PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie do szukających pracy

  • 1. Data: 2004-09-09 12:57:16
    Temat: pytanie do szukających pracy
    Od: "Souad" <s...@p...fm>

    Jestem zdesperowana i przerażona. Czy na prawdę nie ma pracy czy może moje
    kwalifikacje nie są takie jak powinny. Szukam pracy jako operator DTP,
    zamieściłam kilkanaście ogłoszeń w prasie, wysłałam ponad 100 maili,
    wykonałam kilkadziesiąt telefonów i wszędzie jest ta sama odpowiedź - nie
    potrzebujemy nikogo. Czy Wam też jest tak ciężko znaleźć pracę? Jestem
    młoda, zdobyłam adekwatne wykształcenie, mam chęci i zapał do pracy, mam
    doświadczenie w swojej branży, ale jak widać to wszystko za mało. Zaczynam
    się czuć na prawdę bezsilnie :(

    Pozdrawiam
    Souad

  • 2. Data: 2004-09-09 13:44:07
    Temat: Re: pytanie do szukających pracy
    Od: Kamil Jarzynowski <a...@o...pl>

    Souad wrote:

> [...]
    > doświadczenie w swojej branży, ale jak widać to wszystko za mało. Zaczynam

    Jesli sie nie zalamiesz, w koncu napewno znajdziesz.
    Bezrobocie jest duze, mozna szukac pracy wiele miesiecy, ale nie ma
    takiej mozliwosci zeby osoba z dobrymi kwalifikacjami, szukajaca z
    sensem i intensywnie, w koncu czegos nie znalazla.
    Sprobuj zmienic nieco profil swoich potencjalnych pracodawcow. Jesli
    pisalas do wydawnictw, sproboj z agencjami reklamowymi. Jesli na odwrot,
    na odwrot. Jesli pisalas do wszystkich, zastanow sie czy kogos nie
    pominelas.
    Czytaj wszystkie serwisy z praca na sieci jakie Ci sie nawina, a jesli
    to nie daje Ci mozliwosci wyslania kilkunastu CV tygodniowo conajmniej,
    kup sobie zolta ksiazke z telefonami firm i dzwon po kolei do wszystkich
    z branzy.
    MUSISZ miec portfolio. Jesli nie masz nic, zrob cos tylko po to, zeby
    moc to poprostu pokazac. W pracy okolo-tworczej, do ktorej i DTP sie
    zalicza, jest to wazne.
    Powinnas tez sprawiac wrazenie entuzjastycznej i chetnej do pracy a nie
    zalamanej i zdesperowanej.
    Jesli mieszkasz w malym miasteczku, zastanow sie nad przeprowadzka -
    najpierw jednak znajdz prace a pozniej dopiero pakuj pizame do walizy.

    Szukanie pracy w stanie zalamania i utraty nadziei, poklikiwanie bez
    przekonania w oferty i chodzenia na rozmowy z przekonaniem ze itak nas
    nie zechca daje calkowicie zerowe efekty. Trzeba wykrzesac z siebie
    energie w trudnych chwilach, nawet jak to trudne czasem, a predzej czy
    pozniej osiaga sie wyniki.

    Albi

  • 3. Data: 2004-09-09 14:38:57
    Od: "Asia Witek" <a...@u...bcx.pl>

    Użytkownik "Souad" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Jestem zdesperowana i przerażona. Czy na prawdę nie ma pracy

    spokojnie, bedzie dobrze, Albi juz Ci napisal co robic, ja od siebie dodam
    ze po wakacjach jakies ozywienie zapanowalo (przynajmniej w branzy
    informatycznej z przyleglosciami), rezygnacja ze zlecenia z powodu braku
    czasu- to sie od pewnego czasu nie zdarzalo ;)

    powodzenia
    Asiek

  • 4. Data: 2004-09-09 14:41:35
    Od: "Souad" <s...@p...fm>

    Użytkownik "Kamil Jarzynowski" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie zechca daje calkowicie zerowe efekty. Trzeba wykrzesac z siebie
    > energie w trudnych chwilach, nawet jak to trudne czasem, a predzej czy

    Masz rację w 100 procentach, a nawet więcej. A co gorsza - ja to wszystko
    niestety wiem. Mieszkam w Krakowie, wydaje się, że to duże miasto, ale jak
    się okazuje, to niczego nie gwarantuje. Szukam intensywnie.
    Nie mam żalu do nigoko, ani nie czuję się jeszcze jakoś strasznie
    rozgoryczna, jednak coraz trudniej jest mi patrzeć w przyszłość
    optymistycznie. Na niemal każdej rozmowie wstępnej odnoszę wrażenie, że
    pracodawca chętnie widziałby mnie na stanowisku w swojej firmie, jednak
    zawsze znajduje się powód do odmowy. Branża poligraficzna jest ogromna i
    mam tu duże pole manewru. Staram się robić wszystko co tylko możliwe, nie
    chcę się zniechęcać. Nie poddaję się tak łatwo i nie pozwalam poznać po
    sobie, że coś jest nie tak. Każde nowe wyzwanie to dla mnie jak woda na
    młyn - mobilizuje mnie. Ale w tym wypadku szukanie pracy przestaje być
    wyzwaniem, a zaczyna być walką o przetrwanie.

    Ale się rozpisałam.... tak mi jakoś wyszło :)

    Pozdrawiam
    Souad

  • 5. Data: 2004-09-09 15:00:46
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    Souad <s...@p...fm> napisał(a):

    > Jestem zdesperowana i przerażona. Czy na prawdę nie ma pracy czy może moje
    > kwalifikacje nie są takie jak powinny. Szukam pracy jako operator DTP,

    To doprawdy fascynujące, bo ja znam co najmniej 2 firmy nieustająco
    poszukujące operatorów DTP i rozpaczliwie się z tym ogłaszające gdzie się da.
    Albo źle szukasz, albo nie spełniasz warunków.

    JoP

  • 6. Data: 2004-09-09 15:40:14
    Od: "Souad" <s...@p...fm>

    Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > To doprawdy fascynujące,

    Doprawdy? Nie widzę w tym nic fascynanującego. Ironia, jak dla mnie, nie
    na miejscu.

    >bo ja znam co najmniej 2 firmy nieustająco
    > poszukujące operatorów DTP i rozpaczliwie się z tym ogłaszające gdzie
    się da.
    > Albo źle szukasz, albo nie spełniasz warunków.

    Być może. Nigdzie nie napisałam, że jestem "idealnym" kandydatem na to
    stanowisko. Z całą pewnością są ode mnie lepsi. A co do szukania -
    korzystam ze wszelkich dostępnych mi środków, aby znaleźć pracę. Może
    prócz TV i billboardów....

    D.

  • 7. Data: 2004-09-10 07:35:56
    Od: Jaroslaw Sos <j...@m...de>

    Witam,

    Jolanta Pers wrote:

    > To doprawdy fascynujące, bo ja znam co najmniej 2 firmy nieustająco
    > poszukujące operatorów DTP i rozpaczliwie się z tym ogłaszające gdzie się da.
    > Albo źle szukasz, albo nie spełniasz warunków.

    Co to za glupie gadanie, jak znasz to podaj nazwe i kontakt albo gdzie
    szukac.

    Moim zdaniem OP (original poster = autor :-) - nie lubie nazywac
    ludzi jakimis ksywkami ktore sobie wymyslili) nie zasluzyla na takie
    negatywne insynuacje. Chodzi o to zeby czlowiekowi pomoc a nie
    popuszczac wodze conajmniej dziwnej "fascynacji"...

    Pozdrowienia
    Jarek

  • 8. Data: 2004-09-10 09:46:18
    Od: Daniel <d-wasyl@NO_SPAM.gazeta.pl>

    Jeżeli masz swoje przykładowe pracę zabieraj je narozmowy pokazuj je. Ze
    zrobiłas to czy tamto najlepiej przykłady np. zrobiłaś jakis folder
    pokaż itp.

  • 9. Data: 2004-09-11 10:57:40
    Od: sir Szewc <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Souad napisał: