PracaGrupypl.praca.dyskusje › rejestrowanie dzialalnosci tak aby placic KRUS a nie ZUS

  • 11. Data: 2003-11-05 14:07:19
    Temat: Re: rejestrowanie dzialalnosci tak aby placic KRUS a nie ZUS
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl> napisał w
    wiadomości news:boad2o$73j$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > moim zdaniem lepiej by było gdyby znieść obowiązek płacenia ZUSU w
    pierwszym
    > roku działalności gospodarczej - lub właśnie ustawić go na wysokości
    KRUS-u.
    > Wystarczy pomyśleć, ile wtedy osób, będacych często bezrobotnymi zaczęłoby
    > zakładać własną działalność usługową, nie mając co miesiąc "miecza
    > Damoklesa" nad głową w postaci ZUS-u!!!

    Pięknie! A o czymś takim jak nieuczciwa konkurencja to Ty słyszał? Wystarczy
    pomyśleć co powiedzą firmy, które mają pełne obciążenia gdy pod bokiem
    wyrośnie im taka konkurencja.
    yamma

  • 12. Data: 2003-11-05 14:43:56
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    KasiA <k...@d...poczta.onet.pl>
    > I faktycznie.... cholera człowieka bierze.....

    Zwlaszcza jesli ma sie bilet (rodzina) za ile tam procvent wartosci? 1?

  • 13. Data: 2003-11-05 14:59:10
    Od: "KasiA" <k...@d...poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości news:bob2bc$22l$1@news.onet.pl...
    > KasiA <k...@d...poczta.onet.pl>
    >
    > Zwlaszcza jesli ma sie bilet (rodzina) za ile tam procvent wartosci? 1?

    akurat mi to nic nie daje, bo ja już jestem na swoim... a po co facetowi
    bilet skoro nawet chodzić nie może??
    no i.... ja wolałabym aby mama dostawała 1500zł albo nawet ten 1000zł... bo
    i tak z biletu nie ma po co korzystac.... głupie podejście do sprawy....
    zreszta... nie od praday napisałam, że na kolei przepracowali: mama 30 czy
    nawet 35 a ojciec 20.... chciałoby sie miec pensje kolejarza, prawda? te
    800zł za noce na zimnej nastawni, za przestawianie ręczne wajch na mrozie,
    odśnieżaniu zimą zwrotnic... nie ma co... pozazdrościc..... Bo jeden pan,
    czy drugi w ciepłym pokoiku nie ma biletu "za darmo"... żałosne...
    Ja akurat pracuję w ciepłym pokoiku.. nie narzekam, chociaż.... 3 lata byłam
    bez pracy.... i nie pomstuje na górników, hutników czy kolejarzy, to tez
    ludzie... a jak sie często okazuje.. bardziej szlachetni niż pan zza
    biurka....

    KasiA

  • 14. Data: 2003-11-05 15:44:18
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    KasiA <k...@d...poczta.onet.pl> > akurat mi to nic nie daje,
    bo ja już jestem na swoim... a po co
    > facetowi bilet skoro nawet chodzić nie może??

    Widzisz. Ale razem z rodzinami osob uprawnionych do bezplatnych przejazdow
    jest juz kilkaset tysiecy. A przeciez kazdy taki przejazd kosztuje - ktos za
    niego placi. Placa inni podatnicy.

    > no i.... ja wolałabym aby mama dostawała 1500zł albo nawet ten
    > 1000zł... bo i tak z biletu nie ma po co korzystac.... głupie
    > podejście do sprawy.... zreszta... nie od praday

    Pewnie, ze glupie. bo trzebaby sie zastanowic, kto mialby te podwyzke
    sfinansowac? Po pierwsze nie uwazam, zeby spolka panstwowa miala dawac takie
    bonusy w postaci wolnych przejazdow swoim pracownikom. Gdyby byla prywatna -
    to niech robia co chca. A tak - to jest przenoszenie kosztow. W imie czeo?
    Po drogie gdybys mogla mi powiedzic kto mialby sfinansowac te znaczna
    podwyzke renty? Wybacz - ale to idzie z budzetu - a budzet ma tyle pieniedzy
    ile zabierze podatnikom. Wychodzi wiec, ze zeby Twoja Mama dostala wiecej
    pieniedzy nalezaloby miedzy innymi mi wiecej zabrac. Jak sie mozesz domyslec
    wcale nie chce sie na to zgodzic!

> [...]
    > zwrotnic... nie ma co... pozazdrościc..... Bo jeden pan, czy drugi w
    > ciepłym pokoiku nie ma biletu "za darmo"... żałosne...

    Czyli co? 5 tysiecy maja zarabiac? 20 tysiecy? Nauczyciele czy ogolnie
    budzetowka tez nie zarabia kokosow. Ze tak sie zapytam jakie wyksztalcenie
    maja Twoi Rodzice?
    Przeciez te ekstra zarobki nalezaloby sfinansowac - powiedz mi jak to
    zrpobic bez podwyzszania podatkow - to sie z checia zgodze.
    Jak chcesz- mozesz dodac ze swojego. Ale ja tez mam swoich rodzicow i ja tez
    byc moze bede im musial pomagac. Niech kazdy zatem pomaga w swoim zakresie a
    nie ustala, ze kazdy ma dostac po rowno, bo ma taki sam zoladek.
    Wybacz. Wydawalo mi sie, ze ta czasy minely.

> [...]
    > lata byłam bez pracy.... i nie pomstuje na górników, hutników czy
    > kolejarzy, to tez ludzie... a jak sie często okazuje.. bardziej

    Pewnie, ze szlachetni. Tyle, ze niewdziecznicy. Bo miejsce pracy maja glowne
    dzieki temu panu za biurkiem. I sie jeszcze dziwia, jak sie ten pan moze
    denerwowac.
    Wybacz - ale jesli cos przynosi straty i jeszcze domaga sie lozenia
    wiekszych piniedzy na swoje utrzymanie ze wspolnego - to to jest
    zlodziejstwo.
    Dla mnie takie samo jak to, ze ktos da mi na ulicy w leb i zabierze porfel -
    bo tez nie ma na zycie, mial truydne dziecinstwo i jemy tez sie nalezy, a ja
    mam i powiniem sie podzielic.
    Reasumujac - dziel sie ze swojego a moje zostaw wspokoju!

  • 15. Data: 2003-11-05 16:30:41
    Od: "KasiA" <k...@d...poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości news:bob5sj$cfi$1@news.onet.pl...
> [...]
    > jest juz kilkaset tysiecy. A przeciez kazdy taki przejazd kosztuje - ktos

    tak jak powiedziałam....
    Pan za biurkiem zarabia 2 czy 3x tyle ile kolejarz na średnim stanowisku
    (moja mama i tata mieli kierownicze stanowiska i wykształcenie nic im nie
    pomoże, bo.. na kolei nalezy podpisać papier, że z racji wykształcenia
    wyzszego nie będzie sie domagac o wyzsze zaszeregowanie) i nie ma biletu..
    Państwo, wpadło na pomysł, by płacic pracownikom mniej, dając im w ramach
    wynagrodzenia bilety - takie wynagrodzenie w naturze...
    Płacą podatnicy.. kolejarze tez płacą podatki....

> [...]
    > ile zabierze podatnikom. Wychodzi wiec, ze zeby Twoja Mama dostala wiecej
    > pieniedzy nalezaloby miedzy innymi mi wiecej zabrac. Jak sie mozesz

    jw

> [...]
    > nie ustala, ze kazdy ma dostac po rowno, bo ma taki sam zoladek.
    > Wybacz. Wydawalo mi sie, ze ta czasy minely.

    ja nie chce aby rodzice zarabiali 5 tysięcy, 20 tysięcy.... ale chce, by
    dostawali pieniądze, za które moga godnie zyc... i.. z tego co pamiętam...
    watek dotyczył
    zusu ..... czy 35 lat to mało?? Mąło płacenia składek? podatków?? Kolej to
    nie Eldorado, kolejarze tez płaca podatki!! Mało by dostac rente, która
    będzie na to, na co powinna byc czyli.... życie + leki (w przypadku ojca,
    który ucierpiał w powaznej kat. kolejowej rehabilitacja miesięcznie kosztuje
    1000zł...), ojciec wymaga stałej opieki medycznej (czyt. pielęgniarka) -
    dodatek z zusu... 100zł!!! - jaka pielęgnirka przyjdzie za 100zł opiekowac
    sie pacjentem??
    I ja nie mówie, że nalezy wszystkim dac po równo... tu nie zawinili ci
    maluczcy... niestety ale góra rządzi, układy i chęć rządzących do
    doprowadzenia pkp do ruiny i... kupienie jej za grosze... z taka siecią, z
    takim taborem... kolej powinna przynosić miliony jak nie miliardy dochodu!!

    budżetówka?? nauczyciele?
    przemilczę, ok? bo moja nauczycielka angielskiego na lekcji zadawała nam
    czytanki... a sama robiła swetry na drutach, a potem.. przed matura....
    biegiem na korepeycje do jej koleżanki... bo do pani profesor nie
    wypadało.... tylko.. że kolezanka pani profesor robiła w swoim liceum
    dokładnie to samo.... i co?? nie sqrwysyństwo?? i co? za robienie na drutach
    powinnismy płacić nauczycielom??
    ja wiem, że to nie ich wina... ale... każdy na swoim szczebelku kombinuje...
    kolejarze maja bilety, górnicy wegiel... nauczyciele korepetycje..... i...
    niestety po raz klejny wychodzi, że to ten system jest chory.... że to -
    tak jak ryba od głowy... tak systemw polsce od góry gnije.....

> [...]
    ja
    > mam i powiniem sie podzielic.
    > Reasumujac - dziel sie ze swojego a moje zostaw wspokoju!

    nie, no jasne, zaorajmy pkp, na przystankach pks zasadźmy rzepe.... wsiądźmy
    do zagranicznych samochodów -( które moznaby produkować w Polsce... ale...
    że polskie firmy nie zgadzają sie na udzielenie dogodnych warunków dla
    inwestorów zagranicznych, samochody te produkowane są na Słowacji czy na
    Wegrzech..... ) i.... wyjedźmy na polne drogi.... bo tego co jest w Polsce
    nie da sie inaczej nazwac..... by dojechac na ciepłą posadkę do ciepłego
    pokoiku....

    Odnośnie kwestii wykształcenia dodam, że za 4zł w telemarketingu TPSA
    pracują osoby z wyzszym wykształceniem, często nawet piszące doktoraty......
    dlaczego.. prsze sobie odpowiedziec....

  • 16. Data: 2003-11-05 16:49:32
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yamma" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > Pięknie! A o czymś takim jak nieuczciwa konkurencja to Ty słyszał?
    Wystarczy
    > pomyśleć co powiedzą firmy, które mają pełne obciążenia gdy pod bokiem
    > wyrośnie im taka konkurencja.

    Wolisz, żeby przybywało bezrobotnych?Nikt tu nie pisze, że zwolnienie
    miałoby trwać więcej niż 12 miesięcy. Pomysł jest dobry.Może być
    wykorzystany do tworzenia firm przez absolwentów lub przez ludzi nie
    mających pracy. Oczywiście należałoby wprowadzić pewne ograniczenia, aby
    uniknąć nadużyć.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 17. Data: 2003-11-05 16:52:06
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:bob2bc$22l$1@news.onet.pl...
    > KasiA <k...@d...poczta.onet.pl>
    >
    > Zwlaszcza jesli ma sie bilet (rodzina) za ile tam procvent wartosci? 1?

    A wykorzystują go?Sądzisz, że kolejarze weekendy spędzają 300 km od miejsca
    zamieszkania, ponieważ mają darmowe bilety. Z nimi jest jak z dodatkowymi
    ubezpieczeniami zdrowotnymi fundowanymi przez niektóre firmy -
    wykorzystywane są jedynie przez nielicznych. Gdyby było inaczej, ich cena
    byłaby zdecydowanie większa niż 50 zł.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 18. Data: 2003-11-05 16:57:33
    Od: t...@p...onet.pl

    Witaj.
    > placic KRUS - 76 zlotych na kwartal zamiast ZUS jakies 670 zlotych na
    > miesiac
    Na kwartał płaci sie dokładnie 219,8 zł, w tym jest:
    - ubezpieczenie wypadkowe, chorobowe i macierzyńskie = 54 zł
    - emerytalno - rentowe = 165,80 zł
    Trzeba mieć co najmniej 1 hektar przeliczeniowy pola. Ja mam 2,2 hektary
    rzeczywiste pola = 1,6 hektara przeliczeniowego, zależy to od klasy gruntu.
    Aby mozna bylo założyć działalność trzeba płacic non stop Krus przez co
    najmniej 12 mesięcy. Rolnikiem jest osoba ktora posiada >2 hektary
    przeliczeniowe.
    thomso

  • 19. Data: 2003-11-05 16:58:41
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Wybacz - ale jesli cos przynosi straty i jeszcze domaga sie lozenia
    > wiekszych piniedzy na swoje utrzymanie ze wspolnego - to to jest

    Bzdurzysz. Czeskie koleje są państwowe i przynoszą zyski. Na dodatek
    przewożą więcej osób/towarów niż PKP. Podobnie amerykańskie, ktore od
    ładnych paru lat też przynoszą zyski.To tylko i wyłącznie kwestia
    zarządzania. Akurat konduktor czy dróżnik nie ma na to wpływu. I do nich nie
    miej pretensji.
    BTW: dzisiaj w W-wie spotkała się komisja d/s resturkturyzacji PKP. Złożona
    z: przedstawicieli rządu (Min. Transportu), związków zawodowych i kadry
    zarządzającej. Sami fachowcy z nadania politycznego.

    --
    pozdrowienia
    Jarosław Wiechecki

  • 20. Data: 2003-11-05 17:06:14
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    KasiA <k...@d...poczta.onet.pl> > ja nie chce aby rodzice
> [...]
    > zusu ..... czy 35 lat to mało?? Mąło płacenia składek? podatków??
    > Kolej to nie Eldorado, kolejarze tez płaca podatki!!

    Zastanawia mnie fakt, dlaczego tego nie widzisz.
    Jesli zawsze zarabiali malo, to placili male podatki to jakim cudem teraz
    chcialabys, zeby renta byla duzo wieksza? Pytam sie znowu - czyim kosztem?

> [...]
    > opieki medycznej (czyt. pielęgniarka) - dodatek z zusu... 100zł!!! -
    > jaka pielęgnirka przyjdzie za 100zł opiekowac sie pacjentem??

    Nie wiem. Alternatywa jest zwiekszenie podatkow i wypalta wiekszych
    pieniadzy na ten dodatek? O to chodzi?
    a moze o to, ze wsrtod prawdziwych rencistow potrzebujacych pomocy jak
    niedawno czacowali ok 1/3 to lewi rencisci?
    Moze to tu twki blad? Ze kazdy usprawiedliwia swoje zlodziejstwo i patrzy
    sie na kogos.
    Zatem jeszcze raz - komu zabrac, zeby dac Twoim rodzicom?
    A przy okazji nie zabierac gornikom i nie zreformowac (co sie owszem wiaze
    ze zwolnieniami i wyprzedaza niepotrzebnego majatku na PKP).
    P.S. A branzowa szpitale w PKP to tez zwidy, nie?

    To jest firma panstwowa i na ZUS kazdy placi - i dostaje gowno. Musisz sie z
    tym pogodzic. Wiecej nie dostaniesz - mozesz najwyzej rodzicom Ty sama
    pomoc. Ale nie kaz jakiemus "apnstwu" Bo panstwo to sa nasze podatki.

> [...]
    > doprowadzenia pkp do ruiny i... kupienie jej za grosze... z taka
    > siecią, z takim taborem... kolej powinna przynosić miliony jak nie

    Pewnie. Dalej wierz w te bajki, ktore ci naopowiadali.
    PKP to przede wszystkim koszty osobowe. A tych bez zwolnien nie da sie
    zmniejszyc.

> [...]
    > korepetycje..... i... niestety po raz klejny wychodzi, że to ten
    > system jest chory.... że to - tak jak ryba od głowy... tak systemw

    Tak! Juz wiem. Zabrac nauczycielkom od angielskiego i dac kolejarzom! ;)