PracaGrupypl.praca.dyskusje › [pyt]urlop a gotowosc do pracy

  • 1. Data: 2008-02-25 06:13:05
    Temat: [pyt]urlop a gotowosc do pracy
    Od: j...@p...fm

    Witam
    W wyniku nieszczesliwego wypadku w firmie (zalania woda), po przyjsciu
    do pracy zostalismy poinformowani, ze przez kolejne 5 dni nie bedziemy
    mogli jej wykonywac (az do usuniecia skutkow awarii). Czy dni podczas
    ktorych nie bede wykonywal pracy moga byc potracone z urlopu? Jesli
    nie moga byc te dni wolne zabrane z urlopu to jaki paragraf KP to
    reguluje (bylem gotowy do pracy ale nie z mojej winy nie moglem jej
    wykonywac).
    dzieki i pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-02-25 23:04:25
    Temat: Re: [pyt]urlop a gotowosc do pracy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    f.googlegroups.com
    j...@p...fm <j...@p...fm> pisze:

> [...]
    > nie moga byc te dni wolne zabrane z urlopu to jaki paragraf KP to
    > reguluje (bylem gotowy do pracy ale nie z mojej winy nie moglem jej
    Nie mogą być potrącone z urlopu. Urlopu udziela się bowiem na wniosek
    pracownika (art. 163 §1 KP).
    Wystarczy zatem, że nie złożysz wniosku.
    Ponadto za czas niewykonywania pracy z przyczyn dotyczących pracodawcy jeśli
    pracownik pozostawał w gotowości do jej świadczenia przysługuje
    wynagrodzenie (art. 81 §1) (uwaga na wyjątki zawarte również w tym
    artykule).

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2008-02-26 06:58:54