlasnie, a najgorsza w tym jest rozdecie tego systemu. Kraj relatywnie
    dosc biedny, a najnizszy wiek deaktywizacji. Nawet Norwegii nie stac na to,
    aby sredni efektywny wiek emerytalny wynosil 45 lat (czy cos takiego). Nie
    jest tak, ze skladamy sie na emerytury tych, ktorzy naprawde na to
    zasluguja, ale znaczna czesc tego haraczu idzie na tych, ktorzy powinni
    pracowac i samemu zarabiac na siebie i dokladac do systemu - a tymczasem
    wykorzystali slabosc systemu i ciagna nasze/wasze/tych panstwa pieniadze.

    pozdr

  • 14. Data: 2008-07-05 04:56:57
    Od: "MultiOfe.pl" <l...@m...pl>

    On 3 Lip, 14:41, T...@h...com wrote:
    > jak to jest zOFE, jestem zapisany do jednego funduszu ktory inwestuje
    > pieniadze na moja emeryture,
    > z drugiej strony slysze ze obecne emerytury sa oplacane ze skladek
    > ludzi obecnie pracujacych.
    >
    > Wiec ile procent tego co wysylam na ZUS idzie doOFEa ile na
    > wyplacanie obecnych emerytur ?

    http://www.multiofe.pl/krokpokroku.pierwszy.1.shtml dokładne stawki

    składki do OFE są inwestowane na indywidualnym rachunku, to jest 1/5
    składki emerytalnej ZUS
    reszta ze składki emerytalnej jest zapisywana w ZUS jako pieniadz
    wirtualny, w kwocie nomilanej (nie podlega waloryzacji)

  • 15. Data: 2008-07-05 15:49:06
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Dla niepoznaki te 80% rzekomo jest odkładane w ZUSie, ale polega to na
    > tym, że te pieniądze są wydawane teraz, a wirtualne środki otrzymasz w
    > przyszłości od przyszłych pracujących. Jeśli przyszłych pracujących nie
    > będzie, to i pieniędzy nie zobaczysz.

    wystarczy że ci przyszli pracujący nie będą tacy głupi i nie dadzą się
    okradać jak ty teraz z nadzieją że w przyszłości to ty będziesz okradał
    innych:O)

  • 16. Data: 2008-07-05 15:51:48
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > PS: Sa takie kraj, gdzie placisz na swoja wlasna emeryture. Co wiecej, sa
    > takie kraje, gdzie masz wybor - placisz na emeryture lub carpe diem.

    podpowiedz czytelnikom, żeby TEsserakt78 wiedział gdzie emigrować:O)