PracaGrupypl.praca.dyskusje › rejestrowanie dzialalnosci tak aby placic KRUS a nie ZUS

  • 41. Data: 2003-11-07 00:03:57
    Temat: Re: rejestrowanie dzialalnosci tak aby placic KRUS a nie ZUS
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    KasiA <k...@d...poczta.onet.pl> > > Chodzi tylko o to, ze
    placac zus tak jak wszyscy... ma te pare
    > zlotych... i ja nie mowie, DAJCIE MOJEJ MAMIE -- absolutnie.. od
    > samego poczatku chodzilo mi o pokazanie jaki ten system jest chory,
    > za te oszustwa, afery cierpia inni, a cale moje wywody swój poczatek
    > wziely z postu kolegi, który napisal, ze kolejarze maja sie jak
    > paczki w masle i wogóle maja eldorado.

    Nie pisze, ze maja jak paczki w masle. Pisze, ze nie maja prawa naciagac
    spoleczenstwa na ponoszenie tak duzych kosztow utrzymania tej spolki.
    I ustalmy cos - placic ZUS jak wszyscy, placic skladki zdrowotne jak
    wszyscy. Placi, to korzysta - owszem, ale jak ktos placi malo to niech nie
    spodziwa sie kokosow!

    > A dlaczego nie poszli za biurko? Bo nie lubili koloru czerwonego i
    > pochodzili ze wsi......

    Tak, pewnie. Za tej komuny to za pochodzenie ze wsi dawali nawet dodatkowe
    punkty na egzaminie. A gadanie, ze student musial isc do partii jest....

    > Wiem... teraz posypia sie kolejne posty... ale.. ja akurat historii
    > uczylam sie b.dobrze i nie tylko na lekcjach...

    Wlasnie widac.

  • 42. Data: 2003-11-07 09:23:19
    Od: "KasiA" <k...@d...poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości news:boenh6$lem$1@news.onet.pl...

> [...]

    > punkty na egzaminie. A gadanie, ze student musial isc do partii jest....
    no dawali punkty... ale aby je dostac, trzebabyło byc partyjnym - jak
    zwykle.. kolega nie doświadczył tylko coś tam słyszał a teraz opowiada.....
    farmazony

    > Wlasnie widac.

    Jak ktoś ma ciasne klapeczki na oczkach to nie zrozumie położenia i sytuacji
    innych, najłatwiej jest pojechac po kolejarzach i górnikach.... Pytam jakim
    prawem?? Kolejarze płacą składki i podatki adekwatne do swoich zarobków -
    nie mają tu taryfy ulgowej.
    Górnicy.... twierdząc, że oni maja lekko jest się śmiesznym. Ludzie którzy
    nie wiedzą, czy po zmianie wyjada na powierzchnie, którzy mają twarze
    osmolone, są objęci zagrozeniem pylicy i innych chorób związanych z pracą
    pod ziemią w weglu mają pracować do 64 roku zycia w taki sposób?? Tak byłoby
    dobrze??? Górnicy często od 16 roku zycia siedzą pod ziemią, bo u nich to
    tradycja, tak ich nauczono. Mogli iśc na studia, za biurko... ale akurat
    była praca w kopalni, dobrze płatna i od zaraz.... a na owoce studiów
    musieliby dłużej czekac, na studia nie każdego było stać - górnicze rodziny
    często utrzymywane są przez ojca - górnika.... no i.. nie czarujmy się, nie
    każdy jest super zdolny i nie każdy nadaje sie na studia....

    I... teraz sie zastanawiam po jaką cholere ja sie wdaje z Panem w tą
    przepychankę skoro to nie Pan napisał:

    "Cholera to czlowieka bierze gdy placi np. 500 zł na miesiąc i będzie z tego
    miał minimum socjalne po 40 latach płacenia a taki górnik który de facto
    nic nie płaci będzie miał 5 razy tyle po 15 bodajże latach. Niewiele gorzej
    maja hutnicy, kolejarze itp. Odrębny temat to oczywiście pensje w tych
    branżach finansowane z podatków bo przecież zarobić na siebie nie potrafią.
    O 13 i 14-tkach wszyscy słyszeli, ostatnio czytałęm jeszcze o ołówkowym (to
    na rozpoczęcie roku szkolnego, spokojnie wystarcza na wyprawkę dla kilku
    dzieci). "

  • 43. Data: 2003-11-07 10:14:52
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    KasiA <k...@d...poczta.onet.pl> > no dawali punkty... ale
    aby je dostac, trzebabyło byc partyjnym - jak
    > zwykle.. kolega nie doświadczył tylko coś tam słyszał a teraz
    > opowiada..... farmazony

    a) Rozumiem, ze rodzice maja mature?
    b) Mimo wszystko uwazam, ze za tej komuny ktos ze wsi mogl spokojnie isc na
    studia i zdobyc wyksztalcenie jesli mial determinacje. Zganianie na
    "partyjniactwo" jest tlumaczebniem po najnizszej linii oporu

> [...]
    > górnikach.... Pytam jakim prawem?? Kolejarze płacą składki i podatki
    > adekwatne do swoich zarobków - nie mają tu taryfy ulgowej.

    No to dostaja swiadczenia adekwatne do wplacanych srodkow. Jesli mieliby
    dostac wieksze oznaczaloby, zekomus nalezaloby zabrac. A to juz nie jest
    sprawiedliwe.
    Zwracam tez uwage na sluzbe zdrowia i fakt, ze 5% podatnikow placi do
    budzetu wiecej pieniadzy niz pozostale 95% podatnikow bedacych w pierwszej
    skali podatkowej. Kto komu tu funduje co i kto komu zabiera?

> [...]
    > w taki sposób?? Tak byłoby dobrze??? Górnicy często od 16 roku zycia
    > siedzą pod ziemią, bo u nich to tradycja, tak ich nauczono. Mogli iśc

    A czy to moja wina, ze ta praca jest ciezka? Lekarz musi wiele lat uczyc sie
    i poznej dostaje pensje mniejza od takiego gornika.
    Wielu ludzi nie pytano sie w jakich warunkach pracuja i mieszkaja tylko ich
    zwalniali (takie PGRy, takie niektore miasta). I co? Oni sa groszymi
    ludzmi?!?
    Zwracam tez uwage, na straty jakie generuje gornictwo. To, ze Twoja mama ma
    niska rente od tego tez zalezy!

> [...]
    > przez ojca - górnika.... no i.. nie czarujmy się, nie każdy jest
    > super zdolny i nie każdy nadaje sie na studia....

    I nie kazdy musi pracowac pod ziemia. I jeszcze raz - jesli gornicy sa od
    kopania - to niech nie wymyslaja strategii ktora sprowadza sie do jednego -
    jeszcze wiecej kasy na utrzymanie kopaln. To sa pieniadze zmarnowane i te
    peiniadze nie drukuje sie w drukarni tylko zabiera tym, ktorzy uczciwie
    pracuja i chca zarabiac na chleb - takze tobie! JEsli tak lubisz gornikow -
    umowmy sie, ze pozniej sama im dasz - ale nie kaz placic wszytkim i to
    jeszcze poprzez budzet panstwa, ktory sam zje jakas czesc, tak ze trzeba
    zabrac iles tam provcent wiecej, zeby cala ta biurokracje polmilionowa
    utrzymac

    > I... teraz sie zastanawiam po jaką cholere ja sie wdaje z Panem w tą
    > przepychankę skoro to nie Pan napisał:
    >
    > "Cholera to czlowieka bierze gdy placi np. 500 zł na miesiąc i będzie"

    Tutaj moge powiedziec jedno. Jesli cala dyskusja z Pania stoi na takich
    fundamentach, to istotnie jest bez sensu, bo pewnych rzeczy ludziom sie nie
    wytlumaczy.
    Prosze dokladnie zobaczyc kto jest autorem tych cytowanych slow (tak
    podpowiem - to nie ja to pisalem!). Sam nie wiem co mam o tym sadzic...
    Dla pomocy autor A.B. 04-11-2003 godzina 18:43 - prosze sprawdzic raz
    jeszcze.

  • 44. Data: 2003-11-07 12:07:30
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Thu, 6 Nov 2003 23:56:23 +0100
    "KasiA" <k...@d...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > te oszustwa, afery cierpia inni, a cale moje wywody swój poczatek
    > wziely z postu kolegi, który napisal, ze kolejarze maja sie jak paczki

    ze ten system BYL I JEST chory to tutaj bardzo wiele osob zdaje sobie z
    tego sprawe.

    piszesz, ze nie mowisz "dajcie mojej mamie", ale jak rozumiec to zdanie:

    > ja nie chce aby rodzice zarabiali 5 tysi?cy, 20 tysi?cy.... ale chce,
    > by dostawali pieni?dze, za które moga godnie zyc.

    no to jak to nalezy rozumiec?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun